Online Marketing

Internet heeft een dominante rol in het leven voor bedrijven en consumenten. Online aanwezigheid is cruciaal voor de continuïteit van een organisatie. Potentiële klanten oriënteren zich online en baseren aankoopbeslissingen op online informatie. Organisaties ervaren de impact hiervan en moeten erop kunnen inspelen. Wil je over meer mogelijkheden beschikken om je organisatie online beter zichtbaar te maken? Wil je de mogelijkheden kennen van e-mailmarketing, content marketing, online advertising, social media en zoekmachinemarketing? Met deze veelzijdige training leer je de basis om als online marketeer de inzet van online marketing binnen een bedrijf te analyseren en te verbeteren.

Ook online via Virtual Classroom beschikbaar

Goed nieuws: deze cursus bieden we ook volledig online aan.
Lees meer over de virtual classroom en bekijk de uitleg video.

Kies startdatum

Resultaat

  • Je brengt je kennis van online marketing naar een hoger niveau
  • Je kunt de rol van online marketing koppelen aan ondernemings- en marketingdoelstellingen
  • Je kunt een online marketingstrategie analyseren en verbetervoorstellen doen
  • Je hebt inzicht in en kennis van de online marketingmethoden, zoals e-mailmarketing, content marketing, online advertising, social media en zoekmachinemarketing (SEA en SEO)
  • Je kunt online marketingactiviteiten planmatig structureren
  • Je bent op de hoogte van de nieuwste marketingontwikkelingen op internet
  • Je kunt online marketing effectief en doelgericht inzetten en resultaten analyseren en verantwoorden (accountability)

Doelgroep

De training is uitstekend geschikt voor marketingmedewerkers en marketing- en communicatieprofessionals die hun kennis over online marketing willen vergroten en direct in de praktijk willen brengen.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

Dag 1

  • Online marketingplan
  • Online marketingstrategie analyseren
  • Online advertising (display en social)
  • Zoekmachine adverteren (SEA)
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Mobiele marketing

Dag 2

  • E-mailmarketing
  • Social media marketing
  • Monitoren en evalueren van online marketingactiviteiten (accountability en analytics)
  • Contentmarketing
  • Trends
Startdata en locaties

Studiewijze

Deze interactieve training bestaat uit twee dagen. Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. De nadruk in deze training ligt op het verhogen van je kennis en vaardigheden op het gebied van online marketing. Vanzelfsprekend komen hierbij veel voorbeelden en praktijksituaties aan bod. Onder leiding van een ervaren trainer leer je online marketing nog beter inzetten voor je organisatie aan de hand van diverse praktijkopdrachten.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Studiewijze Virtual Classroom

Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

Plaats & data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 33 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De klassikale training is van 9.30 tot 17.00 uur en omvat twee bijeenkomsten.

Tevens is deze training volledig online te volgen via de Virtual Classroom. De online training omvat vier dagdelen. Hierbij heb je de keuze tussen de ochtendvariant van 09.30 tot 12.30 uur en de avondvariant van 19.00 tot 22.00 uur.

De training wordt gegeven in januari 2022, maart 2022, mei 2022, juli 2022, september 2022, november 2022, januari 2023 en maart 2023.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 33 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.295,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement of € 10,- per avond voor het avondarrangement. Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten.

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.Meer informatie

Financiering en fiscaal voordeel

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse mogelijkheden voor subsidies en belastingaftrek. Als je de cursus (deels) zelf betaalt kun je bijvoorbeeld (tot 1 januari 2022) gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’. Hierdoor kun je voordeliger deelnemen aan de cursus.Meer informatie

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 33 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaring van cursisten

Lees hier de ervaringen van cursisten die deze opleiding of training bij ICM hebben afgerond.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 33 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.