NIMA A Online Marketing – 9 maanden

Marketing is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Op welke klanten rich je je en hoe weet je ze voor je te winnen? Op welke manier positioneer je je producten in de markt? Hoe zorg je ervoor dat klanten uiterst tevreden zijn over je producten en blijven terugkomen? Hoe maak je effectief gebruik van de mogelijkheden van online marketing? In deze opleiding NIMA A Online Marketing komen alle facetten op het gebied van marketing, inclusief online marketing, ruimschoots aan bod. De opleiding biedt je de ruimte uzelf te specialiseren als online marketeer en alle hiervoor benodigde vaardigheden jezelf eigen te maken.

NIMA logo

Unieke voordelen

  • Verrijk je CV met een hoog gewaardeerd diploma
  • ICM is dé officieel erkende opleider voor NIMA opleidingen
  • Het hoogste slagingspercentage op het NIMA examen

Resultaat

  • Je beheerst alle essentiële onderdelen van het marketingproces
  • Je kunt een heldere marktsegmentatie en doelgroepanalyse maken
  • Je leert alle marketingmixelementen toepassen (Product, Prijs, Promotie en Plaats)
  • Je bent op de hoogte van de nieuwste ontwikkeling binnen online marketing
  • Je bent in staat je commerciële doelen beter te halen met behulp van online marketing
  • Je hebt kennis van de belangrijkste offline en online marketinginstrumenten en ervaring met de online instrumenten
  • Je bereidt je optimaal voor op het NIMA Marketing A examen

Doelgroep

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die in zijn of haar werk met online marketing te maken heeft en zijn of haar kennis en ervaring wil uitbreiden. Je beheert bijvoorbeeld de website, bent verantwoordelijk voor zoekmachinemarketing, schrijft en verstuurt mailings of houdt de social media bij en wilt graag meer weten over de markt waarin je opereert en de effectieve inzet van (online en offline) marketinginstrumenten.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

Basismodule Marketing

  • Grondslagen van marketingstrategie en -beleid
  • Consumentengedrag
  • Externe en Interne omgeving (SWOT)
  • Marketingplanning
  • 4 P’s van de marketingmix: Product, Prijs, Promotie en Plaats
  • Product Life Cycle
  • Concurrentieanalyse
  • Markt- en doelgroepanalyse
  • Distributiestrategie en -beleid
  • Marketingcalculaties
  • Inzetten onlinemarketingmiddelen
  • Zoekmachinemarketing inzetten (organisch en betaald)
  • Google Adwords-campagnes inrichten
  • Online advertising optimaliseren
  • Conversie verbeteren
  • Relevante content plaatsen
  • E-mailmarketing & -campagnes opzetten
  • Social media en online branding
  • Mobile marketing
  • Location based marketing
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Examentraining

Specialisatie Online Marketeer

  • Toepassing online instrumenten
  • Praktische plannen maken voor online campagnes
  • Traffic naar website in kaart brengen
  • Websites en statistieken analyseren en verbeteracties aangeven
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Examentraining
Startdata en locaties

Studiewijze

Op een overzichtelijke wijze bestudeer je alle onderdelen van marketing. De belangrijkste theorie wordt tijdens bijeenkomsten behandeld met aansprekende voorbeelden uit de praktijk. Daarnaast heb je toegang tot ICM videomateriaal waarin delen van de theorie worden behandeld. De opleiding biedt je interessante oefeningen, opdrachten en groepsdiscussies.

De eerste bijeenkomsten staan in het teken van de voorbereiding op het NIMA A1 Marketing examen. Hierin leg je een stevige theoretische basis om aan de slag te gaan in het vakgebied. De laatste bijeenkomst staat in het teken van het A2 examen Online Marketing. Hier gaan we specifiek in op de opdrachten. Hierin word je tevens individueel begeleid door je docent.

Gedurende de opleiding wordt er tijd en aandacht besteed aan examentraining om je optimaal voor te bereiden op het officiële NIMA examen. Deze interessante opleiding wordt verzorgd door een marketingdeskundige uit de praktijk. Je schrijft ook een paper aan de hand van twee opdrachten. Aan het einde van de opleiding heb je de gelegenheid uw paper één op één te presenteren aan je docent zodat je nogmaals feedback krijgt op het eindresultaat én de presentatie. Hierdoor ben je optimaal voorbereid op het officiële NIMA examen.

Vooropleiding

ICM volgt de richtlijnen van het NIMA en stelt geen eisen aan de vooropleiding.

Studievoorbereiding

Je dient voldoende tijd vrij te maken voor het bestuderen van de theorie en het maken van opdrachten. Dit is een essentieel onderdeel van de opleiding. De benodigde tijd hiervoor varieert per individu. Reken op minimaal 4 tot 6 uur voorbereiding per dagdeel bijeenkomst. Houd daarnaast rekening met een tijdsinvestering van 24 tot 40 uur voor de opdrachten voor het A2 examen Online Marketing.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt tijdens de opleiding, dat volledig aan de richtlijnen van NIMA voldoet.

Diploma

De opleiding NIMA A Online Marketing biedt je de mogelijkheid om het officiële NIMA Diploma te behalen:

  • NIMA A Online Marketing

Het volledige NIMA A Online Marketing diploma bestaat uit twee delen: NIMA A1 Online Marketing en NIMA A2 Online Marketing. Het A1 examen is een schriftelijk examen en bestaat uit meerkeuzevragen. Het A2 examen Online Marketing bestaat uit het maken van twee opdrachten en mondelinge verdediging van het werk.

De examens worden verzorgd door het NIMA. Je wordt door ICM geïnformeerd over de examenprocedure. Neem voor overige vragen over het examen contact op met NIMA op telefoonnummer 020 – 503 93 00 of kijk op www.nima.nl.

NIMA logo

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

ICM verzorgt de opleiding NIMA A Online Marketing (9 maanden) als dag- en avondopleiding. De avondopleiding is van 19.00 tot 22.00 uur en omvat totaal 14 lessen en individuele begeleiding. De dagopleiding is van 10.00 tot 16.00 uur en omvat totaal 7 lessen en individuele begeleiding.

De opleiding wordt gegeven in maart 2019 en oktober 2019.

De opleiding wordt verzorgd in Alkmaar, Almere, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Haarlem, Heerenveen, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 20 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 2.269,-.

  • Leskosten: € 1.470 (of 3 termijnen à € 515)
    Inclusief:
    -Persoonlijke begeleiding: € 100
    -Mondeling oefenmoment: € 100
  • Lesmateriaal: € 125
  • NIMA examen A1 Online Marketing: € 275
  • NIMA examen A2 Online Marketing: € 399

Indien gewenst kun je bij de dagopleiding gebruikmaken van het luncharrangement, de kosten hiervoor zijn € 17,50 per dag. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaringen

  • P. Huizema

    De cursus geeft een goed beeld van marketingprocessen en de NIMA processen.

    We hadden eigenlijk een mix van theorie en praktijk en daarbij hadden we ook een aantal sparsessies met elkaar. Ik was uiteindelijk goed voorbereid op het NIMA examen, vooral fijn dat we van tevoren een proefexamen deden.

    Alles was goed geregeld en de locatie zag er goed uit.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.