NIMA B Consumentenmarketing

Bent u werkzaam in de marketing en wilt u uw carrièrekansen verruimen? Bent u daarbij vooral geïnteresseerd in de vraag hoe u kunt inspelen op het sterk veranderende consumentengedrag in de huidige ‘digitale maalstroom’? En hoe u met een krachtige, onderscheidende marketingmix nieuwe klanten aantrekt en bestaande klanten behoudt? In deze veelzijdige opleiding komen alle elementen aan bod die van belang zijn om een succesvolle marketingstrategie te ontwikkelen. Met dit hoog aangeschreven NIMA B diploma specialiseert u zich in consumentenmarketing en toont u aan dat u een volledig marketingplan kunt opzetten, implementeren en evalueren.

NIMA logo

Unieke voordelen

  • Verrijk uw CV met een hoog gewaardeerd diploma
  • ICM is dé officieel erkende opleider voor NIMA opleidingen
  • Het hoogste slagingspercentage op het NIMA examen

Resultaat

  • U bent in staat marketing op strategisch en tactisch niveau in uw werksituatie toe te passen
  • U ontwikkelt inzicht in actuele marketingstrategieën en marketingconcepten
  • U leert aan de hand van concrete cases de marketingmix succesvol implementeren
  • U kunt een operationeel marketingplan ontwikkelen en presenteren
  • U kunt een gekozen marketingstrategie implementeren en evalueren

Doelgroep

De opleiding NIMA B Consumentenmarketing is voor diegenen met ervaring binnen marketing die zich naar een hoger niveau willen ontwikkelen. U werkt als marketeer of bent medeverantwoordelijk voor de marketing van uw organisatie. Met deze opleiding versterkt u uw marketingkennis en -ervaring.

Zeker weten of dit bij u past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Strategisch marketingbeleid
  • Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
  • Externe omgevingsanalyse: markt en concurrentie
  • Interne omgevingsanalyse: organisatie en beleid
  • Inzicht in consumentengedrag
  • Marktonderzoek en informatievoorziening
  • Klantinzichten genereren
  • Productportfolio analyseren
  • Financiële analyse
  • Formuleren strategische opties
  • Online en offline marketinginstrumenten
  • Actuele ontwikkelingen in de marketingtheorie en -praktijk
  • Vertalen van de marketingstrategie naar een operationeel consumentenmarketingplan
  • Schrijven en presenteren van een operationeel marketingplan
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Examentraining

Studiewijze

De opleiding NIMA B Consumentenmarketing betekent een verdieping van uw kennis en ervaring op het gebied van marketing. Tijdens de lesdagen wordt een heldere vertaalslag gemaakt van de theorie naar de praktijk. Met studiecases en interessante oefeningen raakt u thuis in de materie. Er is volop ruimte om ervaringen uit te wisselen met uw medecursisten.

Zo vergroot u uw algemene kennis van strategische marketing en leert u theoretische modellen toepassen en strategische opties formuleren. Hiermee wordt u optimaal voorbereid op het schriftelijk NIMA B1 examen.

Daarnaast specialiseert u zich op het gebied van consumenten- marketing. Hiervoor schrijft u een operationeel marketingplan en bestudeert u aanvullende theorie. Dit plan verdedigt u tijdens het mondeling examen.

De opleiding wordt verzorgd door een ervaren deskundige op het gebied van marketing.

Vooropleiding

ICM volgt de richtlijnen van NIMA en stelt de volgende wensen (geen eisen) aan de vooropleiding:

  • NIMA A Marketing niveau
  • HBO denk- en werkniveau
  • Werkzaam binnen een marketingfunctie

Studievoorbereiding

Buiten de bijeenkomsten bestudeert u theorie en werkt u aan uw operationele plan. Hiervoor dient u voldoende tijd vrij te maken. De benodigde tijd hiervoor varieert per individu. Rekent u op minimaal 6 uur voorbereiding voor een dagdeel bijeenkomst. Gedurende de opleiding heeft u meer en meer tijd nodig voor uw plan.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt tijdens de opleiding, dat volledig aan de richtlijnen van NIMA voldoet.

