Google Analytics Essentials

Wil je zeker weten dat je website optimaal functioneert? Wil je Google Analytics gebruiken om de bezoekers van je website te begrijpen? Wil je rapportages en analyses uit Google Analytics begrijpen? Wil je rapportages en analyses uit Google Analytics gebruiken om je website te optimaliseren? Tijdens deze praktische en intensieve training raak je thuis in de wereld van Google Analytics. Je leert keuzes maken binnen de uitgebreide mogelijkheden van het Analytics pakket. Je weet zinvolle rapporten te maken en die van anderen op waarde te schatten. Na afloop ken je je klanten beter om zo een maximaal rendement uit je website te halen.

Google Analytics heeft een update gekregen: Google Analytics 4 (GA4). Omdat veel gebruikers historie hebben opgebouwd en nog werken in Google Analytics Universal, blijven we in deze training (voorlopig) werken met deze versie.

Ook online via Virtual Classroom beschikbaar

Goed nieuws: deze cursus bieden we ook volledig online aan.
Lees meer over de virtual classroom en bekijk de uitleg video.

Kies startdatum

Unieke voordelen

  • Vliegensvlug wegwijs in de wereld van Google Analytics
  • Een doorgewinterde Google Analytics-specialist als trainer
  • Versterk jezelf als marketing professional

Resultaat

  • Je weet hoe je Google Analytics optimaal inricht voor je doelen
  • Je kunt zinvolle rapportages maken en interpreteren
  • Je kent de belangrijkste mogelijkheden van het werken met Google Analytics
  • Je bent in staat mogelijkheden tot verbetering te signaleren aan de hand van analyses

Doelgroep

Iedereen die Google Analytics wil inzetten voor websiteverbeteringen op basis van bezoekersgedrag en websiteprestaties.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • De belangrijkste terminologie en introductie
  • Google Analytics
  • Analytics Accountstructuur beheren
  • Kennis van de diverse functionaliteiten
  • Doelen formuleren en instellen
  • Inzicht in klikpaden en bezoekersstromen
  • De valkuilen van webstatistieken
  • Formuleren van verbeterkansen
  • Rapportages maken
  • Filters instellen en aparte profielen maken
  • Dashboards maken
  • Conversieoptimalisatie
  • Het koppelen van Google Ads en Google Analytics
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de bijeenkomst krijg je toegang tot de online ICM-leeromgeving. Hier vind je informatie over de training en de startopdracht. Ook lees je over de achtergrond van Google Analytics. Tijdens de bijeenkomst breng je door middel van cases en opdrachten de theorie in de praktijk. Onder begeleiding van een ervaren trainer ga je aan de slag met je eigen account, waardoor je aan het einde van de dag de deur uitloopt met een aantal concrete acties. Zo pluk je de volgende dag op je werk al de vruchten van de training.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM- certificaat.

Studiewijze Virtual Classroom

Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

Plaats & data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 33 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De klassikale training is van 9.30 tot 17.00 uur en omvat één bijeenkomst.

Tevens is deze training volledig online te volgen via de Virtual Classroom. De online training omvat twee dagdelen. Hierbij heb je de keuze tussen de ochtendvariant van 09.30 tot 12.30 uur en de avondvariant van 19.00 tot 22.00 uur.

De training wordt gegeven in januari 2022, maart 2022, mei 2022, juli 2022, september 2022, november 2022, januari 2023 en maart 2023.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 16 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 33 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 595,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement of € 10,- per avond voor het avondarrangement. Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten.

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.Meer informatie

Financiering en fiscaal voordeel

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse mogelijkheden voor subsidies en belastingaftrek. Als je de cursus (deels) zelf betaalt kun je bijvoorbeeld (tot 1 januari 2022) gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’. Hierdoor kun je voordeliger deelnemen aan de cursus.Meer informatie

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 33 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaring van cursisten

Lees hier de ervaringen van cursisten die deze opleiding of training bij ICM hebben afgerond.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 33 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.