neuro marketing opleiding

Praktische Neuromarketing

Onder begeleiding van een psycholoog én een marketeer krijg je inzicht in de werking van het brein en ga je aan de slag met diverse overtuigings- en beïnvloedingsprincipes.
Beste Opleider van Nederland

In het kort

Marketing draait om verleiding en beïnvloeding. Hoe verleid jij de klant tot het kopen van jouw product of dienst? Klanten nemen vooral beslissingen in hun aankoopgedrag. Hoe worden deze beslissingen genomen? En hoe kun je klantengedrag beïnvloeden binnen de grenzen van jouw persoonlijke ethiek? In deze tweedaagse training krijg je inzicht in de werking van het brein en ga je aan de slag met diverse overtuigings- en beïnvloedingsprincipes. Je leert deze principes op een effectieve en ethische manier toe te passen in jouw marketing. Je betrekt de werking van het brein in jouw marketingstrategie en spreekt daarmee je klant op een succesvolle manier aan.

Unieke voordelen

  • Je krijgt les van twee experts; een psycholoog én een marketeer
  • Vertaling vanuit de psychologie naar de praktijk van marketing
  • Wissel ervaringen uit en leer van elkaars casussen en dilemma’s

Resultaat

  • Je begrijpt de kracht van je onderbewustzijn
  • Je ervaart hoe je zelf door marketing wordt beïnvloed
  • Je hebt kennis van verschillende overtuigings- en beïnvloedingsprincipes
  • Je past de beïnvloedingsprincipes van Cialdini toe in jouw marketing
  • Je kent je persoonlijke ethische grenzen in marketing
  • Je verleidt je klant sneller tot een aankoop

Doelgroep

De training is ontwikkeld voor marketeers, ZZP’ers en ondernemers die potentiële klanten via effectieve en overtuigende marketing willen beïnvloeden.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een Persoonlijke intake.

Incompany

Deze cursus als maatwerk in jouw organisatie?
Bekijk hier de mogelijkheden van Incompany.

Pakketten

We bieden je de mogelijkheid om deze cursus met een andere cursus in één pakket te volgen. Dat levert je een kostenvoordeel op. We bieden deze pakketten aan:

0 / 0

Het programma

Benieuwd wat je per dag gaat doen? Bekijk hier de inhoud.

Programma

Dag 1: Psychologie

  • Wat is neuromarketing?
  • Hoe werkt ons brein?
  • De kracht van het onderbewustzijn
  • De theorie van overtuigings- en beïnvloedingsprincipes van Cialdini
  • Zelf ervaren: oefenen met beïnvloeden

Dag 2: Marketing

  • Conversieoptimalisatie door het gebruik van gedragswetenschappen
  • Hoe denkt en handelt jouw klant?
  • Leer van aansprekende praktijkvoorbeelden
  • Purpose en ethiek: ontwikkel jouw moreel kompas
  • Zelf ervaren: hoe word jij beïnvloed door marketing?

Studiewijze

Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de praktijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.

Hele training gevolgd? Ontvang het ICM-certificaat!

  • Intake

    Voorafgaand aan de training vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw ontwikkeldoel helder te omschrijven en maken het voor de trainer helder wat de leerwensen van de groep zijn.

  • Ervaren trainers

    Twee vakexperts begeleiden de klassikale bijeenkomsten waarbij jouw leerbehoefte centraal staat. De eerste bijeenkomst verzorgt een psycholoog de training, de tweede bijeenkomst een marketeer. Tussen de bijeenkomsten hebben de trainers contact met elkaar om de focus te houden op de persoonlijke leerdoelen van jou als cursist en de behoeften van de groep.

  • Online leeromgeving

    Naast de interactieve klassikale dagen werk je met de rijke online leeromgeving die je ondersteunt in het leerproces. Na de training houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.

  • Groepsgrootte

    De maximale groepsgrootte van 12 deelnemers draagt bij aan een veilige sfeer en biedt veel ruimte om ervaringen uit te wisselen en waardevolle discussies te voeren.

  • ICM-certificaat

    Na afronding van de gehele training ontvangt je het ICM-certificaat.

Handig om te weten

  • Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

  • Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

Schrijf je direct in op een plek bij jou in de buurt.

Plaats & data

De training is van 9:30 tot 17:00 uur en omvat twee bijeenkomsten. In totaal duurt de training twee weken.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Investering

De investering bedraagt € 1.395,-.

  • Leskosten
  • Literatuur & materiaal
  • Online leeromgeving

Dit bedrag is excl. € 47,50 per dag voor het dagarrangement of € 17,50 per avond voor het avondarrangement. Dit zijn kosten voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee/frisdrank en (bij het dagarrangement) een uitgebreide lunch. Voor online bijeenkomsten rekenen we uiteraard geen arrangementskosten.

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.

Meer informatie

Financiering

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies.

Meer informatie

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Studieadvies nodig?

Bel voor vrijblijvend advies met onze studieadviseurs.

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Studieadvies

Neem contact op met onze deskundige studieadviseurs van maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.30 uur via 030 29 19 888 of info@icm.nl.

Online Campus

Inspiratie voor marketeers vind je op onze Campus.