Social Media Marketing

Ben je op zoek naar effectievere manieren om social media zakelijk in te zetten zodat die bijdragen aan de organisatiedoelstellingen? In deze training krijg je inzicht in de mogelijkheden van diverse socialmedia-platformen zoals Facebook, Twitter en LinkedIn en hoe je je organisatie en jezelf daarop professioneel presenteert. Tijdens de training leer je hoe je je doelgroep beter met social media en effectieve content bereikt. Daarnaast leer je ook hoe je je doelgroep met social media activeert, een community faciliteert, webcare kunt opzetten en de reputatie van je organisatie managet. Je brengt het resultaat van al je socialmedia-activiteiten naar een hoger niveau.

Resultaat

  • Je leert welke socialmedia-platformen het beste passen bij je doelstellingen
  • Je hebt kennis van de begrippen communitymanagement, contentmarketing, reputatiemanagement en webcare
  • Je weet je (potentiële) klanten en doelgroepen met social media beter en effectiever te bereiken
  • Je kunt de doelgroep via social media activeren met prikkelende content
  • Je haalt meer rendement uit de socialmedia-kanalen die je organisatie nu inzet
  • Je bent in staat een socialmediaplan te ontwikkelen en te implementeren
  • Je bent in staat om social media zakelijk in te zetten voor je organisatie en aan te laten sluiten op organisatiedoelstellingen
  • Je bent in staat om de socialmedia-activiteiten te monitoren, te evalueren en bij te sturen aan de hand van doelstellingen en KPI’s

Doelgroep

Iedereen die ervaring heeft met het zakelijk inzetten van social media en social media effectiever in wil zetten en zakelijk meer wil laten opleveren.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Zakelijk inzetten van social media
  • Trends en ontwikkelingen in het socialmedia-landschap
  • De functie en rol van social media in organisaties en draagvlak ervoor creëren
  • Het gedrag van je doelgroep op social media in kaart brengen
  • Je doelgroep meer activeren via social media
  • Formuleren van doelstellingen en KPI’s voor social media
  • Profileren van je organisatie en jezelf als professional via social media
  • Socialmedia-activiteiten monitoren, evalueren en bijsturen
  • Webcare en community- en reputatiemanagement
  • Contentcreatie en contentmarketing
  • Ontwikkelen van een socialmediaplan
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Onder leiding van een deskundige trainer ga je op een interactieve manier aan de slag met de verschillende onderwerpen. Door aansprekende cases, opdrachten en oefeningen bouw je waardevolle inzichten en inspiratie op voor je eigen plan. Denk hierbij aan het in kaart brengen van je doelgroep en je specifieke socialmedia-doelstellingen. Ook leer je van andere organisaties.

In deze training gaan we ervan uit dat je je eigen laptop of tablet meeneemt voor een optimaal leerproces.

Ter afsluiting van de training stel je een persoonlijk actieplan op, dat je ondersteunt bij het toepassen van het geleerde in de dagelijkse praktijk.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.495,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaringen

  • Sharon van Riel

    07-11-2018
    Er leerzaam en zeker nieuwe ideeën opgedaan. Locatie was goed en het les lokaal was prima. De leraar besteed echt aandacht aan wat je wilt leren en gaat ook op die onderwerpen in. Dat vond ik heel prettig.
  • Larissa Koppers

    26-10-2018
    Echt een aanrader! ICM heeft alles tot in de puntjes geregeld. De lessen zijn inspirerend en er wordt ingespeeld op de behoeften van de cursisten. Tevens biedt ICM extra leermateriaal aan, mocht je hier behoefte aan hebben. Kortom veel mogelijk en goed georganiseerd!
  • Nathalie de Haan

    02-03-2018
    Tijdens de training heb ik veel geleerd over het slim gebruik maken van social media voor het bereiken en werven van de doelgroep op wie ik mij wil richten. De leerstof en een positieve uitwisseling van ervaring en kennis met medecursisten heeft ervoor gezorgd dat ik mijn kennis heb kunnen vergroten.
  • Anoniem

    Een heel praktijkgerichte cursus met toegankelijk maar leerzaam lesmateriaal. Ook de trainer vond ik heel goed vanwege de aandacht voor je eigen praktijksituatie. Al met al een absolute aanrader voor wie een hoger rendement wenst te halen uit zakelijke social media kanalen.

  • Marlinda

    Het lesmateriaal dat is gebruikt in de training was duidelijk. De cursus vond ik heel leerzaam. Wat ik heb geleerd is zeker toepasbaar in de praktijk. De docent bracht het op een heel levendige manier.

  • S. de Heer

    De training zakelijk inzetten van social media gevolgd bij ICM. Prima training. Binnen een paar dagen een paar slimme tools en handvatten geleerd. Fijn dat de docent ook veel tijd maakte voor praktijk voorbeelden van ons, hierdoor kon ik onze huidige problemen meteen voorleggen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.