Excelleren in Accountmanagement

U voelt de behoefte uw commerciële vaardigheden een boost te geven? U wilt nog beter zicht hebben op uw accountmanagement- vaardigheden? En hoe u deze kunt optimaliseren? Dan is deze training heel geschikt voor u. De essentiële aspecten van accountmanagement komen aan bod. U leert uw persoonlijke kwaliteiten tot succesfactoren te maken en deze daadkrachtig in te zetten in uw rol als accountmanager. Op natuurlijke wijze leert u de relatie met uw klant te onderhouden en uit te bouwen. U brengt uzelf en uw organisatie naar een hoger niveau.

Resultaat

  • U leert succesvol accountmanagement te bedrijven
  • U kunt uw persoonlijke succesfactoren daadkrachtig inzetten
  • U leert doeltreffend en strategisch om te gaan met uw klanten
  • U leert (in)koopgedrag succesvol te beïnvloeden
  • U bent in staat om uw netwerk te versterken
  • U versterkt uw gespreksvaardigheden en -technieken
  • U verbetert uw verkoopresultaten en rendement

Doelgroep

Deze training is geschikt voor accountmanagers, relatiebeheerders en andere commercieel verantwoordelijken voor belangrijke relaties. Deze training is ook waardevol voor verkopers die zich voorbereiden op een accountmanagementfunctie.

Zeker weten of dit bij u past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Principes van accountmanagement
  • Koopprocessen en het (koop)gedrag van de klant
  • Analyseren en effectief beïnvloeden van het gedrag van uw klant
  • Verkopen van producten en diensten
  • In kaart brengen van de ‘Decision making unit’
  • Persoonlijke kwaliteiten en succesfactoren
  • Relatiemanagement
  • Onderhouden van uw netwerk en relatiebeheer
  • Gespreksvaardigheden en -technieken
  • Persoonlijke effectiviteit en presentatie
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. In deze afwisselende en dynamische training wordt er naast de theorie veel aandacht besteed aan oefeningen, rollenspellen en discussies. Onder inspirerende leiding van een deskundige in accountmanagement wisselt u ervaringen uit met de andere deelnemers. U oefent uw commerciële vaardigheden, waarmee u bij de klant de meerwaarde van uw organisatie kunt tonen. Er wordt gewerkt aan uw persoonlijke effectiviteit en verbeterpunten.

Heeft u de gehele training gevolgd, dan ontvangt u het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer u deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 16 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maand / Jaar Bijeenkomsten Inschrijven
Maand / Jaar feb 2018 Bijeenkomsten
  • ma 05-02 di 06-02 di 13-02
Inschrijven
Maand / Jaar apr 2018 Bijeenkomsten
  • ma 09-04 di 10-04 di 17-04
Inschrijven
Maand / Jaar jun 2018 Bijeenkomsten
  • ma 28-05 di 29-05 di 05-06
Inschrijven
Maand / Jaar sep 2018 Bijeenkomsten
  • ma 24-09 di 25-09 di 02-10
Inschrijven
Maand / Jaar nov 2018 Bijeenkomsten
  • wo 07-11 wo 14-11 wo 21-11
  • wo 21-11
  • wo 14-11 wo 21-11
Inschrijven
Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 16 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.595,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. U betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen u graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij uw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kunt u terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 09:00 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Aanvraag bellen

Wilt u liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier uw gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 16 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Ervaringen

  • M. Kling

    Dit was een hele fijne training. De docent maakte de stof interessant en tastbaar en we hebben ook verder getraind met casussen. Ik heb er veel aan gehad en zou de training zeker aanraden!

  • Suzanne

    De training heeft mij heel veel gebracht. Ik kan nu in de praktijk in gesprekken de stof toepassen. De locatie was super, goede lunch en ik kon het makkelijk bereiken. Dus het was zeker geslaagd

  • Miranda

    Goede leerzame training, gegeven door een goede trainer. De training wordt aangepast aan de deelnemers en is geen vast programma. De locatie in dit geval in Utrecht was netjes.

  • Chiel

    Cursusinhoud niet alleen maar theorie, veel praktijk voorbeelden en oefeningen met goede begeleiding van de cursusleider. Leuke leerzame training. De locatie van de training was goed verzorgd en te bereiken.

  • Meike Laarman

    Een zeer duidelijke cursus, die werd aangepast aan de leerlingen. Erg prettige trainer. Niet enkel theorie, maar ook toegepast aan de praktijk. Ik heb ook veel gehad aan de ervaringen van anderen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 16 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.