
Klant- en Servicegericht Werken
In het kort
Wil je aan de verwachtingen van de klant voldoen of deze zelfs overtreffen? Heb je veel klantcontact en vind je het belangrijk een goede indruk achter te laten? Wil je weten wat klantgericht werken precies is? In deze training staan de wensen van de klant centraal. Je leert het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en werkt aan een klantgerichte houding, uitstraling en communicatie. Je leert de verwachtingen van de klant overtreffen en je krijgt handvatten voor het omgaan met lastige klanten. In deze praktische training leer je daadwerkelijk klantgericht werken en zo een bijdrage te leveren aan de organisatiedoelstellingen.
Resultaat
- Je brengt je klantgerichtheid naar een hoger niveau
- Je kent de aspecten van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
- Je hebt inzicht in de wensen en behoeften van je klanten en op welke wijze je hier optimaal op kunt inspelen
- Je leert klantgerichtheid vertalen naar je dagelijkse werkzaamheden
- Je krijgt inzicht in je persoonlijke stijl van klantgericht werken
- Je leert op positieve wijze met klachten omgaan, zodat een goede relatie gewaarborgd blijft

Programma
- Kenmerken van klantgericht werken
- Omgaan met verschillende klanttypen
- Verschil klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
- Klantwensen en klantbehoeften
- Houding en uitstraling naar je klanten
- Communicatie met je klanten
- Klantverwachtingen overtreffen
- Je persoonlijke klantgerichtheid
- Omgaan met weerstanden, emoties en conflicten
- Klantgericht nee zeggen
- Praktijksituaties en -voorbeelden
- Persoonlijk actieplan
Studiewijze
Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de praktijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.
Hele training gevolgd? Ontvang het ICM-certificaat!
-
Intake
Voorafgaand aan de training vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw ontwikkeldoel helder te omschrijven.
-
Ervaren trainers
Onder leiding van een ervaren trainer leer je met behulp van diverse boeiende oefeningen klantgericht werken. Je trainer is een expert, maar bovenal je persoonlijke coach.
-
Bijeenkomsten
In deze interactieve training ligt de nadruk op klantgerichtheid en het toepassen hiervan. Je oefent in klantgerichtheid door cases en rollenspellen. Ook je eigen communicatie, houding en uitstraling richting klanten worden beoordeeld.
-
Online leeromgeving
Naast de interactieve klassikale dagen werk je met de rijke online leeromgeving die je ondersteunt in het leerproces en je helpt om de bijeenkomsten effectief voor te bereiden. Na de training houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.
-
Persoonlijk actieplan
Aan het eind van de training schrijf je een persoonlijk actieplan, waarin staat hoe en wanneer je het geleerde gaat toepassen.
-
ICM-certificaat
Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.
Handig om te weten
Investering
De investering bedraagt € 1.195,-.
Dit bedrag is excl. € 47,50 per dag voor het dagarrangement of € 17,50 per avond voor het avondarrangement. Dit zijn kosten voor het gebruik van de accommodatie, koffie/thee/frisdrank en (bij het dagarrangement) een uitgebreide lunch. Voor online bijeenkomsten rekenen we uiteraard geen arrangementskosten.
Btw
De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.
Meer informatieFinanciering
Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies.
Meer informatieMogelijkheden vanuit je werkgever
Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.
Factuur
De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.
Persoonlijk advies
Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.
Studieadvies nodig?
Bel voor vrijblijvend advies met onze studieadviseurs.
Bel mij terug
Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.
Reken op ons voor, tijdens en na jouw ontwikkeltraject
Alle vakgebieden
- Persoonlijke Effectiviteit
- Leiderschap en Management
- Organisatieontwikkeling
- Proces- & Projectmanagement
- HRM
- Communicatievaardigheden
- Communicatie & Media
- Marketing
- NIMA Opleidingen
- Sales
- IT
- Financieel Management
- Zorgmanagement
- Psychologie
- L&D als beroep
- Trainen als beroep
- Coachen als beroep
- Mediation als beroep
- Digitale Vaardigheden
- Courses in English
- Online Virtual Classroom
- Incompany & Maatwerk
- Events - Life Academy