Online Marketing

Internet heeft een dominante rol in het bedrijfsleven. Potentiële klanten oriënteren zich online en baseren aankoopbeslissingen op online informatie. Organisaties ervaren de impact hiervan en moeten erop kunnen inspelen. Wilt u over meer mogelijkheden beschikken om uw organisatie online beter zichtbaar te maken? Wilt  u de mogelijkheden kennen van e-mailmarketing, mobiele marketing, online advertising, social media en zoekmachinemarketing? Met deze veelzijdige training leert u de basis om als online marketeer aan de slag te gaan.

Resultaat

  • U brengt uw kennis van online marketing naar een hoger niveau
  • U kent de rol van online marketing binnen uw ondernemings- en marketingdoelstellingen
  • U kunt een onlinemarketingstrategie formuleren en implementeren
  • U heeft inzicht in en kennis van de onlinemarketingmethoden, zoals e-mailmarketing, mobiele marketing, online advertising, social media en zoekmachinemarketing (SEA en SEO)
  • U leert een onlinemarketingplan schrijven
  • U bent op de hoogte van de nieuwste marketingontwikkelingen op internet
  • U kunt online marketing effectief en doelgericht inzetten en resultaten verantwoorden (accountability)

Doelgroep

De training is uitstekend geschikt voor (marketing)managers, marketingmedewerkers en marketing- en communicatie- professionals die hun kennis over online marketing willen vergroten en direct in de praktijk willen brengen.

Zeker weten of dit bij u past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Online marketing in relatie tot uw marketingstrategie
  • De 4 P’s voor online marketing
  • Ontwikkelingen en trends
  • De planningscyclus voor uw onlinemarketingstrategie
  • Opstellen van een onlinemarketingplan
  • Monitoren en evalueren van onlinemarketingactiviteiten (accountability)
  • E-mailmarketing
  • Mobiele marketing
  • Online advertising
  • Social mediamarketing
  • Zoekmachineadverteren (SEA)
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Studiewijze

Deze interactieve training bestaat uit twee dagen. Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. De nadruk in deze training ligt op het verhogen van uw kennis en vaardigheden op het gebied van online marketing. Vanzelfsprekend komen hierbij veel voorbeelden en praktijksituaties aan bod. Onder leiding van een ervaren trainer leert u online marketing nog beter inzetten voor uw organisatie aan de hand van diverse praktijkopdrachten.

Heeft u de gehele training gevolgd, dan ontvangt u het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer u deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maand / Jaar Bijeenkomsten Inschrijven
Maand / Jaar jan 2018 Bijeenkomsten
  • wo 10-01 wo 24-01
Inschrijven
Maand / Jaar mrt 2018 Bijeenkomsten
  • wo 14-03 wo 28-03
Inschrijven
Maand / Jaar mei 2018 Bijeenkomsten
  • wo 09-05 wo 23-05
Inschrijven
Maand / Jaar sep 2018 Bijeenkomsten
  • wo 05-09 wo 19-09
Inschrijven
Maand / Jaar nov 2018 Bijeenkomsten
  • di 06-11 di 20-11
Inschrijven
Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.495,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. U betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen u graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij uw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kunt u terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 09:00 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Aanvraag bellen

Wilt u liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier uw gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Ervaringen

  • Anke P.

    Het waren 2 leerzame dagen waarin ik veel kennis en vaardigheden heb opgedaan. De docent beviel erg goed. Zijn deskundigheid en professionaliteit in combinatie met een afwisseling in theorie en praktijk, zorgden voor inspirerende bijeenkomsten.

    Bovendien was het goed om eens van andere professionals in het vak te horen hoe zij dingen aanpakken in hun organisatie. Een uitstekende cursus voor iedereen die zijn kennis op het gebied van Online Marketing wil vergroten en hier snel praktisch mee aan de slag wil.

  • Matthijs de Kalf

    Ik ben weer helemaal up to date wat online marketing betreft. Gelukkig was de cursus niet alleen maar theoretisch, we hebben ook veel praktijk gedaan. De feedback die je elkaar geeft is zowel leerzaam voor degene die het ontvangt, maar eigenlijk steekt iedereen er wat van op.

    De locatie was verder dik in orde, een goede lunch en voldoende parkeergelegenheid!

  • Charlot Lammers

    Om mijn kennis over de nieuwste online mogelijkheden bij te spijkeren heb ik de training Online Marketing gevolgd. Een training waarbij je twee dagen aan de slag gaat met een groep enthousiaste medecursisten. Aan de hand van wat theorie en veel praktijkvoorbeelden worden de belangrijkste trends, mogelijkheden en tips behandeld.

    Omdat er twee weken tussen de eerste en tweede trainingsdag zit, was er voldoende tijd om zelf aan de slag te gaan met een Online Marketingplan. De tweede trainingsdag hebben we dan ook voornamelijk van elkaars plannen geleerd, onder begeleiding van een enthousiaste en kundige trainer.

  • John Eising

    De inhoud van de training sprak mij erg aan, vanwege de raakvlakken met mijn dagelijkse werkzaamheden. De behandelde stof tijdens de training is direct toepasbaar, omdat de trainer de praktijksituatie als input gebruikt.

    Verder vond ik het persoonlijk erg prettig om cursisten te ontmoeten die met dezelfde problematiek te maken hadden en we zodoende best practices konden delen. Voor mij was er in ieder geval genoeg aanleiding om deze training te gaan doen.

  • Annet Stuurman

    Tijdens deze praktische training leer je waarom en hoe je strategisch online middelen inzet. En niet onbelangrijk: hoe je evalueert en bijstuurt. Dit alles op een inspirerende manier overgebracht door een kei in het marketingvak. Met de opdracht voor de tweede dag die klassikaal beoordeeld wordt, breng je de opgedane theorie direct in de praktijk. Een aanrader voor elke (mar)com-adviseur!

  • Erik van den Berg

    Goede inhoudelijke training met idem docent. Aan te raden voor mensen die inhoudelijk meer kennis op willen doen over Online Marketing.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.