Brandmagement

Brandmanagement

Leer hoe je op succesvolle wijze je merkstrategie en marketingplan opstelt en implementeert.
Beste Opleider van Nederland 2023

In het kort

Het merk staat voor jou centraal. Je ziet merkenmanagement als belangrijke activiteit voor de langetermijnontwikkeling van je merk. Je houdt je bezig met de strategie van het merk en hoe je het merk sterk maakt en houdt. Als brandmanager ben je verantwoordelijk voor het onderscheidend vermogen van je merk in de markt en moet je zorgen dat iedereen weet waar je merk voor staat. Marktonderzoek, merkwaarden en merkpositionering behoren tot je dagelijkse werkzaamheden. In deze training ontwikkel je jezelf als brandmanager naar een hoger niveau.

Resultaat

  • Je ontwikkelt een duidelijke visie en strategie op het merk van je organisatie
  • Je beheerst alle aan brandmanagement gekoppelde gebieden, zoals marktonderzoek, onderscheidend vermogen en merkpositionering
  • Je bent in staat een kwalitatief marketingplan op te stellen
  • Je beheerst de persoonlijke kwaliteiten om je rol en functie binnen de organisatie met resultaat uit te voeren
  • Je ontwikkelt je als brandmanager naar een hoger niveau

Doelgroep

De training is geschikt voor aankomende of beginnende brandmanagers die zichzelf op dit vakgebied verder willen ontwikkelen. Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een Persoonlijke intake.

Incompany

Deze cursus als maatwerk in jouw organisatie?
Bekijk hier de mogelijkheden van Incompany.

0 / 0

Het programma

Benieuwd wat je per dag gaat doen? Bekijk hier de inhoud.

Programma

  • De functie van brandmanager
  • Je rol binnen de organisatie
  • Marketingstrategie, visie en marketingbeleid
  • Uitvoeren van marktonderzoek
  • Consumentengedrag, waarden en trends
  • Merkenstrategie, positionering en merkenwaarden
  • Activatie, communicatie en evaluatie van branding
  • Onderscheidend vermogen van het merk
  • Ontwikkeling van het marketingplan
  • Storytelling
  • De implementatiefase
  • Rol van het merk in diverse sectoren
  • Financiële aspecten van brandmanagement
  • Processen binnen brandmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit van de brandmanager
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Studiewijze

Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de praktijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.

Hele training gevolgd? Ontvang het ICM-certificaat!

  • Intake

    Voorafgaand aan de training vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt, gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw ontwikkeldoel helder te omschrijven.

  • Praktijkgerichte training

    In deze praktische en actuele training staat de ontwikkeling van kennis en persoonlijke vaardigheden voor de professionele brandmanager centraal. De koppeling met de praktijk wordt vanzelfsprekend gemaakt, mede door het opstellen van een merkstrategie en een marketingplan. Ook besteed je aandacht aan de succesvolle implementatie van opgestelde plannen. Herkenbare brandmanagementproblemen werk je in groepsverband uit.

  • Ervaren trainer

    De training wordt verzorgd door een ervaren marketeer, die werkzaam is bij vooraanstaande organisaties. Deze trainer presenteert de verschillende onderwerpen op boeiende wijze.

  • ICM-certificaat

    Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Handig om te weten

  • Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

  • Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

Schrijf je direct in op een plek bij jou in de buurt.

Plaats & data

De training is van 9:30 tot 17:00 uur en omvat 3 bijeenkomsten. Tevens is deze training volledig online te volgen via de Virtual Classroom.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Investering

De investering bedraagt € 1.695,-.

Dit bedrag is excl. € 47,50 per dag voor het dagarrangement of € 17,50 per avond voor het avondarrangement. Dit zijn kosten voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee/frisdrank en (bij het dagarrangement) een uitgebreide lunch. Voor online bijeenkomsten rekenen we uiteraard geen arrangementskosten.

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.

Meer informatie

Financiering

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies.

Meer informatie

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Studieadvies nodig?

Bel voor vrijblijvend advies met onze studieadviseurs.

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Studieadvies

Neem contact op met onze deskundige studieadviseurs van maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.30 uur via 030 29 19 888 of info@icm.nl.

Online Campus

Meer inspiratie over dit onderwerp vind je op de ICM Campus.