Klant- en Servicegericht Telefoneren

De wijze waarop het telefonisch contact met je klant verloopt, bepaalt grotendeels het beeld van een organisatie. Veelal is dit een belangrijk visitekaartje. Wil je weten hoe je professioneel en vriendelijk een telefoongesprek voert met je klanten? Hoe je structuur en duidelijkheid in je telefoongesprek aanbrengt? En hoe je effectief kunt omgaan met klachten en lastige klanten? Dan is deze training uitermate geschikt voor jou. De training is erop gericht om telefoongesprekken professioneel en klantgericht af te handelen. Je brengt je klanttevredenheid naar een hoger niveau.

Resultaat

  • Je leert de regels van zakelijk en klantgericht telefoneren
  • Je leert op professionele en aangename wijze een telefoongesprek te voeren
  • Je weet wat klanten verwachten van een zakelijk telefoongesprek
  • Je verbetert je klantgerichtheid en klanttevredenheid
  • Je leert effectieve vraag- en luistertechnieken

Doelgroep

De training is gericht op iedereen die in zijn of haar werk telefoongesprekken voert met interne en/of externe klanten.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Verwachtingen van de klant in relatie tot de telefoonbehandeling
  • Vergroten van de klanttevredenheid
  • Basistelefoonregels en -etiquette
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Structuur in je telefoongesprek
  • Effectieve vraag- en luistertechnieken
  • Klantgerichtheid als attitude
  • Omgaan met verschillende typen klanten
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Je valkuilen aan de telefoon
  • Rollenspellen en oefeningen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht. In de training wordt onder leiding van een deskundige trainer veel geoefend met cases en rollenspellen. Je krijgt waardevolle feedback en scherpt je telefoonvaardigheden verder aan. Je sluit de training af met een persoonlijk actieplan.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 23 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 23 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 595,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 23 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaringen

  • Natasja Schwartz

    07-12-2018
    Een leuke training die,
    mede door de ervaringen van de medecursisten, erg leerzaam is. Ook werd de training gegeven door een enthousiaste en energieke vrouw die gelukkig oom de humor niet vergat :-)
  • Hans Harbers

    18-10-2018
    De trainer was zeer gedreven en wist de informatie aan de hand van voorbeelden uit de praktijk goed over te brengen. Tijdens de training heb ik bruikbare handvaten gekregen om zakelijke telefoongesprekken goed te laten verlopen.
  • Ineke Huwae

    21-12-2016
    Het was een prima verfrissende cursus. Fijne trainer en we hebben leuke ervaringen met mede cursisten kunnen delen.
    Ik doe dit werk al behoorlijk lang en het was fijn om weer eens de puntjes op de i te zetten.
  • Veerle de Theije

    25-11-2015
    Je krijgt hele goede praktische tips om zakelijk telefoneren te verbeteren. De trainer is kundig, erg enthousiast en luistert goed naar ieders leerdoel. Naast theorie vooral oefenen in de praktijk.
  • Heitling

    03-11-2015
    Hele interessante training met leuke voorbeelden. Je wordt ook goed getraind dmv rollenspellen. Trainer is erg enthousiast en vertelt alles met veel humor waardoor het erg leuk is om deze stof te leren.
    Er worden voorbeelden gegeven die je heel goed kan gebruiken.
  • J. de Koning

    02-11-2015
    Ik heb tijdens de training een goed beeld gekregen van een klant- en servicegericht telefoongesprek. Dit door de goede begeleiding van onze trainer Coen. Aan het einde van de training kon ik zeker zeggen dat ik geleerd heb wat ik wilde leren!!
  • shanti Ghiraw

    22-10-2015
    ik heb een hele goede training gehad, dankzij de goede begeleiding en ondersteuning van mijn trainer.
    je wordt goed getraind om de problemen die je tijdens je functie tegen komt op te lossen.
    je krijt handige tips en ideeën die je in de praktijk kan toepassen.




















  • Carina van Bostelen

    21-10-2015
    Emile is een zeer geschikte spontane kerel die de training leuk gebracht heeft. hij was duidelijk en kon zich goed inleven in onze problemen. hij verstond zijn taak heel goed, en kon heel goed uitleggen hoe wij onze mindere punten kunnen verbeteren!
  • Veerle de Theije

    02-06-2015
    Deze training is ideaal voor mensen die graag willen oefenen met zakelijk telefoneren. De docent was zeer enthousiast en vakkundig. De (redelijk basic) stof die we behandelden werd meteen in de praktijk gebracht door middel van oefeningen. Wat ik er met name van heb geleerd is mijn mindset veranderen als het gaat om zakelijke telefonie, waarbij ik heb geleerd de klant servicegericht te helpen.
  • Wilma Gardenier

    21-10-2013
    Ik heb genoeg tips en trucs ontvangen en degene die de cursus gaf, is deskundig en brengt de stof goed over. Ook het in groepjes werken vind ik goed, omdat je van elkaar leert.
  • Andre van Mierlo

    15-10-2013
    Je leert vooral veel van elkaar. Er was veel interactie met de andere cursisten. Dit was niet allen leerzaam, maar ook erg leuk.
  • Anoniem

    26-06-2013
    Leerzame dag, vooral herkenning problemen bij mede-cursisten en oplossingen die trainster hiervoor heeft aangereikt waren verhelderend.
  • Anoniem

