Social Media Marketing

In deze training leer je hoe je jouw doelgroep op diverse socialmedia-platformen bereikt, hoe je communities faciliteert, webcare kunt opzetten en de reputatie van je organisatie kunt managen.
Beste Opleider van Nederland

In het kort

Ben je op zoek naar effectievere manieren om social media zakelijk in te zetten zodat die bijdragen aan de organisatiedoelstellingen? In deze training krijg je inzicht in de mogelijkheden van diverse socialmedia-platformen zoals Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn en hoe je je organisatie en jezelf daarop professioneel presenteert. Tijdens de training leer je hoe je je doelgroep beter met social media en effectieve content bereikt. Daarnaast leer je ook hoe je je doelgroep met social media activeert, een community faciliteert, webcare kunt opzetten en de reputatie van je organisatie managet. Je brengt het resultaat van al je socialmedia-activiteiten naar een hoger niveau.

Resultaat

  • Je leert welke socialmedia-platformen het beste passen bij je doelstellingen
  • Je hebt kennis van de begrippen communitymanagement, contentmarketing, reputatiemanagement en webcare
  • Je weet je (potentiële) klanten en doelgroepen met social media beter en effectiever te bereiken
  • Je kunt de doelgroep via social media activeren met prikkelende content
  • Je haalt meer rendement uit de socialmedia-kanalen die je organisatie nu inzet
  • Je bent in staat een socialmediaplan te ontwikkelen en te implementeren
  • Je bent in staat om social media zakelijk in te zetten voor je organisatie en aan te laten sluiten op organisatiedoelstellingen
  • Je bent in staat om de socialmedia-activiteiten te monitoren, te evalueren en bij te sturen aan de hand van doelstellingen en KPI’s

Doelgroep

Iedereen die ervaring heeft met het zakelijk inzetten van social media en social media effectiever in wil zetten en zakelijk meer wil laten opleveren.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een Persoonlijke intake of neem contact op met een van onze studieadviseurs via 030 - 29 19 888 of info@icm.nl.

Incompany

Deze cursus als maatwerk in jouw organisatie?
Bekijk hier de mogelijkheden van Incompany.

Pakketten

We bieden je de mogelijkheid om deze cursus met een andere cursus in één pakket te volgen. Dat levert je een kostenvoordeel op. We bieden deze pakketten aan:

0 / 0

Het programma

Benieuwd wat je per dag gaat doen? Bekijk hier de inhoud.

Programma

  • Zakelijk inzetten van social media
  • Trends en ontwikkelingen in het socialmedia-landschap
  • De functie en rol van social media in organisaties en draagvlak ervoor creëren
  • Het gedrag van je doelgroep op social media in kaart brengen
  • Je doelgroep meer activeren via social media
  • Formuleren van doelstellingen en KPI’s voor social media
  • Profileren van je organisatie en jezelf als professional via social media
  • Socialmedia-activiteiten monitoren, evalueren en bijsturen
  • Webcare en community- en reputatiemanagement
  • Contentcreatie en contentmarketing
  • Ontwikkelen van een socialmediaplan
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de pratijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.

Hele training gevolgd? Ontvang het ICM-certificaat!

  • Intake

    Voorafgaand aan de training vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw ontwikkeldoel helder te omschrijven.

  • Ervaren trainers

    Onder leiding van een deskundige trainer ga je op een interactieve manier aan de slag met de verschillende onderwerpen.

  • Bijeenkomsten

    Door aansprekende cases, opdrachten en oefeningen bouw je waardevolle inzichten en inspiratie op voor je eigen plan. Denk hierbij aan het in kaart brengen van je doelgroep en je specifieke socialmedia-doelstellingen. Ook leer je van andere organisaties. Let op: in deze training gaan we ervan uit dat je je eigen laptop of tablet meeneemt voor een optimaal leerproces.

  • Online leeromgeving

    Naast de interactieve klassikale dagen werk je met de rijke online leeromgeving die je ondersteunt in het leerproces en je helpt om de bijeenkomsten effectief voor te bereiden. Na de training houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.

  • Persoonlijk actieplan

    Ter afsluiting van de training stel je een persoonlijk actieplan op, dat je ondersteunt bij het toepassen van het geleerde in de dagelijkse praktijk. Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Handig om te weten

  • Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

  • Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

Schrijf je direct in op een plek bij jou in de buurt.

Plaats & data

De klassikale training is van 9.30 tot 17.00 uur en omvat drie bijeenkomsten.

Tevens is deze training volledig online te volgen via de Virtual Classroom. De online training omvat zes dagdelen. Hierbij heb je de keuze tussen de ochtendvariant van 09.30 tot 12.30 uur en de avondvariant van 19.00 tot 22.00 uur.

De training wordt gegeven in april 2023, juni 2023, augustus 2023, september 2023, november 2023, februari 2024, april 2024, juni 2024, augustus 2024 en september 2024.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Investering

De investering bedraagt € 1.595,-.

Dit bedrag is excl. € 47,50 per dag voor het dagarrangement of € 17,50 per avond voor het avondarrangement. Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten.

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.

Meer informatie

Financiering

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies. Als je de cursus zelf betaalt kun je bijvoorbeeld €1.000,- STAP-budget aanvragen. Hierdoor kun je voordeliger deelnemen aan de cursus.

Meer informatie

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

STAP-budget

Voor deze cursus kun je het STAP-budget aanvragen: een subsidie van €1.000,- van de overheid. Een voorwaarde is dat de cursus op zijn vroegst over 4 weken start. Alleen de startdata die aan deze voorwaarde voldoen zijn beschikbaar. Lees meer over het STAP-budget of meld je aan via de link hieronder.

Aanmelden met STAP

Studieadvies

Neem contact op met onze deskundige studieadviseurs van maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.30 uur via 030 29 19 888 of info@icm.nl.

Online Campus

Meer inspiratie voor marketeers vind je op de ICM Campus.