Customer Journey

Ben je marketing- of communicatieprofessional en wil je de customer journey-methodiek beheersen? Wil je diepgaand onderzoeken wat een klant drijft, zodat je hem een onvergetelijke ervaring kunt meegeven? In deze training leer je de klantreis in kaart te brengen en momenten van de waarheid te herkennen. Vervolgens maak je een plan om op die belangrijke momenten klantervaringen te optimaliseren. Hiermee vergroot je het rendement van je marketing- en communicatie-inspanningen, verbeter je klantervaringen en vergroot je de klanttevredenheid. In deze training krijg je alle kennis en vaardigheden aangereikt om morgen het verschil te maken.

Resultaat

  • Je kent relevante theorieën die nodig zijn voor het in kaart brengen, optimaliseren en analyseren van de customer journey
  • Je kunt de touchpoints (klantcontactmomenten; van potentiële klant naar loyale klant) voor je organisatie in kaart brengen
  • Je hebt customer insights (inzicht in de behoefte van je klant) in relatie tot wat je organisatie kan bieden
  • Je hebt de juiste handvatten om de customer experience te verbeteren
  • Je weet hoe je verbeteringen kunt doorvoeren die tot een hogere klantwaarde leiden
  • Je hebt een plan geschreven voor het optimaliseren van de klantreis

Doelgroep

Deze training is geschikt voor alle marketing- en communicatieprofessionals die met de customer journey-methodiek de klantervaring willen optimaliseren.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Customer journey mapping (oriëntatieproces, transactieproces en relatieproces)
  • Touchpoints analyseren en verbeteren
  • Klantwaarde in kaart brengen per relevant stadium van de customer journey
  • Klantinzichten benutten
  • Customer journey-optimalisatie
  • Validatie van optimalisatievoorstellen
  • Implementatie van een geoptimaliseerde customer journey
  • Persoonlijke leervragen en opdrachten
  • Persoonlijk plan schrijven
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training krijg je toegang tot de interactieve ICM-leeromgeving en vindt een online intake plaats. Hierin breng je je persoonlijke leerdoelen in kaart, voor jezelf én voor de docent. Deze leerdoelen staan centraal tijdens de bijeenkomsten.

Op de leeromgeving vind je bovendien waardevolle artikelen en video’s om je inhoudelijk voor te bereiden.

Tijdens de drie bijeenkomsten leer je hoe je de huidige en gewenste klantreis in kaart brengt. Daarnaast leer je een plan formuleren en krijg je handvatten voor de implementatie. De maximale groepsgrootte draagt bij aan een veilige sfeer en biedt veel ruimte om ervaringen uit te wisselen.

Tussen de bijeenkomsten door breng je aan de hand van opdrachten het geleerde direct in de praktijk. Belangrijk is dat je hiervoor voldoende tijd reserveert. Je sluit de training af met een concreet plan voor het optimaliseren van de klantreis in je organisatie.

De training wordt verzorgd door een ervaren deskundige. Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maand / Jaar Bijeenkomsten Inschrijven
Maand / Jaar mrt 2019 Bijeenkomsten
  • wo 06-03 wo 27-03 wo 17-04
Inschrijven
Maand / Jaar mei 2019 Bijeenkomsten
  • vr 17-05 vr 07-06 vr 28-06
Inschrijven
Maand / Jaar sep 2019 Bijeenkomsten
  • wo 18-09 wo 09-10 wo 30-10
Inschrijven
Maand / Jaar dec 2019 Bijeenkomsten
  • vr 20-12 vr 10-01 vr 31-01
Inschrijven
Maand / Jaar mrt 2020 Bijeenkomsten
  • wo 11-03 wo 01-04 wo 22-04
Inschrijven
Maand / Jaar mei 2020 Bijeenkomsten
  • vr 22-05 vr 12-06 vr 03-07
Inschrijven
Maximale groepsgrootte: 16 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.595,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.