Certified Digital Marketing Professional

Wil jij je verder ontwikkelen als Digital Marketing Professional en inzicht krijgen in de belangrijkste specialismen binnen het vakgebied? Of wil je jouw kennis updaten met de meest recente technieken en tools? Dan is deze opleiding uitstekend geschikt voor jou. Onder begeleiding van een expert uit de praktijk behandel je alle aspecten van Digital Marketing, zoals SEO, e-mailmarketing, Youtube & Display, mobile marketing, social media marketing en Google Ads. Na succesvolle afronding van het examen ontvang je een van ’s werelds meest erkende digital marketing certificeringen.

Unieke voordelen

  • Boost je cv met een internationaal erkende certificering
  • Krijg de laatste ontwikkelingen mee in het vakgebied
  • Inclusief 6 maanden toegang tot de DMI Membership portal, vol actuele content en gratis e-learnings
  • De beste vertaling naar jouw praktijk dankzij begeleiding van een expert

Resultaat

  • Je verstevigt jezelf als online marketing professional
  • Je bent op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied
  • Je vergroot de zichtbaarheid van je website door het inzetten van Google Ads
  • Je weet hoe je video- en displaycampagnes opzet, monitort en analyseert
  • Je zet e-mailmarketing succesvol in
  • Je kiest de voor jou relevante social media-kanalen voor verschillende zakelijke doelen
  • Je zet mobile marketing in en kent de voordelen van microtargeting
  • Je analyseert en optimaliseert al je online marketingactiviteiten
  • Je bent in staat een innovatieve online-marketingstrategie te creëren

Doelgroep

Deze opleiding is voor iedereen met ervaring in online marketing of die zich hier in de toekomst mee bezig wil houden. De opleiding helpt de ervaren marketeer naar het volgende niveau en geeft de beginner een vliegende start.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

Bijeenkomst 1:

  • Introduction to Digital Marketing
  • Content Marketing

Bijeenkomst 2:

  • Social Media Marketing
  • SEO (Search Engine Optimization)
  • PPC (Paid Search) Using Google Ads

Bijeenkomst 3:

  • Youtube & Display Advertising
  • E-mail Marketing
  • Website Optimization

Bijeenkomst 4:

  • Analytics with Google Analytics
  • Digital Marketing Strategy
  • Plan van aanpak voor je praktijk
Startdata en locaties

Studiewijze

Blended learning | Bij ICM geloven we in blended leren, waarbij we zelfstandig online leren combineren met gezamenlijke momenten. Dit versterkt het leren. Je leert met en van anderen doordat je contact hebt met je medecursisten en begeleiding krijgt van een expert.

Online leeromgeving | Drie weken voorafgaand aan de eerste bijeenkomst krijg je toegang tot de ICM online leeromgeving. Je vindt hier naast praktische informatie over de bijeenkomsten al het materiaal dat je nodig hebt om te studeren voor het examen. Na de opleiding houd je onbeperkt toegang tot onze leeromgeving en al het materiaal.

Online studiemateriaal | Het materiaal bestaat uit dynamische video’s en interactieve e-learnings, ontwikkeld door DMI in samenwerking met marketeers van wereldwijd toonaangevende bedrijven. Je bestudeert vóór elke online bijeenkomst het materiaal van een aantal modules, zodat je tijdens de bijeenkomst vragen kunt stellen en de vertaling kunt maken naar je eigen praktijk.

Online bijeenkomsten | In de gezamenlijke online momenten wisselt je trainer theorie af met interactieve en sociale werkvormen. Er is veel ruimte voor de inbreng van eigen praktijksituaties en -voorbeelden. Je ziet en hoort je medecursisten en trainer en reageert op elkaar.

Ervaren docenten | Een ervaren docent begeleidt de online bijeenkomsten waarbij jouw leerbehoefte centraal staat.

Examenvoorbereiding | De studiewijze van ICM garandeert je een uitstekende en zorgvuldige voorbereiding op het officiële DMI examen. Met het DMI studiemateriaal kun je uitstekend oefenen voor het examen en de docent zal ingaan op jouw vragen over specifieke onderwerpen.