    13-08-2012
    Ik heb heel veel handige tips en trucs gekregen en breng het nu iedere werkdag in de praktijk. De cursus is voor mij heel erg nuttig geweest.
  • Anoniem

    13-08-2012
    Ik heb heel veel handige tips en trucs gekregen en breng het nu iedere werkdag in de praktijk. De cursus is voor mij heel erg nuttig geweest.
  • Linda Verbraak

    06-08-2012
    Dit was een zeer leerzame en frisse cursus. Geen moment mijn aandacht verslapt door het enthousiasme en de duidelijke uitleg van de leraar. Er werd goed gekeken naar persoonlijke leerdoelen en hier werd mee aan de slag gegaan. Zeker een aanrader!
  • Anoniem

    06-08-2012
    Het was een zeer leuke training. De trainer/docent luisterde goed naar jouw en kon daardoor een goede inschatting maken van wat er besproken moest worden. Verder was alles goed geregeld, de ruimte waarin de cursus werd gegeven was netjes en de lunch was zeer goed verzorgd en uitgebreid. Het was een zeer leerzame dag.
  • Linda Verbraak

    06-08-2012
    Dit was een zeer leerzame en frisse cursus. Geen moment mijn aandacht verslapt door het enthousiasme en de duidelijke uitleg van de leraar. Er werd goed gekeken naar persoonlijke leerdoelen en hier werd mee aan de slag gegaan. Zeker een aanrader!
  • Esther

    10-07-2012
    De dag was goed verzorgd en erg leerzaam. Ik vond de trainer erg inspirerend en je merkte aan hem dat hij veel ervaring heeft hiermee.
  • Tara

    08-02-2012
    Hele leuke trainer. Hij ging alleen niet zo heel diep op mijn probleem in, verder wel echt een hele leuke les gehad.<br>Goede lunch en goed lesmateriaal.
  • Tara

    08-02-2012
    Hele leuke trainer. Hij ging alleen niet zo heel diep op mijn probleem in, verder wel echt een hele leuke les gehad.<br>Goede lunch en goed lesmateriaal.
  • Mylene Verheij

    23-05-2011
    Een zeer leuke training met name de wijze waarop de trainer de training heeft gegeven, waardoor het geen saaie/vervelende training was.
  • Mylene Verheij

    23-05-2011
    Een zeer leuke training met name de wijze waarop de trainer de training heeft gegeven, waardoor het geen saaie/vervelende training was.
  • Jerry Overman

    02-07-2010
    Het was op een zeer leuke wijze over gebracht leuke Trainer die het op een zeer spontane manier heeft gebracht, leuk en leerzaam om aan mee gedaan te hebben.<br><br>ik zou het zeker aanraden bij mijn collega\'s
  • Yvonne van Valen

    29-06-2010
    De voorbereiding (en daarmee contact richting de \'studenten\') is zeer goed. Als er gebeld wordt en je kan niet opnemen, krijg je een ingesproken voicemail met daarachter een mail. Alle naverzoring vanuit de organisatie is ook erg goed.<br><br>De dag zelf was erg leuk. Locatie is zeer goed bereikbaar. De lunch was heel erg goed. Doordat de cursus zelf met een kleine groep was, kon er veel persoonlijke aandacht besteed worden. Ook werd je er op zo\'n manier goed bij betrokken. <br><br>Niks negatiefs van mijn kant uit. Als ik in de toekomst een cursus of een training wil volgen, zal ik zeker aan ICM denken.
  • Hettie Koeling

    29-06-2010
    Ik heb het een leuke cursus gevonden, Ondanks dat ik dacht dat ik het niet nodig had, Je leert altijd weer kan nu beter omgaan met vervelende situaties. Heb een leuke dag gehad locatie was goed te bereiken kon niet beter. <br><br><br><br><br>
  • Nienke Laane

    23-12-2009
    Van te voren was aangegeven dat de cursus gericht zou moeten zijn op het omgaan met vervelende telefoongesprekken (boze klanten). Aan dat verzoek is voldaan. Ik vond het een zeer leerzame cursus die ik goed in de praktijk kan gebruiken.
  • D. El Hantali

    26-10-2009
    leuk gebouw goede docent en training veel ruimte om naar elkaars ervaringen en manieren te luisteren. ruimte voor discussie en goede stijl om de stof pratend en via oefeningen en voordoen tot je te nemen.
  • Anoniem

    22-10-2009
    Ik vond het een cursus waar ik toch nog veel heb geleerd ondanks dat ik dacht dat ik alles wel wist van klantgericht telefoneren.<br>De trainer bracht de lesstof op een duidelijke manier over.<br>En de locatie was goed te bereiken met de trein.
  • Diny Bakker

    Ik heb heel veel handige tips en trucs gekregen en breng het nu iedere werkdag in de praktijk. De cursus is voor mij heel erg nuttig geweest.

  • Jeroen van Herpt

    Het was een zeer leuke training. De trainer/docent luisterde goed naar jou en kon daardoor een goede inschatting maken van wat er besproken moest worden. Verder was alles goed geregeld, de ruimte waarin de cursus werd gegeven was netjes en de lunch was zeer goed verzorgd en uitgebreid. Het was een zeer leerzame dag.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 23 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.