Google Ads Essentials

Met zoekmachine-adverteren (SEA) vergroot je snel de online vindbaarheid van jouw website met meer bezoekers tot gevolg. Maar waar start je? Op welke zoekwoorden adverteer je? En hoe zet je je marketingbudget zo efficiënt mogelijk in? In de training Google Ads Essentials leer jij hoe je een effectieve Google Ads campagne opzet, beheert en verbetert. Tijdens deze praktische en intensieve training raak je onder begeleiding van een doorgewinterde expert thuis in de wereld van Google Ads. Na afloop van de training heb je alles in huis om snel meer websiteverkeer te genereren via Google.

Ook online via Virtual Classroom beschikbaar

Goed nieuws: deze cursus bieden we ook volledig online aan.
Lees meer over de virtual classroom en bekijk de uitleg video.

Kies startdatum

Unieke voordelen

  • Direct aan de slag met je eigen Google Ads campagne
  • Vliegensvlug wegwijs in de wereld van Google Ads
  • Een doorgewinterde SEA-specialist als trainer

Resultaat

  • Je kent de basisbegrippen en terminologie van Google Ads
  • Je begrijpt de theorie achter het adverteren in Google op basis van zoekwoorden
  • Je zet effectieve Google Ads campagnes op en managet deze in je eigen praktijk
  • Je benut relevante rapportages en tools om je campagnes te verbeteren
  • Je genereert snel en effectief verkeer naar jouw website doordat je de online vindbaarheid van jouw organisatie vergroot

Doelgroep

Iedereen die met Google Ads meer relevante bezoekers naar een website wil genereren.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

Ochtend: Google Ads in theorie

  • Hoe werkt Google Ads?
  • Basisbegrippen
  • Accountstructuur
  • Campagnes
  • Advertentiegroepen
  • Zoekwoorden en uitsluitingszoekwoorden
  • Advertenties

Middag: Google Ads in de praktijk

  • Instellingen
  • Aan de slag: opzetten van jouw campagne
  • Managen/optimaliseren van campagnes
  • Werken met rapporten en tools
Startdata en locaties

Studiewijze

Intake | Voorafgaand aan de training vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw doel helder te omschrijven.

Online leeromgeving | Je krijgt toegang tot de online ICM-leeromgeving. Hier vind je informatie over de training en kun je aan de slag met de voorbereidende theorie en opdrachten. Na de training houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.

Bijeenkomst | Tijdens de bijeenkomst breng je door middel van cases en opdrachten de theorie in de praktijk. Onder begeleiding van een ervaren trainer ga je aan de slag met je eigen account, waardoor je aan het einde van de dag vooruit geholpen bent met een aantal concrete acties. Zo kun jij de volgende dag al aan de slag met je eigen Google Ads campagne.

Persoonlijke aandacht | De trainer geeft persoonlijke aandacht en stelt de vraagstukken van jou en je medecursisten centraal. Daarnaast wissel je onderling ervaringen uit waardoor je van en met elkaar leert. Samen kom je tot handvatten toegespitst op jouw situatie.

ICM-certificaat | Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Maximale groepsgrootte: 14 personen

Studiewijze Virtual Classroom

Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

Plaats & data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 48 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De klassikale training is van 9.30 tot 17.00 uur en omvat één bijeenkomst.

Tevens is deze training volledig online te volgen via de Virtual Classroom. De online training omvat twee dagdelen. Hierbij heb je de keuze tussen de ochtendvariant van 09.30 tot 12.30 uur en de avondvariant van 19.00 tot 22.00 uur.

De training wordt gegeven in oktober 2020, november 2020, december 2020, februari 2021, april 2021, juni 2021, augustus 2021, oktober 2021 en december 2021.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 14 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 48 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 595,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement of € 10,- per avond voor het avondarrangement. Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten.

 

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 48 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.