NIMA B Digital Marketing

De consument van nu vergelijkt en koopt meer en meer online. In deze veelzijdige opleiding leer je hoe je omgaat met online ontwikkelingen en uitdagingen omzet in kansen. Je ontwikkelt een succesvolle en toekomstgerichte marketingstrategie en specialiseert je in online marketing met een hoog aangeschreven NIMA B Digital Marketing diploma. Je ontdekt hoe je je concurrentiepositie behoudt en versterkt te midden van alle digitale ontwikkelingen, nu en in de toekomst. Na afloop weet je hoe je een volledig marketingplan opzet, implementeert en evalueert. ICM is dé NIMA Education Partner en maakt het verschil met inspirerende en interactieve bijeenkomsten om je optimaal voor te bereiden op het NIMA examen.

Unieke voordelen

  • Verrijk je CV met een hoog gewaardeerd en internationaal erkend diploma
  • ICM is al jarenlang één van de meest succesvolle NIMA-opleiders in Nederland
  • Tijdens de opleiding is het mogelijk te wisselen naar een andere B2-specialisatie (NIMA B Business Marketing of NIMA B Consumentenmarketing)
  • Je doet na de bijeenkomsten een simulatie van het mondeling NIMA examen, zodat je optimaal voorbereid bent op het NIMA examen

Resultaat

  • Je gaat succesvol om met uitdagingen en kansen rond de online consument
  • Je past marketing op strategisch en tactisch niveau toe in je werksituatie
  • Je ontwikkelt inzicht in actuele marketingstrategieën en marketingconcepten
  • Je leert aan de hand van concrete praktijkcases alle marketingmiddelen succesvol te implementeren
  • Je ontwikkelt en presenteert een plan over de invloed van digitalisering op strategisch denken en functioneren van de organisatie
  • Je kunt een gekozen marketingstrategie implementeren en evalueren

Doelgroep

Je hebt al een paar jaar ervaring als marketeer en bent (mede)verantwoordelijk voor de marketing en/of het online marketingbeleid van je organisatie. Je wilt verder groeien én je marketingkennis en -ervaring versterken. Ook wil je leren hoe je actuele vraagstukken omzet in een sterk en effectief online marketingbeleid.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Strategisch marketingbeleid
  • Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
  • Externe omgevingsanalyse: markt en concurrentie
  • Interne omgevingsanalyse: organisatie en beleid
  • Inzicht in consumentengedrag
  • Marktonderzoek en informatievoorziening
  • Klantinzichten genereren
  • Productportfolio analyseren
  • Financiële analyse
  • Formuleren strategische opties
  • Online en offline marketinginstrumenten
  • Actuele ontwikkelingen in de marketingtheorie en -praktijk
  • Vertalen van de marketingstrategie naar een operationeel marketingplan
  • Adviseren over de inzet van digitale marketing
  • Schrijven en presenteren van een operationeel digital-marketingplan
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Examentraining: het oefenen van examenvragen én het schrijven en presenteren van een plan over de invloed van digitalisering op strategisch denken en functioneren van de organisatie
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de opleiding krijg je toegang tot de ICM leeromgeving waar je je voorbereidt op de opleiding en kennismaakt met je medecursisten. Ook vind je hier inspirerende en inhoudelijke content.

Tijdens de bijeenkomsten vertaal je de theorie naar jouw dagelijkse praktijk. Dit doe je samen met je docent, een ervaren deskundige op het gebied van marketing. Er is ook volop ruimte om ervaringen uit te wisselen met je medecursisten die een keuze hebben gemaakt voor de specialisatie Consumenten B2Business B2 of Digital B2.

Uitdagende cases en interessante oefeningen brengen de materie tot leven. Je vergroot je algemene kennis van strategische marketing en je leert theoretische modellen toepassen en strategische opties formuleren. Dat is een uitstekende voorbereiding op het digitale NIMA B1 examen.

Straks ben je specialist op het gebied van digitale marketing. Hiervoor schrijf je eerst een plan over de invloed van digitalisering op strategisch denken en functioneren van de organisatie. Dit plan verdedig je tijdens de laatste bijeenkomst aan je docent in de vorm van een mondeling oefenmoment. Met de feedback scherp je jouw plan aan zodat je optimaal voorbereid bent voor het mondeling B2 examen van NIMA.

Vooropleiding

ICM volgt de richtlijnen van het NIMA en stelt de volgende wensen (geen eisen) aan de vooropleiding:

  • NIMA A Marketing niveau
  • HBO denk- en werkniveau
  • Werkzaam binnen een marketingfunctie (in verband met het schrijven van een plan)

Studievoorbereiding

Naast de bijeenkomsten moet je tijd vrijmaken voor zelfstudie. Houd rekening met 3-4 uur voorbereiding per bijeenkomst voor de avondopleiding en 6-8 uur voorbereiding per bijeenkomst voor de dagopleiding. Houd daarnaast rekening met een extra tijdsinvestering ter voorbereiding op het B2 examen, het schrijven van een operationeel marketingplan.

Studiemateriaal

ICM is door NIMA benoemd als Education Partner. Hierdoor ben je ervan verzekerd dat onze opleiding NIMA B Digtal Marketing voldoet aan de eisen van NIMA.

Diploma

De opleiding NIMA B Digital Marketing leidt je op tot het officiële NIMA diploma:

  • NIMA B Digital Marketing

Het volledige NIMA B Digital Marketing examen bestaat uit twee delen: NIMA B1 Marketing en NIMA B2 Digital Marketing. Het B1 examen is een digitaal examen en bestaat uit een case met open vragen. Het B2 examen bestaat uit het presenteren en verdedigen van je plan. Een eenmalige afname van deze examens is bij de opleiding inbegrepen.

De examens worden verzorgd door het NIMA. Via de verkregen examenvoucher meld je je hiervoor bij NIMA aan. Bij een voldoende resultaat word je ingeschreven in het officiële NIMA-register. Neem voor overige vragen over het examen contact op met NIMA op telefoonnummer 020 – 503 93 00 of kijk op www.nima.nl.

Pakketvoordeel

ICM biedt je de mogelijkheid om, in minimaal 10 maanden, het NIMA A Marketing en NIMA B Marketing diploma in 1 pakket te behalen. Als je je voor beide opleidingen als pakket inschrijft, heb je een voordeel van € 295 ten opzichte van 2 afzonderlijke inschrijvingen.

Neem hiervoor telefonisch contact met ons op via 030 – 29 19 888.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 21 opleidingen en trainingen in de categorie: NIMA Opleidingen.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

ICM verzorgt de opleiding NIMA B Digital Marketing als dag- en avondopleiding. De avondopleiding is van 19.00 tot 22.00 uur en omvat totaal 18 lessen en individuele begeleiding. De dagopleiding is van 10.00 tot 16.00 uur en omvat totaal 9 lessen en individuele begeleiding.

De opleiding wordt gegeven in maart 2020, oktober 2020 en maart 2021.

De opleiding wordt verzorgd in Alkmaar, Almere, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Haarlem, Heerenveen, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 21 opleidingen en trainingen in de categorie: NIMA Opleidingen.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 3.445,-.

  • Leskosten: € 2.345 (of 3 termijnen à € 810)
    Inclusief:

    • Persoonlijke begeleiding: € 200
    • Mondeling oefenmoment: € 200
  • Lesmateriaal: € 150
  • NIMA examen B1 Marketing: € 425
  • NIMA examen B2 Digital Marketing: € 525

 

Dit bedrag is excl. € 17,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 21 opleidingen en trainingen in de categorie: NIMA Opleidingen.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.