Vooropleiding

ICM volgt de richtlijnen van het DMI en stelt geen eisen aan de vooropleiding.

Studievoorbereiding

De opleiding bestaat voor een groot deel uit zelfstudie met exclusief DMI online materiaal. Je dient voldoende tijd vrij te maken voor het bestuderen van de theorie en het maken van opdrachten. Dit is een essentieel onderdeel van de opleiding. De benodigde tijd hiervoor varieert per individu. Reken op ongeveer 5-6 uur voorbereiding per dagdeel.

Studiemateriaal

ICM maakt gebruik van het officiële studiemateriaal van Digital Marketing Institute. Dit is medeontwikkeld en goedgekeurd door toonaangevende bedrijven zoals Google, Facebook, LinkedIn en Coca-Cola. Het studiemateriaal is Engelstalig, de online bijeenkomsten worden gegeven in het Nederlands.

Diploma

De ICM opleiding Certified Digital Marketing Professional biedt je de mogelijkheid om het officiële Digital Marketing Institute diploma te halen.

Heb je het DMI certificaat behaald en werk je aan je NIMA-kwalificatie als Register Marketeer, Senior Digital Professional, Senior Marketing Professional, Senior Communication Professional of NIMA Qualified Lecturer? Dan ontvang je 12 PE-punten.

Het max. 3 uur durende DMI examen bestaat uit multiplechoicevragen en leg je af bij een van de vele Pearson Vue testcentra, op een door jou gekozen moment. Na start maken we je deelname aan deze ICM opleiding bekend bij Pearson Vue. Je ontvangt een vouchercode en schrijft jezelf hiermee in voor het DMI examen. Kijk voor meer informatie op www.vue.com.

 

Digital Marketing Institute

Het Digital Marketing Institute (DMI) is de bewezen wereldwijde standaard voor digital marketingcertificeringen met meer dan 130.000 leden en meer dan 25.000 gecertificeerde professionals. Ze zijn actief in meer dan 100 landen en werken samen met de marketingteams van toonaangevende, internationale merken zoals Google, Facebook, LinkedIn en Coca Cola.

Onze Certified Digital Marketing Professional opleiding is ontwikkeld door DMI in samenwerking met hun adviesraad bestaande uit ’s werelds meest toonaangevende marketeers. Tevens is de opleiding goedgekeurd door NIMA (Nederlands Instituut voor Marketing) en ontvang je als NIMA Register Marketeer 12 PE-punten voor deze opleiding.

Plaats & data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 39 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

ICM verzorgt Certified Digital Marketing Professional online als avond- en als dagopleiding. De avondopleiding is van 19.00 tot 22.00 uur. De dagopleiding is van 09.30 tot 12.30 uur. De opleiding bestaat uit 4 bijeenkomsten.

Deze opleiding is alleen te volgen via de Online Virtual Classroom.

De opleiding wordt gegeven in april 2023, juli 2023, oktober 2023, januari 2024, april 2024 en augustus 2024.

De opleiding wordt verzorgd in Online Virtual Classroom.

Maximale groepsgrootte: 16 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 39 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 2.275,-.

  • Leskosten: € 1.645 (of 2 termijnen à € 850)
  • Lesmateriaal en examen: € 630

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.Meer informatie

Financiering

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies. Als je de cursus zelf betaalt kun je bijvoorbeeld €1.000,- STAP-budget aanvragen. Hierdoor kun je voordeliger deelnemen aan de cursus.Meer informatie

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

STAP-budget

Voor deze cursus kun je het STAP-budget aanvragen: een subsidie van €1.000,- van de overheid. Een voorwaarde is dat de cursus op zijn vroegst over 4 weken start. Alleen de startdata die aan deze voorwaarde voldoen zijn beschikbaar. Lees meer meer over het STAP-budget of meld je aan via de link hieronder.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Bel voor vrijblijvend advies

030 - 29 19 888

Nu bereikbaar tot 17.30 uur

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 39 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaring van cursisten

Lees hier de ervaringen van cursisten die deze opleiding of training bij ICM hebben afgerond.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 39 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.