Klant- en Servicegericht Werken

Wil je aan de verwachtingen van de klant voldoen of deze zelfs overtreffen? Heb je veel klantcontact en vind je het belangrijk een goede indruk achter te laten? Wil je weten wat klantgericht werken precies is? In deze training staan de wensen van de klant centraal. Je leert het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en werkt aan een klantgerichte houding, uitstraling en communicatie. Je leert de verwachtingen van de klant overtreffen en je krijgt handvatten voor het omgaan met lastige klanten. In deze praktische training leer je daadwerkelijk klantgericht werken en zo een bijdrage te leveren aan de organisatiedoelstellingen.

Resultaat

  • Je brengt je klantgerichtheid naar een hoger niveau
  • Je kent de aspecten van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Je hebt inzicht in de wensen en behoeften van je klanten en op welke wijze je hier optimaal op kunt inspelen
  • Je leert klantgerichtheid vertalen naar je dagelijkse werkzaamheden
  • Je krijgt inzicht in je persoonlijke stijl van klantgericht werken
  • Je leert op positieve wijze met klachten omgaan, zodat een goede relatie gewaarborgd blijft

Doelgroep

Iedereen die direct contact heeft met klanten en zijn of haar klantgerichtheid wil verbeteren en naar een hoger niveau wil brengen.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Kenmerken van klantgericht werken
  • Omgaan met verschillende klanttypen
  • Verschil klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Klantwensen en klantbehoeften
  • Houding en uitstraling naar je klanten
  • Communicatie met je klanten
  • Klantverwachtingen overtreffen
  • Je persoonlijke klantgerichtheid
  • Omgaan met weerstanden, emoties en conflicten
  • Klantgericht nee zeggen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht. In deze interactieve training ligt de nadruk op klantgerichtheid en het toepassen hiervan. Je oefent in klantgerichtheid door cases en rollenspellen. Ook je eigen communicatie, houding en uitstraling richting klanten worden beoordeeld. Onder leiding van een ervaren trainer leer je met behulp van diverse boeiende oefeningen klantgericht werken. Aan het eind van de training schrijf je een persoonlijk actieplan, waarin staat hoe en wanneer je het geleerde gaat toepassen.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 7 opleidingen en trainingen in de categorie: Zorgmanagement.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 7 opleidingen en trainingen in de categorie: Zorgmanagement.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.095,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 7 opleidingen en trainingen in de categorie: Zorgmanagement.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaringen

  • Amir Omer

    30-10-2018
    Het is een leuke en leerzame training, waar je veel aan hebt die je kunt gebruiken in de praktijk.
    We mochten van tevoren casussen inbrengen en de rollenspellen.
    We kregen tijdens de training ook filmpjes over hoe het wel en niet moet. Ik heb daar veel van geleerd. Ik weet nu hoe ik beter kan handelen bij moeilijke situaties. De trainer is een topper. Hij wist veel tips te geven vanuit zijn eigen ervaring. De training was een succes en zeker een aanrader!
  • Marianne van Hoek

    01-09-2018
    We hebben veel geleerd door veel te oefenen in deze lessen. Je komt achter de zaken die je zelf kunt verbeteren om de gesprekken die je met klanten/consumenten moet voeren veel soepeler te laten verlopen. Het heeft mij veel handvatten gegeven.
  • Danny Wolters

    05-01-2017
    Zeer interessante training om te volgen, je leert erg veel over je zelf en over anderen. Waren in een klein groepje waardoor je veel dingen kunt bespreken en behandelen. Ook erg interactief door rollenspellen en niet te veel theorie, je leert toch het meeste door te oefenen.
  • Andy van Ijzendoorn

    14-12-2016
    De training Klant- en Servicegericht was erg effectief. Veel handige tools geleerd om zelf en mijn personeel sneller en beter te laten werken met klachten en overige Customer support zaken.
  • Ellen van den Brink - den Heijer

    07-12-2016
    De training Klant- en Servicegericht werken was heel leerzaam en interessant en werd gegeven in een goede sfeer. In de training werd rekening gehouden met de leerbehoefte van elke deelnemer afzonderlijk, waardoor er heel doelgericht gewerkt werd. De locatie en de faciliteiten waren geweldig!
  • Kerssens

