Prijs
"ICM heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding van opleidingen en trainingen"
NIDAP opleidingenonderzoek okt. 2016
9,5
Cursisten beoordelen deze opleiding gemiddeld met
Score:
Lees alle ervaringen

Praktische Marketing

U bent werkzaam op een marketingafdeling en u wilt op zeer praktijkgerichte wijze uw kennis en vaardigheid op de vakgebieden marketing en (marketing)communicatie verder ontwikkelen. In deze training leert u met concrete tools en voorbeelden om op een effectieve wijze met marketing en (marketing)communicatie binnen uw organisatie aan de slag te gaan. U kent de doelstellingen van de afdeling en ontwikkelt de vaardigheden om uw taken als marketingmedewerker uit te voeren. U plant effectiever en heeft een beter inzicht in het marketingbeleid. Concreet, actief, resultaatgericht en direct toepasbaar kenmerken deze waardevolle training.

Heeft u advies nodig? Vraag gratis en vrijblijvend studieadvies aan.


Resultaat

  • U kent de kernbegrippen van marketing(communicatie)
  • U kent de onderdelen van een marketingplan
  • U past verschillende onlinemarketing technieken toe in uw organisatie
  • U geeft het creatieve proces in marketing en communicatie vorm
  • U weet wat belangrijk is bij het schrijven van verschillende soorten marketingteksten

Doelgroep

(Toekomstige) medewerkers van de afdeling Marketing of Communicatie die op een zeer praktijkgerichte wijze hun kennis en vaardigheden op de vakgebieden marketing en marketingcommunicatie verder willen ontwikkelen.

Zeker weten of dit bij u past? Doe een persoonlijke intake.


Programma

  • Marketing(communicatie) binnen de organisatie
  • Rol en taken van een marketing(communicatie)medewerker
  • Kernbegrippen marketing
  • De 4 P’s van de marketingmix
  • Lezen/interpreteren van een marketingplan
  • Marketingmiddelen
  • Ontwikkelen van persona’s
  • Huisstijl
  • Persberichten schrijven
  • Online marketing
  • Customer Journey
  • Content Marketing
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Studiewijze

Voorafgaand aan de training worden uw persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht middels een intake op de online leeromgeving. Onder leiding van een ervaren trainer raakt u, door theorie, oefeningen en interactie in de bijeenkomsten thuis in de materie.

Tussen de bijeenkomsten werkt u op de online leeromgeving samen met uw medecursisten aan opdrachten en wisselt u ervaringen uit. Op de online leeromgeving vindt u uniek ICM videomateriaal die u ter voorbereiding op de bijeenkomst bekijkt.Tussentijds maakt u een opdracht gericht op uw eigen praktijk. Aan het eind van de training stelt u een persoonlijk actieplan op.


Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maand / Jaar Bijeenkomsten Inschrijven
Maand / Jaar nov 2017 Bijeenkomsten
  • di 21-11 di 28-11 di 05-12
Inschrijven
Maand / Jaar jan 2018 Bijeenkomsten
  • di 30-01 di 06-02 di 13-02
Inschrijven
Maand / Jaar apr 2018 Bijeenkomsten
  • di 03-04 di 10-04 di 17-04
Inschrijven
Maand / Jaar jun 2018 Bijeenkomsten
  • di 05-06 di 12-06 di 19-06
Inschrijven
Maand / Jaar sep 2018 Bijeenkomsten
  • di 25-09 di 02-10 di 09-10
Inschrijven
Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Investering

De investering bedraagt € 1.395,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. U betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd.


Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.


Ervaringen

  • Wendy Seykens

    Een zeer praktijkgerichte training op het gebied van Marketing. De trainer gebruikt vooral praktijkvoorbeelden en laat je zelf nadenken over Marketing, waardoor de training erg interessant en leerzaam is. Als praktijkopdracht maak je een aanzet tot een marketingplan, waardoor je hetgeen je geleerd hebt gelijk in de praktijk kan brengen.

    Kortom een zeer goede training, waarbij je de basisprincipes van marketing leert kennen en gelijk in de praktijk kunt brengen.

  • Tonny Vermeulen

    Zeer goede, inspirerende trainer. De afwisseling tussen theorie en praktijkoefeningen was prima gedoseerd. Ook speelde de trainer uitstekend in op de persoonlijke werksituatie/-omgeving.

Deel je ervaring