Excelleren in Accountmanagement

Je voelt de behoefte je commerciële vaardigheden een boost te geven? Je wilt nog beter zicht hebben op je accountmanagement vaardigheden? En hoe je deze kunt optimaliseren? Dan is deze training heel geschikt voor jou. De essentiële aspecten van accountmanagement komen aan bod. Je leert je persoonlijke kwaliteiten tot succesfactoren te maken en deze daadkrachtig in te zetten in je rol als accountmanager. Op natuurlijke wijze leer je de relatie met je klant te onderhouden en uit te bouwen. Je brengt jezelf en je organisatie naar een hoger niveau.

Resultaat

  • Je leert succesvol accountmanagement te bedrijven
  • Je kunt je persoonlijke succesfactoren daadkrachtig inzetten
  • Je leert doeltreffend en strategisch om te gaan met je klanten
  • Je leert (in)koopgedrag succesvol te beïnvloeden
  • Je bent in staat om je netwerk te versterken
  • Je versterkt je gespreksvaardigheden en -technieken
  • Je verbetert je verkoopresultaten en rendement

Doelgroep

Deze training is geschikt voor accountmanagers, relatiebeheerders en andere commercieel verantwoordelijken voor belangrijke relaties. Deze training is ook waardevol voor verkopers die zich voorbereiden op een accountmanagementfunctie.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Principes van accountmanagement
  • Koopprocessen en het (koop)gedrag van de klant
  • Analyseren en effectief beïnvloeden van het gedrag van je klant
  • Verkopen van producten en diensten
  • In kaart brengen van de ‘Decision making unit’
  • Persoonlijke kwaliteiten en succesfactoren
  • Relatiemanagement
  • Onderhouden van je netwerk en relatiebeheer
  • Gespreksvaardigheden en -technieken
  • Persoonlijke effectiviteit en presentatie
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. In deze afwisselende en dynamische training wordt er naast de theorie veel aandacht besteed aan oefeningen, rollenspellen en discussies. Onder inspirerende leiding van een deskundige in accountmanagement wissel je ervaringen uit met de andere deelnemers. Je oefent je commerciële vaardigheden, waarmee je bij de klant de meerwaarde van je organisatie kunt tonen. Er wordt gewerkt aan je persoonlijke effectiviteit en verbeterpunten.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 19 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 19 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.595,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 19 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaringen

  • Leo Karreman

    20-04-2017
    Deze cursus was 'to the point'. De theorie werd afgewisseld met praktische oefeningen. De groep was prettig en veilig. De trainer was zeer opmerkzaam en gaf op een plezierige manier opbouwende kritiek.
  • Oldenboom

    31-10-2015
    Er werd gezorgd dat er aandacht was voor ieders leerdoelen en vragen. Zeer betrokken en kundige trainer! Goede mix van theorie en oefeningen. Het sloot aan op de behoefte van de deelnemers in plaats van dat een draaiboek gevolgd werd.
  • Niels Seppen

    20-07-2015
    Goede mix theorie en praktijk. Inspirerende trainer, met veel praktijk ervaring. Naast het boeiende programma, was er ook genoeg ruimte voor je eigen leerdoelen. Vooral het onderwerp accountplannen was zeer de moeite waard.
  • Noortje Krol

    19-11-2014
    goede training van waaruit opgedane kennis en vaardigheden direct in de praktijk toe te passen zijn met professionele en gedreven trainer
  • Anoniem

    14-11-2013
    Persoonlijk, goede trainer, positieve groep, interessant om anderen met zelfde vak in andere branche te ontmoeten.
  • Anoniem

    30-01-2013
    Het was een zeer leerzame maar ook zeker bruikbare cursus.
    De theorie wordt gecombineerd met praktisch oefenen. Daar leer je ook het meest van, althans dat is mijn mening. De "leraar" wist ook precies waar hij het over had.
  • Anoniem

    30-01-2013
    Het was een zeer leerzame maar ook zeker bruikbare cursus.
    De theorie wordt gecombineerd met praktisch oefenen. Daar leer je ook het meest van, althans dat is mijn mening. De "leraar" wist ook precies waar hij het over had.
  • Chiel

    02-07-2012
    Cursusinhoud niet alleen maar theorie, veel praktijk voorbeelden en oefeningen met goede begeleiding van de cursusleider. Leuke leerzame cursus. De locatie (Utrecht) van de training was goed verzorgd en te bereiken.
  • A. Nobels

    30-01-2012
    De training was inspirerend, maar achteraf gezien te kort om er in de praktijk veel mee te kunnen doen. Ik zou de training liever gespreid over een langere periode volgen met tussendoor oefenopdrachten.
  • Meike