    07-12-2016
    Wat erg goed werkte bij de opleiding Klant- en Servicegericht werken waren de rollenspellen die gespeeld werden om te leren omgaan met de verschillende type persoonlijkheden waar je mee te maken kunt krijgen in je werk. Er werd door de trainer goed uitgelegd hoe je anders/beter om kunt gaan met bepaalde reacties en waar elk type persoonlijkheid gevoelig voor is. De groepsgrootte was prima en de locatie goed bereikbaar en goed verzorgd.
  • Bonno Stuivenberg

    06-04-2016
    De trainer zorgde voor een goede interactieve training waarbij we allemaal veel hebben opgestoken. Met de theorie en afstemming op de praktijk was de training zeer leerzaam. Door het volgen van deze training, merk ik dat ik in de praktijk ben verbeterd.
  • Michelle Brierley

    12-11-2015
    Super lesdocent die ervoor kon zorgen dat iedereen in de ruimte enthousiast was vanaf het eerste moment. Veel handige tips, die beoefend werden in een rollenspel. Ik vond het niet alleen heel erg leuk om te doen, maar merk tijdens mijn werk ook dat ik er echt baat bij heb gehad.
  • marcia Roeleveld

    12-11-2015
    Het is leerzaam als je in een groep komt te zitten waar je eigen allemaal dezelfde probleem hebt. Het was een erg fijne groep en iedereen hielp elkaar. Bovendien had ik ook een goede opleider op de cursus. Hij wist veel over dit onderwerp te vertellen en liet ons ook de situaties zelf uitvoeren.
  • Marian Corsten

    09-11-2015
    Het was een leerzame training waarin ieder zijn verbeterpunten aan bod kwamen. Het was leuk om te zien en te horen hoe de interactie met elkaar was.De trainster liet alles aan bod komen en daar waar nodig gingen we er dieper op in. Zelf kom ik uit de facilitaire tak, maar ik heb door deze training ervaren dat ik heel veel raakvlakken heb met het receptiewerk. Verder was de locatie goed bereikbaar, alles was prima geregeld.
  • Helma van den Boogaard

    30-10-2014
    Uitstekende lesdocent. Veel tips mogen ontvangen en worden op dit moment dagelijks in de praktijk gebruikt. Ook erg goed om ervaringen te delen met medecursisten. Bereikbaarheid locatie is prima en zal deze cursus zeker aanbevelen voor anderen.
  • Helma van den Boogaard

    30-10-2014
    Uitstekende lesdocent. Veel tips mogen ontvangen en worden op dit moment dagelijks in de praktijk gebruikt. Ook erg goed om ervaringen te delen met medecursisten. Bereikbaarheid locatie is prima en zal deze cursus zeker aanbevelen voor anderen.
  • Mieke van Daal

    10-04-2014
    Voor mij een erg nuttige training geweest! Voordat de cursus begon had ik doormiddel van een formulier aan kunnen geven waarom ik de cursus Klant- en Servicegericht werken wilde gaan doen en wat mijn verwachtingen waren. Hier werd door de docent perfect op ingespeeld.
    In de week na de eerste cursusdag kreeg ik een mailtje van de trainer wat ik misschien beter of anders wilde zien, of waar ik extra aandacht aan wilde besteden de volgende keer. In alle opzichten probeert ICM de cursus zo te laten verlopen zodat iedereen er wat aan heeft.
    Ik heb in ieder geval ontzettend veel geleerd van deze cursus!

    Ik heb de cursus in Utrecht gevolgd en was met de trein erg goed te bereiken.
  • Anoniem

    14-11-2013
    Een slimme mix van theoretische kennis, bruikbare tools en verrassende oefeningen hebben me bewust gemaakt van de mogelijkheden om mijn handelen nog beter af te stemmen op de behoeftes van de interne klant. Goede aansluiting op persoonlijke interesses dankzij kleine groep en ervaren trainster, die goed kon inhaken op mijn ervaringen.
  • Ngatimoen Amatsoeradi

    05-02-2013
    zeer leerzaam, raad een ieder die met users(klanten) te maken heeft.
    voor de cursus was ik sceptisch, omdat ik al 25 jaar it werk ervaring heb.
  • Ngatimoen Amatsoeradi

