cursus GA 4

Google Analytics 4 Essentials

Leer effectieve keuzes en zinvolle rapporten te maken binnen de uitgebreide mogelijkheden van Google Analytics 4.
Beste Opleider van Nederland

In het kort

Wil je zeker weten dat je website optimaal functioneert? Wil je Google Analytics gebruiken om de bezoekers van je website te begrijpen? En wil je met de rapportages en analyses uit Google Analytics je website optimaliseren? Tijdens deze praktische training raak je thuis in de wereld van de nieuwste versie van Google Analytics: Google Analytics 4. Je leert effectieve keuzes maken binnen de uitgebreide mogelijkheden van het Analytics pakket. Daarnaast weet je zinvolle rapporten te maken en deze te interpreteren. Na afloop ken je je bezoekers beter en weet je maximaal rendement uit je website te halen.

Met het vervallen van Universal Analytics, is Google Analytics 4 de enige actieve versie van Google Analytics. Als je Google Analytics 4 nog niet gebruikt, kun je in de training gebruikmaken van het demo-account.

Unieke voordelen

  • Vliegensvlug wegwijs in de wereld van Google Analytics 4
  • Een Google Analytics-specialist als trainer
  • Versterk jezelf als marketing professional

Resultaat

  • Je weet hoe je Google Analytics 4 optimaal inzet voor je website
  • Je kunt zinvolle rapportages maken en interpreteren
  • Je hebt inzicht in wie je bezoekers zijn en hoe zij door je website navigeren
  • Je kent de belangrijkste mogelijkheden van Google Analytics 4
  • Je bent in staat verbeteringen te signaleren aan de hand van analyses

Doelgroep

Wil je de basisbeginselen van Google Analytics 4 leren, bijvoorbeeld om inzicht te krijgen in wie je websitebezoekers zijn en hoe zij navigeren? Dan is deze training iets voor jou.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een Persoonlijke intake.

Incompany

Deze cursus als maatwerk in jouw organisatie?
Bekijk hier de mogelijkheden van Incompany.

Pakketten

We bieden je de mogelijkheid om deze cursus met een andere cursus in één pakket te volgen. Dat levert je een kostenvoordeel op. We bieden deze pakketten aan:

0 / 0

Het programma

Benieuwd wat je per dag gaat doen? Bekijk hier de inhoud.

Programma

  • De belangrijkste terminologie en introductie
  • Analytics Accountstructuur beheren
  • Kennis van de diverse functionaliteiten
  • Inzicht in klikpaden en bezoekersstromen
  • Formuleren van verbeterkansen
  • Rapportages maken
  • Filters instellen en aparte profielen maken
  • Dashboards maken
  • Conversieoptimalisatie

Studiewijze

Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de praktijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.

Hele training gevolgd? Ontvang het ICM-certificaat!

  • Intake

    Met de schriftelijke intake geeft u aan wat uw leerdoelen, wensen en verwachtingen zijn. U maakt daarmee vooraf helder wat u wilt bereiken; zowel voor uzelf als voor de trainer. Uw persoonlijke leerdoelen staan centraal tijdens de training.

  • Ervaren trainers

    Een ervaren trainer begeleidt de klassikale bijeenkomsten waarbij jouw leerbehoefte centraal staat. Je trainer is een vakexpert, maar bovenal de begeleider van jouw leerproces.

  • Online leeromgeving

    Voorafgaand aan de bijeenkomst krijg je toegang tot de online ICM-leeromgeving. Hier vind je informatie over de training en de startopdracht. Ook lees je over de achtergrond van Google Analytics.

  • Bijeenkomst

    Tijdens de bijeenkomst breng je door middel van cases en opdrachten de theorie in de praktijk. Onder begeleiding van een ervaren trainer ga je aan de slag met je eigen account, waardoor je aan het einde van de dag de deur uitloopt met een aantal concrete acties. Zo pluk je de volgende dag op je werk al de vruchten van de training.

  • ICM-certificaat

    Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Handig om te weten

  • Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

Schrijf je direct in op een plek bij jou in de buurt.

Plaats & data

De klassikale training is van 9.30 tot 17.00 uur en omvat één bijeenkomst.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Investering

De investering bedraagt € 695,-.

Dit bedrag is excl. € 47,50 per dag voor het dagarrangement of € 17,50 per avond voor het avondarrangement.

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.

Meer informatie

Financiering

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies.

Meer informatie

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Studieadvies nodig?

Bel voor vrijblijvend advies met onze studieadviseurs.

Bel 030 - 29 19 888

Morgen vanaf 8.30 uur weer bereikbaar

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Studieadvies

Neem contact op met onze deskundige studieadviseurs van maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.30 uur via 030 29 19 888 of info@icm.nl.

Online Campus

Meer inspiratie voor marketeers vind je op de ICM Campus.