Voor beginnende marketeers bieden we met een brede en complete basisopleiding met de opleiding NIMA A Marketing – 9 maanden. Deze opleiding behandelt het hele marketingproces op een duidelijke en gestructureerde wijze. Alle online en offline marketinginstrumenten passeren de revue. Hiermee is deze opleiding het meest geschikt om als beginnende marketeer een brede basiskennis op te doen. We bieden deze opleiding ook aan in een verkorte en intensievere variant: NIMA A Marketing – 5 maanden intensief. Deze opleiding behandelt dezelfde stof als de langere variant, maar in een hoger tempo (de bijeenkomsten liggen dichter op elkaar, waardoor je minder voorbereidingstijd hebt bij de intensieve variant). Beide opleidingen bestaan uit 8 bijeenkomsten wanneer je de dagopleiding volgt (voor de avondopleiding zijn dit 16 bijeenkomsten. De studiebelasting ligt op 8 tot 12 uur voorbereidingstijd voor elke bijeenkomst.
Ben je een beginnende marketeer, maar wil je wel al de focus leggen op online marketing? Kies dan voor NIMA A Online Marketing – 9 maanden. Deze opleiding is ook geschikt voor online marketeers die al een tijdje werkzaam zijn op het gebied van digital marketing, maar een theoretische onderbouwing willen. In deze brede basisopleiding komen alle belangrijke onderdelen van online marketing aan bod zoals websites, zoekmachinemarketing, social media, e-malmarketing, de customer journey, contentmarketing en analytics. Ook voor deze opleiding bieden we een kortere variant, namelijk NIMA A Online Marketing – 5 maanden intensief.
Na de NIMA A opleidingen bieden we drie verdiepende NIMA B opleidingen: NIMA B Consumentenmarketing, NIMA B Digital Marketing en NIMA B Business Marketing. De NIMA B opleidingen zijn voor de meer ervaren marketeers. Na een NIMA B diplomering kom je in aanmerking voor de NIMA titel Senior Marketing Professional (SMP).
NIMA B Consumentenmarketing is geschikt voor professionals die medeverantwoordelijk zijn voor marketing in hun organisatie of betrokken zijn bij het commercieel beleid van een merk of product. Je leert in te spelen op consumentengedrag, leert kansen signaleren en hier op in te spelen en werkt aan een onderscheidende marketingmix om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande klanten te behouden. Je werkt in deze opleiding toe naar een eigen consumentenmarketingplan.
In de opleiding NIMA B Digital Marketing specialiseer je je verder als online marketeer. Met deze opleiding groei je verder door in je carrière en versterk je je marketingkennis. Je gaat aan de slag met jouw eigen toekomstgerichte marketingstrategie waarmee je jouw concurrentiepositie versterkt te midden van alle ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de opleiding NIMA B Business Marketing specialiseer je jezelf in de B2B-markt. Je neemt jouw eigen organisatie onder de loep en verdiept je marketingkennis. Je leert de onderdelen van de marketingmix te implementeren in een B2B-context. Na deze opleiding kun je een volledig en onderbouwd marketingplan opzetten, presenteren, implementeren en evalueren.