Brandmanagement

Het merk staat voor u centraal. U ziet merkenmanagement als belangrijke activiteit voor de langetermijnontwikkeling van uw merk. U houdt u bezig met de strategie van het merk en hoe u het merk sterk maakt en houdt. Als brandmanager bent u verantwoordelijk voor het onderscheidend vermogen van uw merk in de markt en moet u zorgen dat iedereen weet waar uw merk voor staat. Marktonderzoek, merkwaarden en merkpositionering behoren tot uw dagelijkse werkzaamheden. In deze training ontwikkelt u zichzelf als brandmanager naar een hoger niveau.

Resultaat

  • U ontwikkelt een duidelijke visie en strategie op het merk van uw organisatie
  • U beheerst alle aan brandmanagement gekoppelde gebieden, zoals marktonderzoek, onderscheidend vermogen en merkpositionering
  • U bent in staat een kwalitatief marketingplan op te stellen
  • U beheerst de persoonlijke kwaliteiten om uw rol en functie binnen de organisatie met resultaat uit te voeren
  • U ontwikkelt zich als brandmanager naar een hoger niveau

Doelgroep

De training is geschikt voor aankomende of beginnende brandmanagers die zichzelf op dit vakgebied verder willen ontwikkelen. U heeft HBO/WO werk- en denkniveau.

Zeker weten of dit bij u past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • De functie van brandmanager
  • Uw rol binnen de organisatie
  • Marketingstrategie, visie en marketingbeleid
  • Uitvoeren van marktonderzoek
  • Consumentengedrag, waarden en trends
  • Merkenstrategie, positionering en merkenwaarden
  • Activatie, communicatie en evaluatie van branding
  • Onderscheidend vermogen van het merk
  • Ontwikkeling van het marketingplan
  • Storytelling
  • De implementatiefase
  • Rol van het merk in diverse sectoren
  • Financiële aspecten van brandmanagement
  • Processen binnen brandmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit van de brandmanager
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Studiewijze

In deze praktische en actuele training staat de ontwikkeling van kennis en vaardigheid voor de professionele brandmanager centraal. De training wordt verzorgd door een ervaren marketeer, die werkzaam is bij vooraanstaande organisaties. De verschillende onderwerpen worden op boeiende wijze gepresenteerd. De koppeling met de praktijk wordt vanzelfsprekend gemaakt, mede door het opstellen van een merkstrategie en een marketingplan. Ook wordt er aandacht besteed aan de succesvolle implementatie van opgestelde plannen. Herkenbare brandmanagementproblemen worden in groepsverband uitgewerkt. Daarnaast richt deze training zich op de persoonlijke kwaliteiten waarover de brandmanager dient te beschikken om zijn of haar functie met succes uit te kunnen voeren.

Heeft u de gehele training gevolgd, dan ontvangt u het ICM- certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer u deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 28 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maand / Jaar Bijeenkomsten Inschrijven
Maand / Jaar sep 2018 Bijeenkomsten
  • wo 19-09 do 20-09 wo 26-09
Inschrijven
Maand / Jaar nov 2018 Bijeenkomsten
  • vr 16-11 vr 23-11 vr 30-11
Inschrijven
Maand / Jaar feb 2019 Bijeenkomsten
  • wo 13-02 wo 06-03 wo 13-03
Inschrijven
Maand / Jaar mei 2019 Bijeenkomsten
  • vr 10-05 vr 17-05 vr 24-05
Inschrijven
Maand / Jaar sep 2019 Bijeenkomsten
  • wo 04-09 wo 11-09 wo 18-09
Inschrijven
Maand / Jaar nov 2019 Bijeenkomsten
  • vr 01-11 vr 08-11 vr 15-11
Inschrijven
Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 28 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.595,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. U betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen u graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij uw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kunt u terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 09:00 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Aanvraag bellen

Wilt u liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier uw gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 28 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Ervaringen

  • A. van der Rijken

    Zeer betrokken leraar die praktijk gericht met je aan de slag gaan en de vertaalslag maken naar jouw situatie en daarbij helpen inzichten te krijgen.

  • M. de Visser

    Sluit aan bij de praktijk en is inspirerend.

  • Anoniem

    Vakbekwame docent.
    Goede training die goed vertaald werd naar de praktijk!

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 28 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.