Klant- en Servicegericht Telefoneren

De wijze waarop het telefonisch contact met je klant verloopt, bepaalt grotendeels het beeld van een organisatie. Veelal is dit een belangrijk visitekaartje. Wil je weten hoe je professioneel en vriendelijk een telefoongesprek voert met je klanten? Hoe je structuur en duidelijkheid in je telefoongesprek aanbrengt? En hoe je effectief kunt omgaan met klachten en lastige klanten? Dan is deze training uitermate geschikt voor jou. De training is erop gericht om telefoongesprekken professioneel en klantgericht af te handelen. Je brengt je klanttevredenheid naar een hoger niveau.

Resultaat

  • Je leert de regels van zakelijk en klantgericht telefoneren
  • Je leert op professionele en aangename wijze een telefoongesprek te voeren
  • Je weet wat klanten verwachten van een zakelijk telefoongesprek
  • Je verbetert je klantgerichtheid en klanttevredenheid
  • Je leert effectieve vraag- en luistertechnieken

Doelgroep

De training is gericht op iedereen die in zijn of haar werk telefoongesprekken voert met interne en/of externe klanten.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Verwachtingen van de klant in relatie tot de telefoonbehandeling
  • Vergroten van de klanttevredenheid
  • Basistelefoonregels en -etiquette
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Structuur in je telefoongesprek
  • Effectieve vraag- en luistertechnieken
  • Klantgerichtheid als attitude
  • Omgaan met verschillende typen klanten
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Je valkuilen aan de telefoon
  • Rollenspellen en oefeningen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht. In de training wordt onder leiding van een deskundige trainer veel geoefend met cases en rollenspellen. Je krijgt waardevolle feedback en scherpt je telefoonvaardigheden verder aan. Je sluit de training af met een persoonlijk actieplan.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 22 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 22 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 595,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 22 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaringen

  • Natasja Schwartz

    07-12-2018
    Een leuke training die,
    mede door de ervaringen van de medecursisten, erg leerzaam is. Ook werd de training gegeven door een enthousiaste en energieke vrouw die gelukkig oom de humor niet vergat :-)
  • Hans Harbers

    18-10-2018
    De trainer was zeer gedreven en wist de informatie aan de hand van voorbeelden uit de praktijk goed over te brengen. Tijdens de training heb ik bruikbare handvaten gekregen om zakelijke telefoongesprekken goed te laten verlopen.
  • Ineke Huwae

    21-12-2016
    Het was een prima verfrissende cursus. Fijne trainer en we hebben leuke ervaringen met mede cursisten kunnen delen.
    Ik doe dit werk al behoorlijk lang en het was fijn om weer eens de puntjes op de i te zetten.
  • Veerle de Theije

    25-11-2015
    Je krijgt hele goede praktische tips om zakelijk telefoneren te verbeteren. De trainer is kundig, erg enthousiast en luistert goed naar ieders leerdoel. Naast theorie vooral oefenen in de praktijk.
  • Heitling

    03-11-2015
    Hele interessante training met leuke voorbeelden. Je wordt ook goed getraind dmv rollenspellen. Trainer is erg enthousiast en vertelt alles met veel humor waardoor het erg leuk is om deze stof te leren.
    Er worden voorbeelden gegeven die je heel goed kan gebruiken.
  • shanti Ghiraw

    22-10-2015
    ik heb een hele goede training gehad, dankzij de goede begeleiding en ondersteuning van mijn trainer.
    je wordt goed getraind om de problemen die je tijdens je functie tegen komt op te lossen.
    je krijt handige tips en ideeën die je in de praktijk kan toepassen.




















  • Carina van Bostelen

    21-10-2015
    Emile is een zeer geschikte spontane kerel die de training leuk gebracht heeft. hij was duidelijk en kon zich goed inleven in onze problemen. hij verstond zijn taak heel goed, en kon heel goed uitleggen hoe wij onze mindere punten kunnen verbeteren!
  • Wilma Gardenier

    21-10-2013
    Ik heb genoeg tips en trucs ontvangen en degene die de cursus gaf, is deskundig en brengt de stof goed over. Ook het in groepjes werken vind ik goed, omdat je van elkaar leert.
  • Andre van Mierlo

    15-10-2013
    Je leert vooral veel van elkaar. Er was veel interactie met de andere cursisten. Dit was niet allen leerzaam, maar ook erg leuk.
  • Diny Bakker

    Ik heb heel veel handige tips en trucs gekregen en breng het nu iedere werkdag in de praktijk. De cursus is voor mij heel erg nuttig geweest.

  • Jeroen van Herpt

    Het was een zeer leuke training. De trainer/docent luisterde goed naar jou en kon daardoor een goede inschatting maken van wat er besproken moest worden. Verder was alles goed geregeld, de ruimte waarin de cursus werd gegeven was netjes en de lunch was zeer goed verzorgd en uitgebreid. Het was een zeer leerzame dag.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 22 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.