Strategische Marketing

Hoe betekenisvol is jouw organisatie voor je klanten? Is je huidige klant ook de klant van de toekomst? Met andere woorden: hoe kun je je blijvend onderscheiden in een concurrerende markt?

Marketing heeft de antenne-functie die toetst of je organisatie met de juiste zaken bezig is. Dit helpt de organisatiestrategie vorm te geven. Tijdens de training Strategische Marketing verdiep je je in de waardepropositie van je organisatie. Je staat stil bij de klantwaarde die je wilt en kunt creëren. En ook hoe je de merkbeleving bij klanten kunt regisseren. De opgedane kennis en inzichten breng je direct in de praktijk door het schrijven van een strategisch marketingplan.

Resultaat

  • Je kunt je markt doelgericht analyseren
  • Je hebt inzicht in de manier waarop je betekenisvol kunt zijn voor je (toekomstige) klanten
  • Je hebt een waardepropositie geïdentificeerd en geformuleerd voor je organisatie
  • Je weet welke vormen van marktbewerking relevant zijn voor je organisatie
  • Je past je actuele kennis over strategische marketing, klantwaarde en klanttevredenheid toe op je organisatie
  • Je hebt inzicht in de ervaringen en de belevingen van je klanten en het contact dat je organisatie met je klanten heeft
  • Je kunt het marketingproces intern optimaliseren
  • Je bouwt aan een effectieve marketingstrategie die aansluit op je organisatiedoelen

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor managers, adviseurs en professionals die op praktische wijze inzicht willen krijgen in de strategische elementen van marketing.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Begrippenkader van de marketeer
  • Transitie van marketing
  • Het marketingplanningsproces
  • Aansluiten van marktbehoeften- en wensen op de strategische ambitie
  • Inspelen op diverse klantgroepen en -behoeften: customer insights, customer journey, customer touchpoints
  • In kaart brengen van de klantbehoeften: Value Proposition
  • Canvas Waarde creëren voor de klant en de organisatie: businessdoel, klantwaarde creëren, sleutelproblemen identificeren
  • Regisseren van klantcontact: klantervaring, klantbeleving en klantcontactstrategie
  • Beter inzetten en laten aansluiten van marketingmiddelen
  • Marketing, organisatie en implementatie
  • Schrijven van een strategisch marketingplan
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training krijg je toegang tot de interactieve ICM-leeromgeving en vindt een online intake plaats. Hierin breng je je persoonlijke leerdoelen in kaart, voor jezelf én voor de trainer. Deze leerdoelen staan centraal tijdens de bijeenkomsten.

Onder inspirerende leiding van een ervaren marketingdeskundige leg je tijdens de training de relatie tussen de theorie en je eigen werksituatie. De maximale groepsgrootte draagt bij aan een veilige sfeer en biedt veel ruimte om ervaringen uit te wisselen en waardevolle discussies te voeren.

Tussen de bijeenkomsten door verdiep je je verder in de materie door het lezen van interessante artikelen, het maken van opdrachten en het bekijken van kennisvideo’s op de online leeromgeving.

Je sluit de training af met het schrijven van een strategisch marketingplan voor je organisatie.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Deze training is tevens onderdeel van de opleiding Post-HBO Bedrijfskunde. Na het succesvol afronden van deze training kun je je verder ontwikkelen en krijg je vrijstelling voor 1 module binnen deze opleiding.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 16 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.595,-.

De investering bedraagt € 1.595 en bestaat uit:

  • Leskosten: € 1.370
  • Lesmateriaal: € 100
  • Praktijkopdacht: €125

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaringen

  • Gram

    02-12-2018
    Zeer leerzame en informatieve cursus. Trainer Eddy heeft veel praktijk ervaring en kan daardoor snel één of meerdere oplossingen geven voor "jouw" specifieke branche/ bedrijfssituatie. De locatie in Utrecht waar de cursus gegeven werd was top.
  • A van der Tuuk

    01-12-2018
    Erg leuke en motiverende training. Veel ruimte voor persoonlijke situatie en plan. Lesstof weer inzichtelijk gemaakt door vermakelijke praktijkvoorbeelden. Veel ruimte voor interactie / het stellen van vragen. Oprecht veel opgestoken in een professionele, ontspannen en vriendelijke sfeer
  • Uichen Oldenboom

    07-06-2018
    Het waren zeer goed te volgen lessen voor een ieder; Anneleen is in staat het boeiend te houden door zich ook in ieder individu afzonderlijk te kunnen verplaatsen. Alles zeer goed en prettig! De leerattributen waren ook goed, met een samenvatting per les er extra bij. De locatie, het drinken, eten etc. waren subliem; eigenlijk is alles perfect in mijn ogen, als er dan nog dingen niet lukken zou het kunnen liggen aan de perceptie van een ieder zelf. TOP!

    Hartelijk dank!
    Uichen Oldenboom.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.