Strategische Marketing

Hoe betekenisvol is uw organisatie voor uw klanten? Is uw huidige klant ook de klant van de toekomst? Met andere woorden: hoe kunt u zich blijvend onderscheiden in een concurrerende markt?

Marketing heeft de antenne-functie die toetst of uw organisatie met de juiste zaken bezig is. Dit helpt de organisatiestrategie vorm te geven.Tijdens de training Strategische Marketing verdiept u zich in de waardepropositie van uw organisatie. U staat stil bij de klantwaarde die u wilt en kunt creëren. En ook hoe u de merkbeleving bij klanten kunt regisseren. De opgedane kennis en inzichten brengt u direct in de praktijk door het schrijven van een strategisch marketingplan.

Resultaat

  • U kunt uw markt doelgericht analyseren
  • U heeft inzicht in de manier waarop u betekenisvol kunt zijn voor uw (toekomstige) klanten
  • U heeft een waardepropositie geïdentificeerd en geformuleerd voor uw organisatie
  • U weet welke vormen van marktbewerking relevant zijn voor uw organisatie
  • U past uw actuele kennis over strategische marketing, klantwaarde en klanttevredenheid toe op uw organisatie
  • U heeft inzicht in de ervaringen en de belevingen van uw klanten en het contact dat uw organisatie met uw klanten heeft
  • U kunt het marketingproces intern optimaliseren
  • U bouwt aan een effectieve marketingstrategie die aansluit op uw organisatiedoelen

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor managers, adviseurs en professionals die op praktische wijze inzicht willen krijgen in de strategische elementen van marketing.

Zeker weten of dit bij u past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Begrippenkader van de marketeer
  • Transitie van marketing
  • Het marketingplanningsproces
  • Aansluiten van marktbehoeften- en wensen op de strategische ambitie
  • Inspelen op diverse klantgroepen en -behoeften: customer insights, customer journey, customer touchpoints
  • In kaart brengen van de klantbehoeften: Value Proposition
  • Canvas Waarde creëren voor de klant en de organisatie: businessdoel, klantwaarde creëren, sleutelproblemen identificeren
  • Regisseren van klantcontact: klantervaring, klantbeleving en klantcontactstrategie
  • Beter inzetten en laten aansluiten van marketingmiddelen
  • Marketing, organisatie en implementatie
  • Schrijven van een strategisch marketingplan
  • Praktijksituaties en -voorbeelden

Studiewijze

Voorafgaand aan de training krijgt u toegang tot de interactieve ICM- leeromgeving en vindt een online intake plaats. Hierin brengt u uw persoonlijke leerdoelen in kaart, voor uzelf én voor de trainer. Deze leerdoelen staan centraal tijdens de bijeenkomsten.

Onder inspirerende leiding van een ervaren marketingdeskundige legt u tijdens de training de relatie tussen de theorie en uw eigen werksituatie. De maximale groepsgrootte draagt bij aan een veilige sfeer en biedt veel ruimte om ervaringen uit te wisselen en waardevolle discussies te voeren.

Tussen de bijeenkomsten door verdiept u zich verder in de materie door het lezen van interessante artikelen, het maken van opdrachten en het bekijken van kennisvideo’s op de online leeromgeving.

U sluit de training af met het schrijven van een strategisch marketingplan voor uw organisatie.

Heeft u de gehele training gevolgd, dan ontvangt u het ICM-certificaat.

Deze training is tevens onderdeel van de opleiding Post-HBO Bedrijfskunde. Na het succesvol afronden van deze training kunt u zich verder ontwikkelen en krijgt u vrijstelling voor 1 module binnen deze opleiding.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer u deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 54 opleidingen en trainingen in de categorie: Leiderschap en Management.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maand / Jaar Bijeenkomsten Inschrijven
Maand / Jaar mrt 2018 Bijeenkomsten
  • wo 07-03 wo 21-03 wo 04-04
Inschrijven
Maand / Jaar mei 2018 Bijeenkomsten
  • wo 23-05 wo 06-06 wo 20-06
Inschrijven
Maand / Jaar sep 2018 Bijeenkomsten
  • wo 12-09 wo 26-09 wo 10-10
Inschrijven
Maand / Jaar nov 2018 Bijeenkomsten
  • di 06-11 di 20-11 di 04-12
  • di 20-11 di 04-12
  • di 04-12
Inschrijven
Maximale groepsgrootte: 16 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 54 opleidingen en trainingen in de categorie: Leiderschap en Management.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.595,-.

De investering bedraagt € 1.595 en bestaat uit:

  • Leskosten: € 1.370
  • Lesmateriaal: € 100
  • Praktijkopdacht: €125

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. U betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen u graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij uw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kunt u terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 09:00 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Aanvraag bellen

Wilt u liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier uw gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 54 opleidingen en trainingen in de categorie: Leiderschap en Management.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.