opleiding klantreis managen

Customer Journey

Leer met de customer journey-methodiek hoe je de klantreis in kaart brengt en de klantervaring optimaliseert.
Beste Opleider van Nederland

In het kort

Ben je marketing- of communicatieprofessional en wil je de customer journey-methodiek beheersen? Wil je diepgaand onderzoeken wat een klant drijft, zodat je hem een onvergetelijke ervaring kunt meegeven? In deze training leer je de klantreis in kaart te brengen en momenten van de waarheid te herkennen. Vervolgens maak je een plan om op die belangrijke momenten klantervaringen te optimaliseren. Hiermee vergroot je het rendement van je marketing- en communicatie-inspanningen, verbeter je klantervaringen en vergroot je de klanttevredenheid. In deze training krijg je alle kennis en vaardigheden aangereikt om morgen het verschil te maken.

Resultaat

  • Je kent relevante theorieën die nodig zijn voor het in kaart brengen, optimaliseren en analyseren van de customer journey
  • Je kunt de touchpoints (klantcontactmomenten; van potentiële klant naar loyale klant) voor je organisatie in kaart brengen
  • Je hebt customer insights (inzicht in de behoefte van je klant) in relatie tot wat je organisatie kan bieden
  • Je hebt de juiste handvatten om de customer experience te verbeteren
  • Je weet hoe je verbeteringen kunt doorvoeren die tot een hogere klantwaarde leiden
  • Je hebt een plan geschreven voor het optimaliseren van de klantreis

Doelgroep

Deze training is geschikt voor alle marketing- en communicatieprofessionals die met de customer journey-methodiek de klantervaring willen optimaliseren.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een Persoonlijke intake.

Incompany

Deze cursus als maatwerk in jouw organisatie?
Bekijk hier de mogelijkheden van Incompany.

0 / 0

Het programma

Benieuwd wat je per dag gaat doen? Bekijk hier de inhoud.

Programma

  • Customer journey mapping (oriëntatieproces, transactieproces en relatieproces)
  • Touchpoints analyseren en verbeteren
  • Klantwaarde in kaart brengen per relevant stadium van de customer journey
  • Klantinzichten benutten
  • Customer journey-optimalisatie
  • Validatie van optimalisatievoorstellen
  • Implementatie van een geoptimaliseerde customer journey
  • Persoonlijke leervragen en opdrachten
  • Persoonlijk plan schrijven

Studiewijze

Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de praktijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.

Hele opleiding afgerond? Ontvang het ICM-diploma!

  • Intake

    Voorafgaand aan de training vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt, gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw ontwikkeldoelen helder te omschrijven. Deze leerdoelen staan centraal tijdens de bijeenkomsten.

  • Online leeromgeving

    Naast de interactieve klassikale dagen werk je met de rijke online leeromgeving die je ondersteunt in het leerproces. Hier vind je onder meer waardevolle artikelen en video’s om je inhoudelijk voor te bereiden. Na de training houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.

  • Bijeenkomsten

    Tijdens de drie bijeenkomsten leer je hoe je de huidige en gewenste klantreis in kaart brengt. Daarnaast leer je een plan formuleren en krijg je handvatten voor de implementatie.

  • Maximale groepsgrootte

    De maximale groepsgrootte draagt bij aan een veilige sfeer en biedt veel ruimte om ervaringen uit te wisselen.

  • Koppeling naar de praktijk

    Tussen de bijeenkomsten door breng je aan de hand van opdrachten het geleerde direct in de praktijk. Belangrijk is dat je hiervoor voldoende tijd reserveert.

  • Persoonlijk plan

    Je sluit de training af met een concreet plan voor het optimaliseren van de klantreis in je organisatie.

  • Ervaren trainer

    De training wordt verzorgd door een ervaren deskundige.

  • ICM-certificaat

    Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Handig om te weten

  • Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

  • Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

Schrijf je direct in op een plek bij jou in de buurt.

Plaats & data

De training is van 9.30 tot 17.00 uur en omvat 3 bijeenkomsten.

Tevens is deze training volledig online te volgen via de Virtual Classroom. De online training omvat zes dagdelen. Hierbij heb je de keuze tussen de ochtendvariant van 09.30 tot 12.30 uur en de avondvariant van 19.00 tot 22.00 uur.

De opleiding wordt gegeven in mei 2024, juni 2024, september 2024, december 2024, maart 2025, mei 2025, juni 2025 en september 2025.

De opleiding wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 16 personen.

Investering

De investering bedraagt € 1.695,-.

Dit bedrag is excl. € 47,50 per dag voor het dagarrangement of € 17,50 per avond voor het avondarrangement. Dit zijn kosten voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee/frisdrank en (bij het dagarrangement) een uitgebreide lunch. Voor online bijeenkomsten rekenen we uiteraard geen arrangementskosten.

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.

Meer informatie

Financiering

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies.

Meer informatie

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Studieadvies nodig?

Bel voor vrijblijvend advies met onze studieadviseurs.

Bel 030 - 29 19 888

Vanaf maandag 8.30 uur weer bereikbaar

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Studieadvies

Neem contact op met onze deskundige studieadviseurs van maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.30 uur via 030 29 19 888 of info@icm.nl.

Online Campus

Meer inspiratie voor marketeers vind je op de ICM Campus.