Contentmarketing

Contentmarketing is dé manier om klanten aan je merk te binden. In deze tweedaagse training leer je hoe je een goed doordachte contentstrategie opstelt en je doelgroep bereikt met relevante en waardevolle content. Je stelt vast wat jouw organisatie wil bereiken met het delen van content, welke content aansluit bij jouw doelgroep, wat de juiste distributiekanalen zijn en hoe je de effectiviteit meet. Ook leer je hoe je een contentplatform opzet en zo een podium creëert voor jullie verhalen. Zodoende vertaal je contentmarketing naar een doelgerichte en succesvolle contentstrategie in je eigen praktijk.

Ook online via Virtual Classroom beschikbaar

Goed nieuws: deze cursus bieden we ook volledig online aan.
Lees meer over de virtual classroom en bekijk de uitleg video.

Kies startdatum

Unieke voordelen

  • Directe vertaling naar jouw eigen praktijk
  • Onder begeleiding van een vakexpert
  • Inspirerende voorbeelden en tips

Resultaat

  • Je signaleert trends en ontwikkelingen op het gebied van contentmarketing
  • Je bepaalt een succesvolle contentstrategie voor jouw organisatie
  • Je zorgt dat jouw organisatie relevante content maakt om jouw doelgroep te activeren
  • Je zet de juiste kanalen in om je doelgroep te bereiken
  • Je vergroot het succes van je contentstrategie door continu te meten en verbeteren
  • Je creëert draagvlak voor je contentstrategie binnen jouw organisatie

Doelgroep

Deze training is voor marketing- en communicatieprofessionals die al ervaring hebben met het creëren van content en willen leren hoe ze contentmarketing strategischer en effectiever inzetten.

Ben jij verantwoordelijk voor het creëren en beheren van de content of website van jouw organisatie en wil je daar meer over leren? Dan is Webredactie & Contentcreatie iets voor jou!

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

Dag 1: Jouw contentstrategie bepalen

  • Ontwikkelingen en trends op het gebied van contentmarketing
  • Jouw contentmarketingdoelstellingen
  • Inzicht in jouw doelgroep en hun behoeften
  • Kernthema’s van jouw organisatie

Dag 2: Jouw contentstrategie implementeren

  • Welke kanalen zet je in voor welke content?
  • Effectiviteit, meetbaarheid en KPI’s
  • Praktische handvatten en tools
  • Draagvlak creëren in jouw organisatie
Startdata en locaties

Studiewijze

Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de praktijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.

Bijeenkomsten | De bijeenkomsten zijn gericht op interactie met de trainer en medecursisten. Met afwisselende werkvormen doe je kennis en inzichten op en oefen je met vaardigheden. Er is veel ruimte voor de inbreng van eigen praktijksituaties en -voorbeelden.

Ervaren trainers | Een ervaren vakexpert begeleidt de klassikale bijeenkomsten waarbij jouw leerbehoefte centraal staat. Je trainer is een vakexpert, maar bovenal je persoonlijke coach.

Persoonlijke aandacht | De trainer geeft persoonlijke aandacht en stelt de vraagstukken van jou en je medecursisten centraal. Daarnaast wissel je onderling ervaringen uit waardoor je van en met elkaar leert. Samen kom je tot handvatten toegespitst op jouw situatie.

Blended learning | Bij ICM geloven we in blended leren, waarbij online leren het klassikaal leren versterkt. Doordat je vooraf kennis opdoet blijft er tijdens een klassikale bijeenkomst meer tijd over om te leren van elkaar.

Online leeromgeving | Naast de interactieve klassikale dagen werk je met de rijke online leeromgeving die je ondersteunt in het leerproces. Na de opleiding houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.

ICM-certificaat | Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Maximale groepsgrootte: 12 personen

Studiewijze Virtual Classroom

Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

Plaats & data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 48 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training is van 9:30 tot 16:30 uur en omvat 2 bijeenkomsten. In totaal duurt de training een week.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 48 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.295,-.

Dit bedrag bestaat uit:

  • Leskosten
  • Literatuur & materiaal
  • Online leeromgeving

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement of € 10,- per avond voor het avondarrangement. Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 48 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.