“Don’t believe the hype”
“Voortdurend zoek ik naar mogelijkheden die het leren van mensen kan versnellen en versterken. Ik kijk naar nieuwe methoden, technologieën, of wetenschappelijke inzichten. Maar niet vanuit hypes.  Als oud-onderzoeker geloof ik in ‘evidence-based’ en ‘proven technologies’. Ik kom bij een probleem dus niet meteen met een app. Eerst analyseren we hoe uw organisatie werkt en leert, en wat er nodig is om de impact daarvan te vergroten.

Beleving en motivatie zijn elementen die bij het leren vaak worden onderschat. Toch zijn dit juist bepalende factoren in menselijk gedrag. Met kwalitatief goede opleidingen kom je een eind. Er is nog veel meer rendement te behalen met behulp van een goede vermarkting in tekst, beeld en geluid.

Mijn expertises zijn online leren, e-leren, performance support tools, sociaal leren, peer support, en communicatie & branding. Daarnaast ben ik breed inzetbaar op L&D, organisatiebeleid, -strategie, en -adviesvraagstukken. Dit doe ik vanuit mijn belangrijkste competenties: creativiteit, analyse, het verbinden van mensen en executiekracht.”

Feiten over Gijs

  • Studeerde Engels en promoveerde tot doctor in de onderwijstechnologie.
  • Schreef een proefschrift over online peer-begeleiding.
  • Werkte bij Rabobank als L&D-adviseur en teammanager.
  • Was werkzaam in de communicatie en het onderwijs.
  • Is consultant, spreker, trainer en componist.
  • Schrijft en blogt over leren en ontwikkelen in diverse wetenschappelijke en vakmedia.
  • Componeert vanuit zijn eigen bedrijf in toegepaste muziek (zoals muziek voor commercials).


Werkte eerder onder meer voor
Rabobank, ABN-AMRO, Fontys Hogescholen, Transavia, Dukers & Baelemans, diverse MKB-organisaties.