Customer Journey

Bent u marketing- of communicatieprofessional en wilt u de customer journey-methodiek beheersen? Wilt u diepgaand onderzoeken wat een klant drijft, zodat u hem een onvergetelijke ervaring kunt meegeven? In deze training leert u de klantreis in kaart te brengen en momenten van de waarheid te herkennen. Vervolgens maakt u een plan om op die belangrijke momenten klantervaringen te optimaliseren. Hiermee vergroot u het rendement van uw marketing- en communicatie-inspanningen, verbetert u klantervaringen en vergroot u de klanttevredenheid. In deze training krijgt u alle kennis en vaardigheden aangereikt om morgen het verschil te maken.

Heeft u advies nodig? Vraag gratis en vrijblijvend studieadvies aan.


Resultaat

  • U kent relevante theorieën die nodig zijn voor het in kaart brengen, optimaliseren en analyseren van de customer journey
  • U kunt de touchpoints (klantcontactmomenten; van potentiële klant naar loyale klant) voor uw organisatie in kaart brengen
  • U heeft customer insights (inzicht in de behoefte van uw klant) in relatie tot wat uw organisatie kan bieden
  • U heeft de juiste handvatten om de customer experience te verbeteren
  • U weet hoe u verbeteringen kunt doorvoeren die tot een hogere klantwaarde leiden
  • U heeft een plan geschreven voor het optimaliseren van de klantreis

Doelgroep

Deze training is geschikt voor alle marketing- en communicatieprofessionals die met de customer journey-methodiek de klantervaring willen optimaliseren.

Zeker weten of dit bij u past? Doe een persoonlijke intake.


Programma

  • Customer journey mapping (oriëntatieproces, transactieproces en relatieproces)
  • Touchpoints analyseren en verbeteren
  • Klantwaarde in kaart brengen per relevant stadium van de customer journey
  • Klantinzichten benutten
  • Customer journey-optimalisatie
  • Validatie van optimalisatievoorstellen
  • Implementatie van een geoptimaliseerde customer journey
  • Persoonlijke leervragen en opdrachten
  • Persoonlijk plan schrijven

Studiewijze

Voorafgaand aan de training krijgt u toegang tot de interactieve ICM- leeromgeving en vindt een online intake plaats. Hierin brengt u uw persoonlijke leerdoelen in kaart, voor uzelf én voor de docent. Deze leerdoelen staan centraal tijdens de bijeenkomsten.

Op de leeromgeving vindt u bovendien waardevolle artikelen en video’s om u inhoudelijk voor te bereiden.

Tijdens de drie bijeenkomsten leert u hoe u de huidige en gewenste klantreis in kaart brengt. Daarnaast leert u een plan formuleren en krijgt u handvatten voor de implementatie. De maximale groepsgrootte draagt bij aan een veilige sfeer en biedt veel ruimte om ervaringen uit te wisselen.

Tussen de bijeenkomsten door brengt u aan de hand van opdrachten het geleerde direct in de praktijk. Belangrijk is dat u hiervoor voldoende tijd reserveert. U sluit de training af met een concreet plan voor het optimaliseren van de klantreis in uw organisatie.

De training wordt verzorgd door een ervaren deskundige. Heeft u de gehele training gevolgd, dan ontvangt u het ICM-certificaat.


Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maand / Jaar Bijeenkomsten Inschrijven
Maand / Jaar sep 2017 Bijeenkomsten
  • wo 13-09 / wo 11-10 / wo 01-11
Inschrijven
Maand / Jaar dec 2017 Bijeenkomsten
  • wo 13-12 / wo 10-01 / wo 31-01
Inschrijven
Maand / Jaar mrt 2018 Bijeenkomsten
  • wo 07-03 / wo 28-03 / wo 18-04
Inschrijven
Maand / Jaar mei 2018 Bijeenkomsten
  • wo 09-05 / wo 30-05 / wo 20-06
Inschrijven
Maximale groepsgrootte: 16 personen.

Investering

De investering bedraagt € 1.595,-.

De investering bedraagt € 1.595 en bestaat uit:

  • Leskosten: € 1.420
  • Lesmateriaal: € 75
  • Praktijkopdracht: € 100

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. U betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.


Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.


Deel je ervaring