Google Analytics Essentials

Wil je zeker weten dat je website optimaal functioneert? Wil je Google Analytics gebruiken om de bezoekers van je website te begrijpen? Wil je rapportages en analyses uit Google Analytics begrijpen? Wil je rapportages en analyses uit Google Analytics gebruiken om je website te optimaliseren? Tijdens deze praktische en intensieve training raak je thuis in de wereld van Google Analytics. Je leert keuzes maken binnen de uitgebreide mogelijkheden van het Analytics pakket. Je weet zinvolle rapporten te maken en die van anderen op waarde te schatten. Na afloop ken je je klanten beter om zo een maximaal rendement uit je website te halen.

Resultaat

  • Je weet hoe je Google Analytics optimaal inricht voor je doelen
  • Je kunt zinvolle rapportages maken en interpreteren
  • Je kent de belangrijkste mogelijkheden van het werken met Google Analytics
  • Je bent in staat mogelijkheden tot verbetering te signaleren aan de hand van analyses

Doelgroep

Iedereen die Google Analytics wil inzetten voor websiteverbeteringen op basis van bezoekersgedrag en websiteprestaties.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • De belangrijkste terminologie en introductie
  • Google Analytics
  • Analytics Accountstructuur beheren
  • Kennis van de diverse functionaliteiten
  • Doelen formuleren en instellen
  • Inzicht in klikpaden en bezoekersstromen
  • De valkuilen van webstatistieken
  • Formuleren van verbeterkansen
  • Rapportages maken
  • Filters instellen en aparte profielen maken
  • Dashboards maken
  • Conversieoptimalisatie
  • Het koppelen van Google Ads en Google Analytics
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de bijeenkomst krijg je toegang tot de online ICM-leeromgeving. Hier vind je informatie over de training en de startopdracht. Ook lees je over de achtergrond van Google Analytics. Tijdens de bijeenkomst breng je door middel van cases en opdrachten de theorie in de praktijk. Onder begeleiding van een ervaren trainer ga je aan de slag met je eigen account, waardoor je aan het einde van de dag de deur uitloopt met een aantal concrete acties. Zo pluk je de volgende dag op je werk al de vruchten van de training.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM- certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training is van 9.30 tot 17.00 uur en omvat 1 bijeenkomst.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 16 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 595,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaringen

  • Claudia Van Swelm

    26-09-2018
    Google Analytics biedt een schat aan mogelijkheden om je websitepubliek te leren kennen. Maar het is ook een woud en het is vrij gemakkelijk jezelf te verliezen in alle opties. Na deze training wist ik hoe ik een meetplan kan maken, hoe ik kan werken met zuivere data, filters aanmaak en hoe ik mijn dashboard inricht. Er is tijd om in te gaan op je eigen bedrijfssituatie, waardoor je daags erna meteen aan de slag kunt met een 'roadmap' voor jouw Analytics-aanpak.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.