
Praktische Neuromarketing
In het kort
Marketing draait om verleiding en beïnvloeding. Hoe verleid jij de klant tot het kopen van jouw product of dienst? Klanten nemen vooral beslissingen in hun aankoopgedrag. Hoe worden deze beslissingen genomen? En hoe kun je klantengedrag beïnvloeden binnen de grenzen van jouw persoonlijke ethiek? In deze tweedaagse training krijg je inzicht in de werking van het brein en ga je aan de slag met diverse overtuigings- en beïnvloedingsprincipes. Je leert deze principes op een effectieve en ethische manier toe te passen in jouw marketing. Je betrekt de werking van het brein in jouw marketingstrategie en spreekt daarmee je klant op een succesvolle manier aan.
Unieke voordelen
- Je krijgt les van twee experts; een psycholoog én een marketeer
- Vertaling vanuit de psychologie naar de praktijk van marketing
- Wissel ervaringen uit en leer van elkaars casussen en dilemma’s
Resultaat
- Je begrijpt de kracht van je onderbewustzijn
- Je ervaart hoe je zelf door marketing wordt beïnvloed
- Je hebt kennis van verschillende overtuigings- en beïnvloedingsprincipes
- Je past de beïnvloedingsprincipes van Cialdini toe in jouw marketing
- Je kent je persoonlijke ethische grenzen in marketing
- Je verleidt je klant sneller tot een aankoop

Programma
Dag 1: Psychologie
- Wat is neuromarketing?
- Hoe werkt ons brein?
- De kracht van het onderbewustzijn
- De theorie van overtuigings- en beïnvloedingsprincipes van Cialdini
- Zelf ervaren: oefenen met beïnvloeden
Dag 2: Marketing
- Conversieoptimalisatie door het gebruik van gedragswetenschappen
- Hoe denkt en handelt jouw klant?
- Leer van aansprekende praktijkvoorbeelden
- Purpose en ethiek: ontwikkel jouw moreel kompas
- Zelf ervaren: hoe word jij beïnvloed door marketing?
Studiewijze
Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de praktijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.
Hele training gevolgd? Ontvang het ICM-certificaat!
-
Intake
Voorafgaand aan de training vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw ontwikkeldoel helder te omschrijven en maken het voor de trainer helder wat de leerwensen van de groep zijn.
-
Ervaren trainers
Twee vakexperts begeleiden de klassikale bijeenkomsten waarbij jouw leerbehoefte centraal staat. De eerste bijeenkomst verzorgt een psycholoog de training, de tweede bijeenkomst een marketeer. Tussen de bijeenkomsten hebben de trainers contact met elkaar om de focus te houden op de persoonlijke leerdoelen van jou als cursist en de behoeften van de groep.
-
Online leeromgeving
Naast de interactieve klassikale dagen werk je met de rijke online leeromgeving die je ondersteunt in het leerproces. Na de training houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.
-
Groepsgrootte
De maximale groepsgrootte van 12 deelnemers draagt bij aan een veilige sfeer en biedt veel ruimte om ervaringen uit te wisselen en waardevolle discussies te voeren.
-
ICM-certificaat
Na afronding van de gehele training ontvangt je het ICM-certificaat.
Handig om te weten
Investering
De investering bedraagt € 1.395,-.
- Leskosten
- Literatuur & materiaal
- Online leeromgeving
Dit bedrag is excl. € 47,50 per dag voor het dagarrangement of € 17,50 per avond voor het avondarrangement. Dit zijn kosten voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee/frisdrank en (bij het dagarrangement) een uitgebreide lunch. Voor online bijeenkomsten rekenen we uiteraard geen arrangementskosten.
Btw
De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.
Meer informatieFinanciering
Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies.
Meer informatieMogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.
Factuur
De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.
Persoonlijk advies
Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.
Studieadvies nodig?
Bel voor vrijblijvend advies met onze studieadviseurs.
Bel mij terug
Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.
Reken op ons voor, tijdens en na jouw ontwikkeltraject
Alle vakgebieden
- Persoonlijke Effectiviteit
- Leiderschap en Management
- Organisatieontwikkeling
- Proces- & Projectmanagement
- HRM
- Communicatievaardigheden
- Communicatie & Media
- Marketing
- NIMA Opleidingen
- Sales
- IT
- Financieel Management
- Zorgmanagement
- Psychologie
- L&D als beroep
- Trainen als beroep
- Coachen als beroep
- Mediation als beroep
- Digitale Vaardigheden
- Courses in English
- Online Virtual Classroom
- Incompany & Maatwerk
- Events - Life Academy