Klant- en Servicegericht Werken

Wilt u aan de verwachtingen van de klant voldoen of deze zelfs overtreffen? Heeft u veel klantcontact en vindt u het belangrijk een goede indruk achter te laten? Wilt u weten wat klantgericht werken precies is? In deze training staan de wensen van de klant centraal. U leert het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en werkt aan een klantgerichte houding, uitstraling en communicatie. U leert de verwachtingen van de klant overtreffen en u krijgt handvatten voor het omgaan met lastige klanten. In deze praktische training leert u daadwerkelijk klantgericht werken en zo een bijdrage te leveren aan de organisatiedoelstellingen.

Resultaat

  • U brengt uw klantgerichtheid naar een hoger niveau
  • U kent de aspecten van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • U heeft inzicht in de wensen en behoeften van uw klanten en op welke wijze u hier optimaal op kunt inspelen
  • U leert klantgerichtheid vertalen naar uw dagelijkse werkzaamheden
  • U krijgt inzicht in uw persoonlijke stijl van klantgericht werken
  • U leert op positieve wijze met klachten omgaan, zodat een goede relatie gewaarborgd blijft

Doelgroep

Iedereen die direct contact heeft met klanten en zijn of haar klantgerichtheid wil verbeteren en naar een hoger niveau wil brengen.

Zeker weten of dit bij u past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Kenmerken van klantgericht werken
  • Omgaan met verschillende klanttypen
  • Verschil klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Klantwensen en klantbehoeften
  • Houding en uitstraling naar uw klanten
  • Communicatie met uw klanten
  • Klantverwachtingen overtreffen
  • Uw persoonlijke klantgerichtheid
  • Omgaan met weerstanden, emoties en conflicten
  • Klantgericht nee zeggen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin worden uw persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht. In deze interactieve training ligt de nadruk op klantgerichtheid en het toepassen hiervan. U oefent in klantgerichtheid door cases en rollenspellen. Ook uw eigen communicatie, houding en uitstraling richting klanten worden beoordeeld. Onder leiding van een ervaren trainer leert u met behulp van diverse boeiende oefeningen klantgericht werken. Aan het eind van de training schrijft u een persoonlijk actieplan, waarin staat hoe en wanneer u het geleerde gaat toepassen.

Heeft u de gehele training gevolgd, dan ontvangt u het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer u deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 20 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maand / Jaar Bijeenkomsten Inschrijven
Maand / Jaar dec 2017 Bijeenkomsten
  • do 07-12 do 21-12
Inschrijven
Maand / Jaar feb 2018 Bijeenkomsten
  • do 01-02 do 15-02
Inschrijven
Maand / Jaar apr 2018 Bijeenkomsten
  • do 05-04 do 19-04
Inschrijven
Maand / Jaar jun 2018 Bijeenkomsten
  • do 07-06 do 21-06
Inschrijven
Maand / Jaar sep 2018 Bijeenkomsten
  • do 13-09 do 27-09
Inschrijven
Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 20 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.095,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. U betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen u graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij uw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kunt u terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 09:00 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Aanvraag bellen

Wilt u liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier uw gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 20 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Ervaringen

  • Anoniem

    Voor mij was het heel leerzaam. Er zat een soort psychologie achter. Het had ook met jezelf te maken, hoe je zelf in je vel zit. Dat breng je over op de klant.

    Ik heb echt heel veel geleerd hoe je tegenover klanten kunt zijn. De docenttrainer was ontzettend leuk en had veel ervaring en een hele goede indruk achtergelaten. Ik heb aan al mijn collega's de cursus aangeraden.

  • Harmen Adema

    Cursus Klant en servicegericht werken was afgestemd op mijn werksituatie. Je leert hoe je met moeilijke situaties om kan gaan.

  • Hester

    De trainer ging diep in op de stof die wij als cursisten meenamen, we bespraken goed de persoonlijke problemen zodat zij daar echt een goede oplossing voor kon bieden. Ik ben erg blij met onze trainer.

  • Karin ten Have

    Ik heb naast de cursus klantgericht werken ook klantvriendelijk telefoneren gevolgd via ICM. De leidster straalde rust uit en ervaring en dat merkte je ook aan de groep die gelukkig niet zo groot was.

    Behalve dat je leert hoe je je in bepaalde situaties het beste kunt gedragen, merkte ik ook dat je die ook in je privé leven kunt toepassen. Het heeft mij in ieder geval veel opgeleverd.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 20 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.