Google Advertising

Google Ads Essentials

In deze training leer je hoe je een effectieve Google Ads campagne opzet, beheert en verbetert en snel meer websiteverkeer genereert via Google.
Beste Opleider van Nederland

In het kort

Met zoekmachine-adverteren (SEA) vergroot je snel de online vindbaarheid van jouw website met meer bezoekers tot gevolg. Maar waar start je? Op welke zoekwoorden adverteer je? En hoe zet je je marketingbudget zo efficiënt mogelijk in? In de training Google Ads Essentials leer jij hoe je een effectieve Google Ads campagne opzet, beheert en verbetert. Tijdens deze praktische en intensieve training raak je onder begeleiding van een doorgewinterde expert thuis in de wereld van Google Ads. Na afloop van de training heb je alles in huis om snel meer websiteverkeer te genereren via Google.

Unieke voordelen

  • Direct aan de slag met je eigen Google Ads campagne
  • Vliegensvlug wegwijs in de wereld van Google Ads
  • Een doorgewinterde SEA-specialist als trainer

Resultaat

  • Je kent de basisbegrippen en terminologie van Google Ads
  • Je begrijpt de theorie achter het adverteren in Google op basis van zoekwoorden
  • Je zet effectieve Google Ads campagnes op en managet deze in je eigen praktijk
  • Je benut relevante rapportages en tools om je campagnes te verbeteren
  • Je genereert snel en effectief verkeer naar jouw website doordat je de online vindbaarheid van jouw organisatie vergroot

Doelgroep

Iedereen die met Google Ads meer relevante bezoekers naar een website wil genereren.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een Persoonlijke intake of neem contact op met een van onze studieadviseurs via 030 - 29 19 888 of info@icm.nl.

Incompany

Deze cursus als maatwerk in jouw organisatie?
Bekijk hier de mogelijkheden van Incompany.

Pakketten

We bieden je de mogelijkheid om deze cursus met een andere cursus in één pakket te volgen. Dat levert je een kostenvoordeel op. We bieden deze pakketten aan:

0 / 0

Het programma

Benieuwd wat je per dag gaat doen? Bekijk hier de inhoud.

Programma

Ochtend: Google Ads in theorie

  • Hoe werkt Google Ads?
  • Basisbegrippen
  • Accountstructuur
  • Campagnes
  • Advertentiegroepen
  • Zoekwoorden en uitsluitingszoekwoorden
  • Advertenties

Middag: Google Ads in de praktijk

  • Instellingen
  • Aan de slag: opzetten van jouw campagne
  • Managen/optimaliseren van campagnes
  • Werken met rapporten en tools
Startdata en locaties

Studiewijze

Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de pratijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.

Hele training gevolgd? Ontvang het ICM-certificaat!

  • Intake

    Voorafgaand aan de training vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw doel helder te omschrijven.

  • Online leeromgeving

    Je krijgt toegang tot de online ICM-leeromgeving. Hier vind je informatie over de training en kun je aan de slag met de voorbereidende theorie en opdrachten. Na de training houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.

  • Bijeenkomst

    Tijdens de bijeenkomst breng je door middel van cases en opdrachten de theorie in de praktijk. Onder begeleiding van een ervaren trainer ga je aan de slag met je eigen account, waardoor je aan het einde van de dag vooruit geholpen bent met een aantal concrete acties. Zo kun jij de volgende dag al aan de slag met je eigen Google Ads campagne.

  • Persoonlijke aandacht

    De trainer geeft persoonlijke aandacht en stelt de vraagstukken van jou en je medecursisten centraal. Daarnaast wissel je onderling ervaringen uit waardoor je van en met elkaar leert. Samen kom je tot handvatten toegespitst op jouw situatie.

  • ICM certificaat

    Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Handig om te weten

  • Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

  • Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

Schrijf je direct in op een plek bij jou in de buurt.

Plaats & data

De klassikale training is van 9.30 tot 17.00 uur en omvat één bijeenkomst.

Tevens is deze training volledig online te volgen via de Virtual Classroom. De online training omvat twee dagdelen. Hierbij heb je de keuze tussen de ochtendvariant van 09.30 tot 12.30 uur en de avondvariant van 19.00 tot 22.00 uur.

De training wordt gegeven in april 2023, juni 2023, augustus 2023, oktober 2023, december 2023, februari 2024, april 2024, augustus 2024 en oktober 2024.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 14 personen.

Investering

De investering bedraagt € 695,-.

Dit bedrag is excl. € 47,50 per dag voor het dagarrangement of € 17,50 per avond voor het avondarrangement. Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten.

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.

Meer informatie

Financiering

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies. Als je de cursus zelf betaalt kun je bijvoorbeeld €1.000,- STAP-budget aanvragen. Hierdoor kun je voordeliger deelnemen aan de cursus.

Meer informatie

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

STAP-budget

Voor deze cursus kun je het STAP-budget aanvragen: een subsidie van €1.000,- van de overheid. Een voorwaarde is dat de cursus op zijn vroegst over 4 weken start. Alleen de startdata die aan deze voorwaarde voldoen zijn beschikbaar. Lees meer over het STAP-budget of meld je aan via de link hieronder.

Aanmelden met STAP

Studieadvies

Neem contact op met onze deskundige studieadviseurs van maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.30 uur via 030 29 19 888 of info@icm.nl.

Online Campus

Meer inspiratie voor marketeers vind je op de ICM Campus.