Diploma

De opleiding NIMA B Consumentenmarketing biedt u de mogelijkheid om het officiële NIMA diploma te behalen:

  • NIMA B Consumentenmarketing diploma

Het volledige NIMA B Consumentenmarketing examen bestaat uit twee delen: NIMA B1 Marketing Manager en NIMA B2 Consumentenmarketing. Het B1 examen is een algemeen schriftelijk examen. Het B2 examen houdt in dat u uw eigen marketingplan presenteert en verdedigt tijdens een mondeling examenmoment.

De examens worden verzorgd door het NIMA. U wordt tijdens de opleiding door het NIMA aangemeld voor het NIMA examen. Neemt u voor afmelding of vragen over het examen contact op met het NIMA op telefoonnummer 020-503 93 00 of kijkt u op www.nima.nl.

NIMA logo

Pakketvoordeel

ICM biedt u de mogelijkheid om, in minimaal 10 maanden, het NIMA A Marketing en NIMA B Marketing diploma in 1 pakket te behalen. Als u zich voor beide opleidingen als pakket inschrijft, heeft u een voordeel van € 295 ten opzichte van 2 afzonderlijke inschrijvingen.

Neem hiervoor telefonisch contact met ons op via 030 – 29 19 888.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer u deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 28 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Plaats & data

ICM verzorgt de opleiding NIMA B Consumentenmarketing als dag- en avondopleiding. De avondopleiding is van 19.00 tot 22.00 uur en omvat totaal 18 lessen en individuele begeleiding. De dagopleiding is van 10.00 tot 16.00 uur en omvat totaal 9 lessen en individuele begeleiding.

De opleiding wordt gegeven in oktober 2018 en maart 2019.

De opleiding wordt verzorgd in Alkmaar, Almere, Amersfoort, Amsterdam, Arnhem, Breda, Delft, Den Bosch, Den Haag, Deventer, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Venlo en Zwolle.

Locatie Dagdeel & dag Inschrijven
Locatie Alkmaar Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Almere Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Amersfoort Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Amsterdam Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
  • Overdag: vrijdag of zaterdag
Inschrijven
Locatie Arnhem Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Breda Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Delft Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Den Bosch Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Den Haag Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Deventer Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Eindhoven Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
  • Overdag: vrijdag of zaterdag
Inschrijven
Locatie Groningen Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Haarlem Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Leiden Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Nijmegen Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Rotterdam Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
  • Overdag: vrijdag of zaterdag
Inschrijven
Locatie Tilburg Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Utrecht Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
  • Overdag: vrijdag of zaterdag
Inschrijven
Locatie Venlo Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
Inschrijven
Locatie Zwolle Dagdeel & dag
  • Avond: maandag of dinsdag
  • Overdag: vrijdag of zaterdag
Inschrijven
Maximale groepsgrootte: 22 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 28 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 2.495,-.

  • Leskosten: € 2.345 (of 3 termijnen à € 810)
    Inclusief:

    • Persoonlijke begeleiding: € 200
    • Mondeling oefenmoment: € 200
    • Lesmateriaal: € 150

De investering voor het NIMA B Marketing examen bedraagt € 950 en bestaat uit:

  • NIMA examen B1 Marketing Manager: € 425*
  • NIMA examen B2 Consumentenmarketing: € 525*

*De examenkosten worden door het NIMA rechtstreeks aan u in rekening gebracht. Bovenvermelde examenkosten zijn onder voorbehoud van tariefwijzigingen door het NIMA. Kijkt u voor een actueel overzicht van de kosten op www.nima.nl.

Indien gewenst kunt u bij de dagopleiding gebruikmaken van het luncharrangement, de kosten hiervoor zijn € 17,50 per dag. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. U betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wilt u de factuur eerder ontvangen? U kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij uw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen u graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij uw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kunt u terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Aanvraag bellen

Wilt u liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier uw gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 28 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.