    30-01-2012
    Een zeer duidelijke cursus, cursus werd aangepast aan de leerlingen.<br>Erg prettige trainer. Niet enkel theorie, maar ook toegepast in de praktijk.<br>Ik heb ook veel gehad aan de ervaringen van anderen.
  • Colin Voetee

    15-03-2011
    Laat ik bij het minst belangrijke beginnen, de locatie. Die was super, en ik zeg wel het minst belangrijke...maar toch kan de locatie het maken of breken. De inhoud van de cursus was goed. We zijn er actief doorheen gevlogen en dat alles zonder sheets of dia's. En daar hou ik van! Niet het opdreunen of voorlezen van vooraf gemaakte presentaties maar door het uitwisselen van praktijkervaring de theorie erbij pakken. Kortom ik vond het een geslaagde cursus!
  • Ellen Boumans

    19-04-2010
    Deze cursus accountmanagement leert je middels heel wat modellen anders te kijken naar je eigen klant. Verder leer je veel door de verscheidenheid van sectoren van de andere cursisten. De cursus is vooral thuis werken aan de theorie en je accountplan en in de les praktijkvoorbeelden presenteren en bespreken.
  • Vivianne

    09-03-2010
    De training geeft goede handvatten voor gesprekssituaties en er is veel geoefend met casussen. Ik ben zeer theoretisch ingesteld, hierom had ik graag wat meer theorie gewild en had ik wat meer op een schoolse manier les willen krijgen in account management. Bijvoorbeeld over acquisitie, administratie e.d.<br>De trainer was zeer kundig. Duidelijk dat hij zelf jaren met veel plezier en resultaat dit werk heeft gedaan
  • Anoniem

    08-01-2010
    Zeer interessante cursus mede door toedoen van de trainer. Locatie zeer goed bereikbaar, eten was goed moeten alleen erop letten dat de broodjes niet lang van te voren klaargemaakt worden, doordat er o.a. sla gebruikt wordt zijn de broodje nat.<br><br>
    Snelle reactie na inschrijving organisatie komt zeer professioneel over alles regelen ze goed, komen na wat in de brochure staat.
  • Susanne

    03-12-2009
    Prima opleiding! Zeker voor accountmangers die reeds een aantal jaar in het vak zitten en hun kennis en vaardigheden willen verbreden. <br><br>
    Door een gedegen plan van aanpak en analyse van een account heb ik doelstellingen en acties geformuleerd.<br> Dit heeft mij de mogelijkheid gegeven mijn account beter te leren kennen en openingen te vinden voor een grotere afzet/hogere omzet en het aangaan van een partnership. <br><br>
    Ik vond deze opleiding zeer leerzaam. <br>Door de vele aspecten in een accountplan krijg je meer inzicht in je account. In mijn dagelijkse werkzaamheden als accountmanager heb ik gemerkt dat een meer gestructureerde aanpak kan leiden tot betere inzichten.<br> Ik ga nu meer gestructureerd te werk en maak een betere planning van mijn werkzaamheden.
  • Rianne

    01-12-2009
    De lessen waren goed te doen en ook het praktijkgerichte was een hele goede manier om de stof tot je te krijgen.Ook de leraar was super met al zijn tips en de manier waarop hij les gaf.<br>Ik had zelf een hele leuke groep waar ik veel van heb geleerd, juist omdat er zoveel diversiteit in zat.
  • Nicole

    26-11-2009
    De cursus is een goede aanvulling op praktijk. De vele ervaringen en voorbeelden die de cursusleider deelt, zijn uit praktijksituaties en dus herkenbaar en toepasbaar.
  • M. Kling

    Dit was een hele fijne training. De docent maakte de stof interessant en tastbaar en we hebben ook verder getraind met casussen. Ik heb er veel aan gehad en zou de training zeker aanraden!

  • Suzanne

    De training heeft mij heel veel gebracht. Ik kan nu in de praktijk in gesprekken de stof toepassen. De locatie was super, goede lunch en ik kon het makkelijk bereiken. Dus het was zeker geslaagd

  • Miranda

    Goede leerzame training, gegeven door een goede trainer. De training wordt aangepast aan de deelnemers en is geen vast programma. De locatie in dit geval in Utrecht was netjes.

  • Chiel

    Cursusinhoud niet alleen maar theorie, veel praktijk voorbeelden en oefeningen met goede begeleiding van de cursusleider. Leuke leerzame training. De locatie van de training was goed verzorgd en te bereiken.

  • Meike Laarman

    Een zeer duidelijke cursus, die werd aangepast aan de leerlingen. Erg prettige trainer. Niet enkel theorie, maar ook toegepast aan de praktijk. Ik heb ook veel gehad aan de ervaringen van anderen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 19 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.