Marketing

Zowel de marketingmedewerker als de marketingmanager dient zich door het dynamisch vakgebied te blijven ontwikkelen om de concurrentie voor te blijven. Maak je keuze uit het onderstaande aanbod.

Weten welke cursus bij jou past? Doe een persoonlijke intake.

Online leren bij ICM

Veel van onze cursussen bieden we nu ook geheel online aan in de Virtual Classroom.

Meer informatie

Pakketten

ICM biedt je de mogelijkheid om twee cursussen in één pakket te volgen. Dit levert je een kostenvoordeel op. Bekijk hier welke pakketten we aanbieden.

In de categorie Marketing vind je kwalitatieve opleidingen en trainingen voor een ieder die zich wil ontwikkelen in dit vakgebied, van marketingmedewerker tot marketingmanager.

NIMA Opleidingen

Ben je op zoek naar een NIMA opleiding dan kun je bij ons het gehele aanbod van NIMA opleidingen vinden. De NIMA A Marketing opleiding laat je in negen of in vijf maanden kennismaken met alle essentiële onderdelen van het gehele marketingproces. Je bent in staat de marketingmixelementen toe te passen en marketingtheorieën –modellen en –concepten te vertalen naar de praktijk.

De NIMA B Consumentenmarketing opleiding is waardevol voor iedereen die zich meer wil ontwikkelen op het gebied van marketing. Je kijkt in deze opleiding vooral naar het vakgebied Business to Consumer. Wil je deze kennis en vaardigheden in een intensieve periode tot je nemen, kies dan voor de vier maanden variant. De NIMA Businessmarketing opleiding is eveneens een verdieping, maar richt op de Business to Business market. Wil je je nog meer verdiepen en specialiseren, dan is de NIMA B – Digital Marketing opleiding een mooi vervolg. Je kijkt bij deze opleiding naar het gebied van online marketing. De opleiding The New Marketeer behandelt de nieuwste marketing trends en -inzichten om als marketeer, productmanager of marketingadviseur nog efficiënter te werken in het vakgebied.

Andere Marketing Opleidingen

Naast de NIMA opleidingen bieden we op het gebied van marketing de volgende opleidingen: Certified Digital Marketing Professional, Usability & User Experience, het Digital Marketing Programme en de Post-HBO opleiding Marketingstrategie.

In de opleiding Certified Digital Marketing Professional breng je jouw kennis op het gebied van online marketing up-to-date. De belangrijkste specialismen binnen het vakgebied passeren de revue: contentmarketing, Social Media, SEO, SEA, Youtube en Display, E-mailmarketing, het optimaliseren van websites, analytics en het vormen van een digital-marketing-strategie. Wanneer je slaagt voor het examen ben je in het bezit van een van ’s werelds meest erkende digital marketing certificeringen.

In de opleiding Usability & User Experience leer je websites en apps zo toegankelijk en gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Hiervoor krijg je diverse tools en technieken aangereikt. Je weet hoe je websites kunt beoordelen en wat je kunt doen om ze te verbeteren. Je leert door de ogen van de eindgebruiker te kijken naar platforms en de gebruiker als uitgangspunt te nemen om jouw website of app te ontwerpen en te optimaliseren. Je kunt aan het eind van de opleiding verschillende UX-methoden en -technieken inzetten voor het verbeteren van jouw platform of app.

Het Digital Marketing Programme is een keuzetraject. Je volgt de training Online Marketing als basis en kiest vervolgens drie verdiepende trainingen. Hierdoor geef je voor jezelf richting in dit brede vakgebied en werk je toe naar een eigen specialisme. Je kunt na dit programma een eigen onlinemarketingstrategie neerzetten en vergroot je waarde als marketingprofessional.

De Post-HBO Marketingstrategie is bedoeld voor ervaren marketingprofessionals, managers en adviseurs die zich op strategisch gebied willen ontwikkelen. Het programma bestaat uit 4 kernmodules en een specialisatie. Je leert strategisch op trends in te spelen, kunt goed onderbouwde adviezen geven over strategische vraagstukken en vergroot je waarde als professional.

Marketing Trainingen

In de categorie Marketing vind je kwalitatieve trainingen voor een ieder die zich wil ontwikkelen in dit vakgebied, van marketingmedewerker tot marketingmanager.

Heb je interesse in een kortdurende training dan zijn er verschillende mogelijkheden. De training Praktische Marketing geeft je concrete tools en voorbeelden om op een effectieve wijze met marketing(communicatie) aan de slag te gaan.

In de Productmanagement training leer je in te spelen op de behoeftes van klanten, marktonderzoek en marketingcommunicatie van producten of diensten. Als productmanager kun je vervolgens effectiever aan de slag.

In de Online Marketing training leer je effectieve online marketingtechnieken en maak je kennis met social media marketing, zoekmachinemarketing en online advertising.

In de training Contentmarketing leer je hoe je een doordachte contentstrategie opstelt en hoe je jouw doelgroep bereikt met relevante content. Welke doelgroep wil je met jouw content aanspreken? Welke kanalen passen hier het beste bij? En hoe meet je de effectiviteit? Deze vragen worden beantwoord in deze training. De cursus gaat dus vooral over de strategische aspecten van contentmarketing

Zoek je meer een training waarin je leert hoe je waardevolle content creëert, kijk dan naar de cursus Webredactie en Contentcreatie. Wil je je focussen op het schrijven van aantrekkelijke content? Kijk dan naar de training Webteksten Schrijven.

Wil je leren hoe je jouw online succes kunt meten? In de cursus Google Analytics Essentials leer je hoe je erachter komt of je website rendeert. Je leer de bezoekers van je website begrijpen, hun gedrag te interpreteren en kansen te signaleren voor optimalisaties van je website.

De training Google Ads Essentials legt de focus op Adwords. Wil je de vindbaarheid van je website vergroten, maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan is deze eendaagse training uitermate geschikt voor je. Je leert hier alles wat je in huis moet hebben om meer websiteverkeer te genereren.

In de training Customer Journey verdiep je je in de klantreis. Hoe ziet die eruit? Waar liggen de kansen voor een betere klantervaring? Je leer in deze training de momenten van de waarheid herkennen en krijgt de vaardigheden aangereikt om de klantreis te optimaliseren en daarmee het rendement van je marketing- en communicatieactiviteiten te vergroten.

In de training Strategische Marketing kijk je naar de waardepropositie van jouw organisatie. Wat is de klantwaarde die je kunt en wilt realiseren? Hoe kun je de merkbeleving optimaliseren? Je werkt in deze training voor ervaren marketeers toe naar een strategisch marketingplan voor jouw organisatie.

In de training Productmanagement leer je jouw producten te matchen met de klantbehoefte. Je leert hoe je een proactieve houding aanneemt ten aanzien van marktonderzoek, het doorvoeren van verbeteringen en het maken van marketingplannen.

De training Brandmanagement focust zich op het sterk maken en houden van merken. Je leert alle aan brandmanagement gekoppelde gebieden als marktonderzoek, onderscheidend vermogen en merkpositionering te beheersen.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Onze trainers

Incompany

Alle bovenstaande cursussen biedt ICM ook Incompany aan.