Brandmanagement

Het merk staat voor jou centraal. Je ziet merkenmanagement als belangrijke activiteit voor de langetermijnontwikkeling van je merk. Je houdt je bezig met de strategie van het merk en hoe je het merk sterk maakt en houdt. Als brandmanager ben je verantwoordelijk voor het onderscheidend vermogen van je merk in de markt en moet je zorgen dat iedereen weet waar je merk voor staat. Marktonderzoek, merkwaarden en merkpositionering behoren tot je dagelijkse werkzaamheden. In deze training ontwikkel je jezelf als brandmanager naar een hoger niveau.

Ook online via Virtual Classroom beschikbaar

Goed nieuws: deze cursus bieden we ook volledig online aan.
Lees meer over de virtual classroom en bekijk de uitleg video.

Kies startdatum

Resultaat

  • Je ontwikkelt een duidelijke visie en strategie op het merk van je organisatie
  • Je beheerst alle aan brandmanagement gekoppelde gebieden, zoals marktonderzoek, onderscheidend vermogen en merkpositionering
  • Je bent in staat een kwalitatief marketingplan op te stellen
  • Je beheerst de persoonlijke kwaliteiten om je rol en functie binnen de organisatie met resultaat uit te voeren
  • Je ontwikkelt je als brandmanager naar een hoger niveau

Doelgroep

De training is geschikt voor aankomende of beginnende brandmanagers die zichzelf op dit vakgebied verder willen ontwikkelen. Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • De functie van brandmanager
  • Je rol binnen de organisatie
  • Marketingstrategie, visie en marketingbeleid
  • Uitvoeren van marktonderzoek
  • Consumentengedrag, waarden en trends
  • Merkenstrategie, positionering en merkenwaarden
  • Activatie, communicatie en evaluatie van branding
  • Onderscheidend vermogen van het merk
  • Ontwikkeling van het marketingplan
  • Storytelling
  • De implementatiefase
  • Rol van het merk in diverse sectoren
  • Financiële aspecten van brandmanagement
  • Processen binnen brandmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit van de brandmanager
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

In deze praktische en actuele training staat de ontwikkeling van kennis en vaardigheid voor de professionele brandmanager centraal. De training wordt verzorgd door een ervaren marketeer, die werkzaam is bij vooraanstaande organisaties. De verschillende onderwerpen worden op boeiende wijze gepresenteerd. De koppeling met de praktijk wordt vanzelfsprekend gemaakt, mede door het opstellen van een merkstrategie en een marketingplan. Ook wordt er aandacht besteed aan de succesvolle implementatie van opgestelde plannen. Herkenbare brandmanagementproblemen worden in groepsverband uitgewerkt. Daarnaast richt deze training zich op de persoonlijke kwaliteiten waarover de brandmanager dient te beschikken om zijn of haar functie met succes uit te kunnen voeren.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM- certificaat.

Studiewijze Virtual Classroom

Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

Plaats & data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 39 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training is van 9:30 tot 17:00 uur en omvat 3 bijeenkomsten. Tevens is deze training volledig online te volgen via de Virtual Classroom.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 39 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.595,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement of € 10,- per avond voor het avondarrangement. Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten.

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.Meer informatie

Financiering

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies. Als je de cursus zelf betaalt kun je bijvoorbeeld €1.000,- STAP-budget aanvragen. Hierdoor kun je voordeliger deelnemen aan de cursus.Meer informatie

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

STAP-budget

Voor deze cursus kun je het STAP-budget aanvragen: een subsidie van €1.000,- van de overheid. Een voorwaarde is dat de cursus op zijn vroegst over 4 weken start. Alleen de startdata die aan deze voorwaarde voldoen zijn beschikbaar. Lees meer meer over het STAP-budget of meld je aan via de link hieronder.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Bel voor vrijblijvend advies

030 - 29 19 888

Nu bereikbaar tot 17.30 uur

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 39 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.