Webredactie en contentcreatie

Wil je je online zichtbaarheid en het onderscheidend vermogen van je organisatie vergroten? Wil je met je webteksten meer dialoog, acties of transacties tot stand brengen? En is je doel content creëren waarmee je informeert, verbindt en je onderscheidt? In deze training ontdek je hoe je doelgroepgerichte content creëert en deze effectief verspreidt. Je leert vaardigheden die je nodig hebt voor het redigeren van inspirerende online teksten.

Je leert onderscheidend schrijven voor websites, e-mailings, mobiele marketing, social media én zoekmachines. Ook kom je erachter hoe je het kijk-, lees- en klikgedrag van bezoekers analyseert en beïnvloedt. Kortom, je wordt een specialist in webredactie en contentcreatie.

Ook online via Virtual Classroom beschikbaar

Goed nieuws: deze cursus bieden we ook volledig online aan.
Lees meer over de virtual classroom en bekijk de uitleg video.

Kies startdatum

Unieke voordelen

  • Versterk het onderscheidend vermogen van je organisatie
  • Onder begeleiding van een ervaren expert
  • Aandacht voor jouw persoonlijke leerdoelen

Resultaat

  • Je vergroot de online zichtbaarheid en van je organisatie
  • Je kent de basis van het schrijven voor zoekmachines en online advertising, waaronder het opstellen van AdWords advertenties
  • Je hebt je schrijfvaardigheid voor internet verbeterd
  • Je kunt effectieve content samenstellen en verspreiden
  • Je bent in staat anderen te motiveren om content te creëren
  • Je kunt je organisatiedoelstellingen matchen met de interactie tussen de organisatie en je klanten en samenwerkingspartners

Doelgroep

Deze training is uitstekend geschikt voor marketingprofessionals, communitymanagers en iedereen die (mede)verantwoordelijk is voor het creëren en verspreiden van content via online media.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Je rol en functie als webredacteur binnen de organisatie
  • Actuele digitale ontwikkelingen van belang voor de webredacteur
  • Doel en doelstellingen van je website
  • Conversiegericht schrijven
  • Schrijven voor zoekmachines
  • Schrijven voor mobiel
  • Webteksten schrijven
  • Blogs schrijven
  • Kijk-, lees- en klikgedrag beïnvloeden
  • Contentmanagement
  • Contentcreatie en -curatie
  • Content verspreiden
  • Social media inzetten
  • E-mailmarketing en redactie
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training krijg je toegang tot de interactieve ICM-leeromgeving en vindt een online intake plaats. Hierin breng je je persoonlijke leerdoelen in kaart, voor jezelf en voor de docent. Deze leerdoelen staan centraal tijdens de bijeenkomsten.

Tijdens de training leg je aan de hand van voorbeelden, praktijkoefeningen en -cases de relatie tussen de theorie en je eigen werksituatie. Ook ga je met eigen teksten aan de slag, zodat je het geleerde meteen kunt toepassen in je organisatie. Onder leiding van een ervaren trainer leer je je organisatie optimaal te presenteren en positioneren via je website en social media. We gaan ervan uit dat je tijdens de training gebruikmaakt van je eigen laptop of tablet.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Studiewijze Virtual Classroom

Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

Plaats & data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 48 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training is van 9:30 tot 17:00 uur en omvat 2 bijeenkomsten. Tevens is deze training volledig online te volgen via de Virtual Classroom.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 48 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.295,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement of € 10,- per avond voor het avondarrangement. Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 48 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaring van cursisten

Lees hier de ervaringen van cursisten die deze opleiding of training bij ICM hebben afgerond.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 48 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.