Webredactie en contentcreatie

Is je doel content creëren waarmee je informeert, verbindt en het onderscheid maakt? Wil je met je webteksten meer dialoog, acties of transacties tot stand brengen? En wil je je online zichtbaarheid vergroten? In deze training ontdek je hoe je doelgroepgerichte content creëert en deze effectief verspreidt. Je leert vaardigheden die je nodig hebt voor het redigeren van inspirerende online teksten.

Je leert onderscheidend schrijven voor websites, e-mailings, mobiele marketing, social media én zoekmachines. Ook kom je erachter hoe je het kijk-, lees- en klikgedrag van bezoekers analyseert en beïnvloedt. Kortom, je wordt een specialist in webredactie en contentcreatie.

Resultaat

  • Je kent de basis van het schrijven voor zoekmachines en online advertising, waaronder het opstellen van AdWords advertenties
  • Je hebt je schrijfvaardigheid voor internet verbeterd
  • Je kunt je organisatie op internet positioneren
  • Je kunt effectieve content samenstellen en verspreiden
  • Je bent in staat anderen te motiveren om content te creëren
  • Je kunt je organisatiedoelstellingen matchen met de interactie tussen de organisatie en je klanten en samenwerkingspartners

Doelgroep

Deze training is uitstekend geschikt voor marketingprofessionals, communitymanagers en iedereen die (mede)verantwoordelijk is voor het creëren en verspreiden van content via online media.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Je rol en functie als webredacteur binnen de organisatie
  • Actuele digitale ontwikkelingen van belang voor de webredacteur
  • Doel en doelstellingen van je website
  • Conversiegericht schrijven
  • Schrijven voor zoekmachines
  • Schrijven voor mobiel
  • Webteksten schrijven
  • Blogs schrijven
  • Kijk-, lees- en klikgedrag beïnvloeden
  • Contentmanagement
  • Contentcreatie en -curatie
  • Content verspreiden
  • Social media inzetten
  • E-mailmarketing en redactie
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training krijg je toegang tot de interactieve ICM-leeromgeving en vindt een online intake plaats. Hierin breng je je persoonlijke leerdoelen in kaart, voor jezelf en voor de docent. Deze leerdoelen staan centraal tijdens de bijeenkomsten.

Tijdens de training leg je aan de hand van voorbeelden, praktijkoefeningen en -cases de relatie tussen de theorie en je eigen werksituatie. Ook ga je met eigen teksten aan de slag, zodat je het geleerde meteen kunt toepassen in je organisatie. Onder leiding van een ervaren trainer leer je je organisatie optimaal te presenteren en positioneren via je website en social media. We gaan ervan uit dat je tijdens de training gebruikmaakt van je eigen laptop of tablet.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training is van 9:30 tot 17:00 uur en omvat 2 bijeenkomsten.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.295,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaringen

  • Marleen van Vuurde

    19-11-2018
    Een hands-on training waar je veel tips en handvatten krijgt voor de verbetering van je eigen website. Veel aandacht voor eigen ervaringen en vraagstukken. De trainer zorgt voor een ontspannen sfeer waarin interactie tussen de cursisten ook verdieping geeft.
  • Rutger

    24-08-2018
    Ik heb de training webredactie en contentcreatie gevolgd en was hier erg positief over. De trainer beschikt niet alleen over genoeg vakkennis, maar ook over goede didactische vaardigheden om de kennis over te dragen.
    Vooral de persoonlijke aandacht voor elk van de deelnemers en hun specifieke situaties sprak mij erg aan.
  • P.J.D. Elshot

    14-04-2018
    Superleuke en interessante cursus. Nuttig ook. De trainer weet waar hij het over heeft. Na de cursus al veel in de praktijk kunnen brengen. Je wordt kritischer en kijkt heel anders naar je eigen teksten. Een aanrader!
  • C Vis

    08-02-2017
    De training is gericht op de basis, wat goed is als je weinig tot geen ervaring hebt met content marketing.

    Ik vond het heel duidelijk en overzichtelijk. We gingen aan de slag met praktijkopdrachten en we kregen goede tools om teksten op de juiste manier in te steken en SEO-proof te maken.
  • Bronk

    08-02-2017
    Leuke en interessante cursus. Goede en aardige trainer met veel kennis en praktijkervaring die alle onderdelen van contentcreatie en webredactie uitgebreid behandeld. Handige tips en tricks gehad. Gewoon erg veel geleerd. Een echte aanrader voor iedereen die meer wil weten over contentcreatie en webredactie.
  • I Reker

    09-12-2016
    Toffe training! Veel geleerd van een ervaren trainer maar zeker ook van de andere cursisten. Super dat het specifiek werd gericht op ieders eigen praktijksituatie! Kon meteen met het geleerde aan de slag :)
  • Erik van Vondel

    08-11-2016
    In de eerste plaats is trainer Wim is vakinhoudelijk erg goed. Hij is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en heeft een schat aan ervaring. Naast vakspecifieke kennis, vond ik zijn opbouw van de training goed en liet hij veel ruimte voor inbreng van de cursisten, wat ik belangrijk vind. De online leeromgeving ziet er inmiddels top uit, mooi en overzichtelijk.
  • Marjolein Patist

    08-11-2016
    Een hele inspirerende training (webredactie) van een trainer die ontzettend veel ervaring heeft en boeiende verhalen/voorbeelden kon geven. Jammer genoeg stonden er maar twee dagen voor. Ik heb geen verbeterpunten, want vond alles interessant/goed.
  • 26-07-2012
    Het was een goede cursus voor mensen die net beginnen als webredacteur. Je leert te denken vanuit de klant. Dus wat en hoe moet jij onderwerpen op de website presenteren zodat klanten langer op je website blijven en het overzichtelijk bv vinden.
  • 26-07-2012
    Het was een goede cursus voor mensen die net beginnen als webredacteur. Je leert te denken vanuit de klant. Dus wat en hoe moet jij onderwerpen op de website presenteren zodat klanten langer op je website blijven en het overzichtelijk bv vinden.
  • Kars van den Hout

    Een hele waardevolle cursus die over meer gaat dan alleen schrijven voor internet. De hele context (waarvoor en waarom je het doet) wordt duidelijk. Ook de trainer en locatie waren top!

  • Inge Salomons

    Interessante training. Goede combinatie tussen praktijk en theoretische achtergronden. Kundige trainer. Een aantal tips waren direct door te voeren op onze website, zoals het vereenvoudigen van de homepagina. De onderdelen social media en zoekmachine marketing waren erg zinvol.

  • Anoniem

    Het was een goede cursus voor mensen die net beginnen als webredacteur. Je leert te denken vanuit de klant. Dus wat en hoe moet jij onderwerpen op de website presenteren zodat klanten langer op je website blijven en het bv overzichtelijk vinden.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.