Nieuwe opleidingen en trainingen vanaf november 2023

Vanaf november 2023 vind je de volgende nieuwe trainingen in ons opleidingsaanbod:

Bekijk hieronder alvast een korte omschrijving per cursus. Heb je vragen of behoefte aan studieadvies? Neem dan contact op met onze studieadviseurs via 030 29 19 888 of via info@icm.nl. Ze helpen je graag verder!

Betekenisvol ondernemen

Wil jij met je organisatie positieve impact maken op de wereld? En krijg jij binnen je functie ruimte om te werken aan betekenisvolle verandering? Dan is Betekenisvol ondernemen iets voor jou! Betekenisvol ondernemen betekent dat je, naast financiële resultaten, positieve waarde toevoegt op sociaal, ecologisch en ethisch vlak en dit onderdeel maakt van de identiteit van je organisatie.

Naar de training

Psychologische veiligheid in teams

Ben jij leidinggevende of heb je een andere sturende rol binnen jouw organisatie? Dan heb je een cruciale rol in het creëren van een veilige werkomgeving. Psychologische veiligheid is de basis voor een succesvol team. Het betekent dat medewerkers zich uitspreken, om hulp vragen, met ideeën komen en fouten durven maken. Psychologische veiligheid leidt tot betere samenwerking, minder verloop, innovatie en betere resultaten. In deze training onderzoek je jouw invloed op de psychologische veiligheid binnen je team en ontdek je hoe je bouwt aan een sterk en vrijmoedig team dat continu blijft leren en verbeteren.

Naar de training

Effectief werken met AI

Wil je AI (Artificial Intelligence) vaker inzetten in een professionele setting, maar weet je niet zo goed hoe? Ben je benieuwd hoe AI-tools, zoals ChatGPT, je kunnen helpen effectiever, efficiënter en doelgerichter te zijn in je werk? In deze training ga je aan de slag met AI in je eigen praktijk en leer je AI in jouw voordeel te gebruiken.

Naar de training

De winnende offerte

Werk je als sales professional of zzp’er regelmatig met offertes, maar weet je nog niet hoe je deze op een pakkende, heldere manier opstelt? Wil jij leren hoe je een onweerstaanbare offerte schrijft? Waarmee je je onderscheidt van de concurrentie, vertrouwen opbouwt en je klant overtuigt dat jij de beste partner bent voor het project of de opdracht? In deze tweedaagse training leer je hoe je naadloos aansluit op de behoeften van je klant, je kernboodschap sterk formuleert en je offerte aantrekkelijk presenteert.

Naar de training

Employee journey

Ben je HR-professional of leidinggevende en is het voor jouw organisatie uitdagend om de juiste medewerkers te vinden en vast te houden? Vraag je je af hoe vertrekkende medewerkers ambassadeur blijven van je organisatie? Dan is het bouwen aan een optimale Employee Journey de oplossing. In deze training breng jij de ‘reis’ die een medewerker binnen jouw organisatie maakt in kaart; van het eerste contact met een potentiële medewerker tot na de uitdiensttreding.

Naar de training

Transactionele analyse

Voer jij in je werk regelmatig coachgesprekken? Wil je je coachees helpen begrijpen hoe overtuigingen en gedragingen zijn aangeleerd en hoe deze hun interactie met anderen beïnvloeden? Dan is de training Transactionele analyse misschien wat voor jou! In deze training leer je hoe je Transactionele Analyse (TA) hierbij als hulpmiddel gebruikt in je coaching, zodat jouw coachee beschikt over meer autonomie en balans in het leven.

Naar de training