Telefonische Verkoop en Acquisitie

Wil je op een doeltreffende manier telefonisch contact leggen met je (potentiële) klanten? En op een oprechte manier nieuwe klanten werven? Wanneer de telefoon voor jou dé manier is om klantrelaties op te bouwen en zaken te doen, dan is deze training zeker interessant voor je. Je leert initiatief nemen en de voordelen van je product overtuigend overbrengen. Tijdens deze waardevolle en praktische training verhoog je je commerciële vaardigheden in telefoongesprekken met (potentiële) klanten, waardoor je verkoopresultaten nog verder zullen verbeteren.

Resultaat

  • Je brengt je telefonische verkoop- en acquisitievaardigheden naar een hoger niveau
  • Je bent in staat om op effectieve manier telefonisch contact te leggen
  • Je bent in staat om klantgerichte en overtuigende telefoongesprekken te voeren
  • Je ontwikkelt je commerciële gespreksvaardigheden en vraagtechnieken
  • Je voert gesprekken in een voor jou natuurlijke stijl die aansluit op de klant
  • Je stelt een persoonlijk actieplan op

Doelgroep

Iedereen die werkzaam is in een commerciële functie en zijn of haar kwaliteiten op het gebied van telefonische verkoop en/of acquisitie wil verbeteren.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Aanpak en benadering van telefonische verkoop en acquisitie
  • Telefoneren vanuit je persoonlijke stijl
  • Openingen van een gesprek
  • Commerciële vraagtechnieken en luistervaardigheden
  • Optimaal inzetten van telefoonscripts
  • Ombuigen van eigen belemmeringen en overtuigingen
  • Behoeften onderzoeken
  • Overtuigend presenteren
  • Omgaan met weerstand
  • Vertrouwen winnen en impact hebben
  • Afsluiten en vervolgstappen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin breng je je persoonlijke leerdoelen in kaart. Aan de hand van veel praktische oefeningen en rollenspellen ontwikkel je je inzicht en vaardigheden. Je ontdekt je valkuilen en benut je sterke eigenschappen. Aan de hand van cases maak je de koppeling met je eigen werksituatie. Deze leerzame en interactieve training wordt verzorgd door een professionele trainer op het gebied van telefonische verkoop en acquisitie. De training wordt afgesloten met het opstellen van een persoonlijk actieplan.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 19 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training is van 9:30 tot 17:00 uur en omvat 2 bijeenkomsten.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 19 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 995,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 19 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaringen

  • Merijn van den Boom

    06-10-2017
    Ik vond de training erg leuk en leerzaam. Je wordt erg gestimuleerd om zelf na te denken en de afwisseling tussen theorie en praktijk is erg goed. Het is vooral veel doen. Ik zou deze cursus iedereen van harte kunnen aanbevelen. Ik gebruik de geleerde theorie nu dagelijks in de praktijk
  • Alfons Tabak

    06-12-2016
    De cursus werd uitstekend uitgelegd waarbij er specifiek op de persoonlijke situatie werd ingesprongen. Hierdoor kon er echt advies op maat worden gegeven wat direct in de praktijk uitgevoerd kan worden.
  • Susan Van Eeren-Gelderland

    05-11-2015
    De cursus was leuk en erg leerzaam. Het oefenen van de gesprekken werkte verhelderend en zorgt ervoor dat je nog beter na denkt over wat je allemaal zegt aan de telefoon. Ik vond het een leuke cursus en hoop het in de toekomst nog meer in de praktijk te kunnen brengen.
  • Anoniem

    09-04-2014
    De cursus was erg leerzaam, vooral het oefenen van de gesprekken en de verbeterpunten die je kreeg van je medecursisten en de trainer zijn goed in de praktijk toe te passen.
  • Brigitte Rauch

    07-11-2013
    De cursus werd op een prettige manier gegeven. Veel praktijkvoorbeelden van de trainer die zeer herkenbaar waren. Van de fouten die hij gemaakt had in het verleden heb ik ontzettend veel geleerd. Ook het feit dat hij heel realistisch was over de resultaten van telefonische acquisitie heb ik geleerd dat ik niet mijn hoofd moet laten hangen wanneer het even niet lukt. Weer bleek dat hij gelijk had dat je minstens 80 telefoontjes moet plegen om een afspraak te krijgen. Door alle do's en don'ts wordt je ook steeds handiger in de gesprekken zodat je heel snel door die 80 heen bent en ook steeds sneller resultaat haalt. Echt een aanrader, ik ben blij dat ik deze cursus heb mogen volgen.
  • Anoniem

    05-11-2013
    Ik heb de training telefonische verkoop en aquisitie als zeer goed ervaren bij ICM.Dit kwam mede dankzij onze trainer Coen,het was door hem absoluut niet saai en eigenlijk heel gezellig maar vooral ook leerzaam.Ik heb dankzij de training al heel wat klanten binnen gehaald en daar gaat het uiteindelijk om.Ik zou het zeker iemand anders aanraden.
  • Cynthia Aarts

    06-07-2012
    Leuke en nuttige training met zeer veel achtergrondinformatie over verkoop in het algemeen. Leuke en inspirerende trainer. Veel ruimte om te oefenen!
  • Anoniem

    05-07-2012
    Was interessant rollenspellen en theorie ik groepen werken van andere ideetjes opgedaan was heel leuk.
  • Reinder

    16-07-2009
    Door ervaringen te delen is er een beter inzicht in de eigen werkzaamheden gekregen. Er is goed ingegeaan op kansen en valkuilen. Ook de aandacht na de cursus is prettig.<br><br>
    De volgende keer, misschien van te voren naar de cursisten toe communiceren dat casual kleding gebruikelijk is tijdens de cursusdag.<br><br>
    Bedankt,
  • Anoniem

    18-06-2009
    Vond het een leuke en leerzame training mede doordat het een wat kleinere groep was.Daardoor voelde je je wat meer betrokken.Ik vond de rollenspellen erg leerzaam.
  • Tessa Hendriks

    17-06-2009
    Wat ik persoonlijk een groot pluspunt vond is dat er tussen de 1e en 2e dag een week zit waardoor je de mogelijkheid hebt om datgene dat je geleerd hebt in de praktijk kunt brengen en je dan toch nog daarover de 2e dag vragen kunt stellen of je ervaring mededelen.
  • Anoniem

    17-06-2009
    Ik heb de training als zeer prettig ondervonden, geen druk of iets in deze richting.<br>Arnout Visscher is een zeer bekwame gespreksleider die goed en duidelijk overkomt waardoor de sessie prettig en overkomen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 19 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.