    05-02-2013
    zeer leerzaam, raad een ieder die met users(klanten) te maken heeft.
    voor de cursus was ik sceptisch, omdat ik al 25 jaar it werk ervaring heb.
  • Heidi Nubé

    29-01-2013
    De docent was erg goed! Doordat alle deelnemer vooraf hadden ingevuld wat ervan verwacht werd en wat er aan bot moest komen, werd de training erg persoonlijk. Zo kon iedereen zijn/haar ervaringen goed bespreken en delen. Met leuke en grappig oefeningen werden complexere dingen uitgelegd. Ik ben visueel ingesteld, dus met plaatjes werken werkt erg goed!
  • Chantal Hagen

    19-10-2011
    Ik vond het een hele leuke cursus omdat het op een hele leuke manier werd gegeven door Chantal. Normaal ben ik altijd ietswat verlegen in een groep met praten maar we hadden maar 7 cursisten en voelde mij hierdoor ook erg op mijn gemak. Chantal gaf mij zeker de ruimte en vrijheid om vragen te stellen en eventueel discussies aan te gaan met de anderen.
  • Chantal Hagen

    19-10-2011
    Ik vond het een hele leuke cursus omdat het op een hele leuke manier werd gegeven door Chantal. Normaal ben ik altijd ietswat verlegen in een groep met praten maar we hadden maar 7 cursisten en voelde mij hierdoor ook erg op mijn gemak. Chantal gaf mij zeker de ruimte en vrijheid om vragen te stellen en eventueel discussies aan te gaan met de anderen.
  • H. Beenen

    11-10-2011
    De trainer ging diep in op de stof die wij als cursisten meenamen, we bespraken goed de personelijke problemen zodat zij daar echt een goede oplossing voor kon bieden. Ik ben erg blij met onze trainer!
  • H. Beenen

    11-10-2011
    De trainer ging diep in op de stof die wij als cursisten meenamen, we bespraken goed de personelijke problemen zodat zij daar echt een goede oplossing voor kon bieden. Ik ben erg blij met onze trainer!
  • Karin ten Have

    10-10-2011
    ik heb naast de cursus klantgericht werken ook klantvriendelijk telefoneren gevolgd via ICM. De leidster straalde rust uit en ervaring en dat merkte je ook aan de groep die gelukkig niet zo groot was. Behalve dat je leert hoe je je in bepaalde situaties het beste kunt gedragen, merkte ik ook dat je die ook in je privé leven kunt toepassen. het heeft mij in ieder geval veel opgeleverd.
  • Ingrid

    25-05-2011
    Ik vond het echt super geregeld! Zeer tevreden dus, locatie en trainer helemaal top. De cursus wordt op een leuke manier gegeven en ik heb er heel wat van opgestoken. Het geleerde kan ik nu goed gebruiken in het uitoefenen van mijn functie.
  • Yvonne Traas

    23-05-2011
    Heb de training ervaren als zeer positief. Heeft mij veel geleerd voor mijn werk en ook voor mijn privéleven. De trainster heeft mij geleerd dat ook IK van belang ben en geleerd dat je op een nette maniet NEE kan zeggen. Ik ben er door deze <br>1-daagse training sterker uitgekomen. <br>Kan een ieder aanbevelen deze training bij ICM te volgen.
  • Mariska Swen

    17-11-2010
    Ik heb heel veel aan de training gehad. Durf nu te zeggen dat ik even met wat anders bezig ben tegen klant en collega's. En vraag dan of ze even willen wachten. Dan laat ik de keus aan de andere kant over.
  • Pamela Blom-van der Heijde

    16-11-2010
    Voor mij was het heel leerzaam. Er zat een soort psychologie achter. Het had ook met jezelf te maken, hoe je zelf in je vel zit. Dat breng je over op de klant. Heb echt heel veel geleerd hoe je tegenover klanten moet zijn.<br>De lerares was ontzettend leuk en had veel ervaring en een hele goede indruk achtergelaten. Ik heb aan al mijn collega's de cursus aangeraden.
  • Jenny van Veen

