
Google Ads Essentials
In het kort
Met zoekmachine-adverteren (SEA) vergroot je snel de online vindbaarheid van jouw website met meer bezoekers tot gevolg. Maar waar start je? Op welke zoekwoorden adverteer je? En hoe zet je je marketingbudget zo efficiënt mogelijk in? In de training Google Ads Essentials leer jij hoe je een effectieve Google Ads campagne opzet, beheert en verbetert. Tijdens deze praktische en intensieve training raak je onder begeleiding van een doorgewinterde expert thuis in de wereld van Google Ads. Na afloop van de training heb je alles in huis om snel meer websiteverkeer te genereren via Google.
Unieke voordelen
- Direct aan de slag met je eigen Google Ads campagne
- Vliegensvlug wegwijs in de wereld van Google Ads
- Een doorgewinterde SEA-specialist als trainer
Resultaat
- Je kent de basisbegrippen en terminologie van Google Ads
- Je begrijpt de theorie achter het adverteren in Google op basis van zoekwoorden
- Je zet effectieve Google Ads campagnes op en managet deze in je eigen praktijk
- Je benut relevante rapportages en tools om je campagnes te verbeteren
- Je genereert snel en effectief verkeer naar jouw website doordat je de online vindbaarheid van jouw organisatie vergroot

Programma
Ochtend: Google Ads in theorie
- Hoe werkt Google Ads?
- Basisbegrippen
- Accountstructuur
- Campagnes
- Advertentiegroepen
- Zoekwoorden en uitsluitingszoekwoorden
- Advertenties
Middag: Google Ads in de praktijk
- Instellingen
- Aan de slag: opzetten van jouw campagne
- Managen/optimaliseren van campagnes
- Werken met rapporten en tools
Studiewijze
Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de pratijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.
Hele training gevolgd? Ontvang het ICM-certificaat!
-
Intake
Voorafgaand aan de training vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw doel helder te omschrijven.
-
Online leeromgeving
Je krijgt toegang tot de online ICM-leeromgeving. Hier vind je informatie over de training en kun je aan de slag met de voorbereidende theorie en opdrachten. Na de training houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.
-
Bijeenkomst
Tijdens de bijeenkomst breng je door middel van cases en opdrachten de theorie in de praktijk. Onder begeleiding van een ervaren trainer ga je aan de slag met je eigen account, waardoor je aan het einde van de dag vooruit geholpen bent met een aantal concrete acties. Zo kun jij de volgende dag al aan de slag met je eigen Google Ads campagne.
-
Persoonlijke aandacht
De trainer geeft persoonlijke aandacht en stelt de vraagstukken van jou en je medecursisten centraal. Daarnaast wissel je onderling ervaringen uit waardoor je van en met elkaar leert. Samen kom je tot handvatten toegespitst op jouw situatie.
-
ICM certificaat
Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.
Handig om te weten
Plaats & data
De klassikale training is van 9.30 tot 17.00 uur en omvat één bijeenkomst.
Tevens is deze training volledig online te volgen via de Virtual Classroom. De online training omvat twee dagdelen. Hierbij heb je de keuze tussen de ochtendvariant van 09.30 tot 12.30 uur en de avondvariant van 19.00 tot 22.00 uur.
De training wordt gegeven in april 2023, juni 2023, augustus 2023, oktober 2023, december 2023, februari 2024, april 2024, augustus 2024 en oktober 2024.
De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.
Investering
De investering bedraagt € 695,-.
Dit bedrag is excl. € 47,50 per dag voor het dagarrangement of € 17,50 per avond voor het avondarrangement. Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten.
Btw
De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.
Meer informatieFinanciering
Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies. Als je de cursus zelf betaalt kun je bijvoorbeeld €1.000,- STAP-budget aanvragen. Hierdoor kun je voordeliger deelnemen aan de cursus.
Meer informatieMogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.
Factuur
De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.
STAP-budget
Voor deze cursus kun je het STAP-budget aanvragen: een subsidie van €1.000,- van de overheid. Een voorwaarde is dat de cursus op zijn vroegst over 4 weken start. Alleen de startdata die aan deze voorwaarde voldoen zijn beschikbaar. Lees meer over het STAP-budget of meld je aan via de link hieronder.
Reken op ons voor, tijdens en na jouw ontwikkeltraject
Alle vakgebieden
- Persoonlijke Effectiviteit
- Leiderschap en Management
- Organisatieontwikkeling
- Proces- & Projectmanagement
- HRM
- Communicatievaardigheden
- Communicatie & Media
- Marketing
- NIMA Opleidingen
- Sales
- IT
- Financieel Management
- Zorgmanagement
- Psychologie
- L&D als beroep
- Trainen als beroep
- Coachen als beroep
- Mediation als beroep
- Digitale Vaardigheden
- Courses in English
- Online Virtual Classroom
- Incompany & Maatwerk
- Events - Life Academy