Corporate Storytelling

Wil je dat je visie vanaf het eerste moment staat in de organisatie? Wil je je boodschap helder en overtuigend kunnen brengen? Wil je dat anderen je boodschap met hetzelfde gemak en enthousiasme kunnen herhalen en doorvertellen? Dan is deze training uitstekend geschikt voor je. Mensen vertellen elkaar sinds jaar en dag verhalen om ideeën en visies over te brengen. Deze verhalen zijn al aanwezig in je organisatie. Het is jouw taak deze te vinden, goed te verwoorden en vervolgens aantrekkelijk te vertellen zodat ze je boodschap ondersteunen. In deze waardevolle training leer je hoe je de juiste verhalen in je organisatie kunt vinden, vertellen en verspreiden.

Resultaat

  • Je krijgt inzicht in de fundamenten waarop storytelling is gebaseerd
  • Je leert de definities en kenmerken van impactvolle storytelling
  • Je bent in staat verhalen in je organisatie te ontdekken
  • Je bent in staat verhalen effectief in te zetten in je organisatie of daarbuiten
  • Je kent de manieren om verhalen te verspreiden en te delen
  • Je bent in staat verhalen aantrekkelijk te verwoorden en te presenteren
  • Je bent in staat het storytellingproces te faciliteren en levendig te houden binnen je organisatie

Doelgroep

Iedereen die zich wil verdiepen in storytelling. Leidinggevenden, communicatieprofessionals, marketeers, journalisten, copywriters, project- of teamleiders, P&O-adviseurs en anderen die verhalen willen inzetten in hun werk om hun boodschap duurzaam te verspreiden.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • De principes van corporate storytelling
  • Ontwikkelingen en trends op het gebied van storytelling
  • Definitie van corporate storytelling
  • Toepassingsmogelijkheden en kenmerken
  • Verhalen vinden, verspreiden en vertellen
  • Doelgroep bepalen en activeren
  • De positie van het verhaal binnen de organisatie
  • Narrativiteit en taalgebruik
  • Een verhaal ‘vangen’ met communicatievaardigheden
  • Presenteren van het verhaal
  • Effecten van storytelling
  • Succesfactoren en valkuilen bij storytelling
  • Verhalen multimediaal inzetten
  • Persoonlijke leervragen en opdrachten
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin stel je je persoonlijke doelen vast. In de training is alle ruimte om je eigen verhalen in te brengen. Onder leiding van een zeer ervaren trainer die dagelijks verhalen vertelt, wordt veel en interactief geoefend. Door theorie, oefeningen en interactie in de bijeenkomsten en via de online leeromgeving, raak je thuis in de kunst van storytelling. Je werkt samen met je medecursisten aan opdrachten en wisselt ervaringen uit. Ter afsluiting stel je een persoonlijk actieplan op, dat je ondersteunt om het geleerde in je praktijk toe te passen.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 8 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatie & Media.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 8 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatie & Media.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.595,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 8 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatie & Media.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaringen

  • Niels Van Dongen

    02-02-2018
    Een ontzettend leuke, inspirerende en leerzame training. De training werd verzorgd door Remi van der Elzen en zij bracht een enorm positieve vibe in de groep. De drie trainingsdagen vlogen voorbij. De theorie werd op vlotte wijze en met humor behandeld en de training bestond grotendeels uit zelf doen en dat in samenwerking met vakgenoten uit andere branches. De training Corporate Storytelling heeft mij ontzettend veel energie en handvatten gegeven. Een absolute aanrader.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 8 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatie & Media.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.