SEO (Zoekmachineoptimalisatie)

Om verkeer naar je website te genereren is het belangrijk om continu tijd te investeren in je SEO. Dit zorgt ervoor dat je hoog scoort in zoekmachines zoals Google na zoekopdrachten van jouw doelgroep. In deze training achterhaal je met behulp van zoekwoordenonderzoek wat jouw doelgroep bezighoudt en optimaliseer je aan de hand daarvan de content op je website. Daarnaast verdiep je je in technische optimalisaties van je website, in het vergroten van je websiteautoriteit en in de tools waarmee je je SEO monitort en verbetert. Na afloop van de training heb je een concreet SEO-plan om via zoekmachines beter zichtbaar te worden voor je (potentiële) klanten.

Unieke voordelen

  • Direct aan de slag met het optimaliseren van je websiteteksten
  • Concreet SEO-plan voor jouw organisatie
  • Begeleiding door een SEO-expert

Resultaat

  • Je begrijpt hoe zoekmachines werken en wat SEO (zoekmachineoptimalisatie) je oplevert
  • Je voert zoekwoordenonderzoek uit en bepaalt welke zoekwoorden relevant zijn
  • Je optimaliseert content aan de hand van relevante zoekwoorden
  • Je weet hoe je via technische websiteoptimalisaties de online vindbaarheid van je webpagina’s vergroot
  • Je weet welke linkbuildingstrategieën er zijn en hoe je ze inzet
  • Je stelt een SEO-plan op

Doelgroep

Iedereen die meer wil leren over het optimaliseren van online teksten en websites om beter gevonden te worden in zoekmachines zoals Google en Bing. Denk aan (online)marketeers, contentmarketeers, redacteuren en communicatiespecialisten, maar ook zelfstandig ondernemers.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

Start (individueel)

  • Online kennismaking met je groep en je trainer via het forum
  • Kennismaking met het programma
  • Online voorbereiding op de eerste bijeenkomst

Bijeenkomst 1

  • De basis van SEO
  • Techniek, on-page- en off-page-optimalisatie
  • Schrijven voor zoekmachines
  • Keywords bepalen
  • Zoekwoordenonderzoek doen
  • Optimaliseren van jouw websiteteksten
  • Werken aan je SEO-plan

Tussentijds (individueel):

  • Huiswerkopdracht: Teksten optimaliseren
  • Online voorbereiding op de tweede bijeenkomst

Bijeenkomst 2

  • Analyseren van jouw teksten
  • Technische optimalisatie van jouw site
  • Linkbuildingstrategieën
  • Rapportage- en managementtools
  • Afmaken van jouw SEO-plan
  • Reflectie en volgende stappen
Startdata en locaties

Studiewijze

Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de praktijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak. We kiezen voor een combinatie van groepsbijeenkomsten en e-learning. Dat zorgt voor een maximaal leerrendement.

Blended learning | Bij ICM geloven we in blended leren, waarbij online leren het klassikaal leren versterkt. Doordat je vooraf kennis opdoet blijft er tijdens een klassikale bijeenkomst meer tijd over om te oefenen en te leren van elkaar. Door tussentijds, zelfstandig aan een opdracht te werken, kun je het geleerde direct toepassen.

Online leeromgeving | Naast de interactieve klassikale dagen werk je met de rijke online leeromgeving die je ondersteunt in het leerproces. Tevens is dit jouw persoonlijke leerportfolio: een logboek van jouw persoonlijke leertraject. Na de training houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk. In deze training wordt ook gebruikgemaakt van een fictieve site, waarop jij aan de slag kunt met het optimaliseren van jouw teksten.

Bijeenkomsten | De bijeenkomsten zijn gericht op interactie met de trainer en medecursisten. Met afwisselende werkvormen doe je kennis en inzichten op en oefen je met vaardigheden. Er is veel ruimte voor de inbreng van eigen praktijksituaties en -voorbeelden. Ook wanneer je kiest voor een volledig online programma.

Ervaren trainers | Een ervaren SEO-specialist begeleidt de klassikale bijeenkomsten waarbij jouw leerbehoefte centraal staat. Je trainer is een vakexpert, maar bovenal de begeleider van jouw persoonlijke leertraject.

ICM-certificaat | Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Maximale groepsgrootte: 12 personen

Studiewijze Virtual Classroom

Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

Plaats & data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 39 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training bestaat uit e-learning en 2 klassikale bijeenkomsten van 09.30 tot 17.00 uur en duurt in totaal 3 weken. Een week voorafgaand aan de eerste bijeenkomst ga je zelfstandig aan de slag in de online leeromgeving. Tussen bijeenkomst 1 en 2 heb je twee weken de tijd voor je individuele opdracht en de online voorbereiding op je volgende bijeenkomst.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 39 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.295,-.

Dit bedrag bestaat uit:

  • Leskosten
  • Literatuur & materiaal
  • Online leeromgeving

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement of € 10,- per avond voor het avondarrangement. Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten.

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.Meer informatie

Financiering

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies. Als je de cursus zelf betaalt kun je bijvoorbeeld €1.000,- STAP-budget aanvragen. Hierdoor kun je voordeliger deelnemen aan de cursus.Meer informatie

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

STAP-budget

Voor deze cursus kun je het STAP-budget aanvragen: een subsidie van €1.000,- van de overheid. Een voorwaarde is dat de cursus op zijn vroegst over 4 weken start. Alleen de startdata die aan deze voorwaarde voldoen zijn beschikbaar. Lees meer meer over het STAP-budget of meld je aan via de link hieronder.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Bel voor vrijblijvend advies

030 - 29 19 888

Morgen vanaf 8.30 uur weer bereikbaar

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 39 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaring van cursisten

Lees hier de ervaringen van cursisten die deze opleiding of training bij ICM hebben afgerond.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 39 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.