    28-09-2010
    Ons gehele team heeft deel genomen aan de cursus klantgericht werken en is als zeer positief ervaren mede door de profesionele en ervaren aanpak van de lerares.<br>
  • Anoniem

    09-07-2010
    Ik heb deze training meer ervaren als een opfriscursus. Ik ben me weer bewust geworden van de zaken die belangrijk zijn in dit werk omdat ik dit werk alweer verschillende jaren doe. Het was een leuke dag met een klein groepje. De lesstof was gedeeltelijk algemeen maar ook vooral gericht op je persoonlijke leerdoelen. De locatie en de lunch waren zeer goed verzorgd. Ik heb een prettige dag gehad.
  • Edwin Ruitenberg

    30-06-2010
    Het is een erg leerzame Cursus gegeven door een gedreven lerares. Indien je open staat voor zelfontwikkeling en meer kennis over jezelf is deze cursus erg aan te raden.
  • Ger van Zeelst

    17-12-2009
    Het was voor mij meer dan alleen klantgericht werken, daar ik al meer ervaring heb met het omgaan met klanten.Ik heb zelf meer geken naar het psychische er achter, en heeft me wel aan het denken gezet.
  • P.v.Bodegom

    01-10-2009
    Ik heb persoonlijk veel van de cursus geleerd. Er worden genoeg verschillende onderwerpen besproken en als je wilt op bepaalde onderwerpen dieper ingegaan.<br> Dit al dan niet met een plaatselijk rollenspel nagebootst. De gehele dag was prima verzorgd en de docente was zeer vakbekwaam alsmede duidelijk in uitleg en vriendelijk. Ook al gebruik je bepaalde punten nu reeds in je werkzaamheden, dan is de cursus ook prima als opfrisser. Al met al een geslaagde dag.
  • Anoniem

    01-10-2009
    Het was een leerzame en goede kwaliteit cursus.<br>Er werd met rollenspellen uitleg gegeven betreft zaken die in de praktijk voorkomen. De docent sprak vooral over positieve verbeter punten.
  • Ingrid Schutte

    01-10-2009
    Goede uitgebreide training van een hele prettige vrouw. Samen met 8 andere cursisten een hele fijne dag gehad die aansluit bij mijn dagelijkse werk.

  • Anoniem

    11-06-2009
    Wij hadden een groep van ongeveer 7 personen. Zelf houd ik niet van te grote groepen. Theorie en praktijk werden goed afgewisseld. Ligging van de locatie was goed. Goed bereikbaar met openbaar vervoer maar 5 min. lopen van het station. Lunch en drinken was allemaal goed verzorgd.<br>Trainer was goed, legde alles goed uit.<br> Cursus materiaal is ook allemaal duidelijk. Dit is de 2e training die ik heb gevolgd bij ICM het is goed bevallen.
  • Anoniem

    Voor mij was het heel leerzaam. Er zat een soort psychologie achter. Het had ook met jezelf te maken, hoe je zelf in je vel zit. Dat breng je over op de klant.

    Ik heb echt heel veel geleerd hoe je tegenover klanten kunt zijn. De docenttrainer was ontzettend leuk en had veel ervaring en een hele goede indruk achtergelaten. Ik heb aan al mijn collega's de cursus aangeraden.

  • Harmen Adema

    Cursus Klant en servicegericht werken was afgestemd op mijn werksituatie. Je leert hoe je met moeilijke situaties om kan gaan.

  • Hester

    De trainer ging diep in op de stof die wij als cursisten meenamen, we bespraken goed de persoonlijke problemen zodat zij daar echt een goede oplossing voor kon bieden. Ik ben erg blij met onze trainer.

  • Karin ten Have

    Ik heb naast de cursus klantgericht werken ook klantvriendelijk telefoneren gevolgd via ICM. De leidster straalde rust uit en ervaring en dat merkte je ook aan de groep die gelukkig niet zo groot was.

    Behalve dat je leert hoe je je in bepaalde situaties het beste kunt gedragen, merkte ik ook dat je die ook in je privé leven kunt toepassen. Het heeft mij in ieder geval veel opgeleverd.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 7 opleidingen en trainingen in de categorie: Zorgmanagement.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.