Ontdek welke online marketing cursus het best bij jou past

Wil je je via een opleiding of training (verder) verdiepen in online marketing? Bijvoorbeeld om te leren hoe je een marketingplan opstelt, de naamsbekendheid van je organisatie vergroot of marketingtools effectief inzet?

Op het internet kun je gratis al veel lezen en leren over online marketing. Toch is er soms meer nodig om er in de praktijk mee aan de slag te gaan of er zelfs een baan in te vinden. Gelukkig zijn er veel online marketing cursussen beschikbaar. Tijdens een cursus denkt een expert mee met de uitdagingen die jij ervaart in jouw praktijk, zodat je heel precies leert wat jij daadwerkelijk nodig hebt. Dit artikel helpt je ontdekken welke cursus bij jou past.

Optie 1: De training ‘Online Marketing’

De training Online Marketing is gericht op mensen die al werkzaam zijn op een marketingafdeling (bijvoorbeeld als marketingmanager of marketing- of communicatiemedewerker) of die verantwoordelijk zijn voor de marketing van hun eigen onderneming. In deze training krijg je in 2 lesdagen een overview van wat er mogelijk is op het gebied van online marketing. Lees verder

Je wordt in vogelvlucht meegenomen in alle specialisaties zoals e-mailmarketing, zoekmachinemarketing en social media marketing. Met deze training krijg je inzicht in welke tools voor jouw organisaties van toegevoegde waarde zijn. Je doet veel nieuwe kennis op, je oefent met praktijkvoorbeelden en behaalt een certificaat.

  • Duur: 2 dagen
  • Niveau: Introductie
  • Trainingsvorm: Praktisch en interactief
  • Resultaat: Certificaat
  • Doelgroep: Marketingmanagers en -medewerkers, marketing- en communicatieprofessionals

Optie 2: Het Digital Marketing Programma

Het Digital Marketing Programma is een pakket van de online marketing specialisatie cursussen uit het ICM assortiment. Je volgt eerst de tweedaagse kerntraining Online Marketing en kiest daarnaast minstens 3 specialisatie trainingen die bij jouw ambitie en rol passen. Lees verder

Je focust je steeds 2 of 3 dagen op een zelfgekozen specialisatie en rondt deze af met certificaten.
Je bespaart met dit programma minimaal €500,- korting ten opzichte van losse inschrijvingen.

  • Duur: minimaal 8 dagen (afhankelijk van de cursussen die je kiest)
  • Niveau: Introductie + verdieping
  • Trainingsvorm: Praktisch en interactief
  • Resultaat: Certificaten
  • Doelgroep: Marketingprofessionals, ondernemers en beginnende marketeers

Optie 3: De opleiding ‘DMI Digital Marketing’

DMI Digital Marketing is een Engelstalige opleiding die door het internationale Digital Marketing Institute is ontwikkeld in samenwerking met onder andere Google, Facebook en LinkedIn. In 10 modules leer je alle theoretische kennis over online marketing en aan de hand van interactieve video’s wordt de vertaalslag naar de praktijk gemaakt. Lees verder

Deze opleiding bestaat voor 15-20 uur aan zelfstudie en 2 lesdagen waarin je wordt voorbereid op het examen. Je sluit de opleiding af met het examen en ontvangt het officiële, internationale DMI Digital Marketing diploma.

  • Doorlooptijd: 2 maanden
  • Niveau: Verdieping
  • Trainingsvorm: Zelfstudie en theoretisch
  • Resultaat: Diploma
  • Doelgroep: Marketingprofessionals, ondernemers en beginnende marketeers

Optie 4: De opleiding ‘NIMA A Online Marketing’

Bij ICM als NIMA Education Partner kun je in 5 maanden of 9 maanden het NIMA A Online Marketing diploma behalen. Je kiest voor NIMA A Online Marketing als je online marketeer wilt worden en je aan het begin van je carrière staat, als je je wilt omscholen of als je je kennis wil aantonen met een diploma en je cv een boost wil geven. Lees verder

In 7 lesdagen krijg je theoretische online marketing kennis en word je voorbereid op het officiële examen.

  • Duur: 5 of 9 maanden (7 lesdagen)
  • Niveau: Introductie + verdieping
  • Trainingsvorm: Theoretisch en interactief
  • Resultaat: Diploma
  • Doelgroep: Beginnende marketeers of mensen die zich willen omscholen

Optie 5: De opleiding ‘NIMA B Digital Marketing’

In de NIMA B Digital Marketing opleiding van 9 maanden leer je een effectief online marketingbeleid te ontwikkelen voor jouw organisatie. Je hebt al werkervaring als (online) marketeer en verdiept met deze opleiding je kennis. Lees verder

Tijdens de opleiding versterk je je kennis van strategische vraagstukken, schrijf je een operationeel marketingplan en bereid je je voor op het officiële examen. Je behaalt het internationaal erkende diploma na het schriftelijke examen en de presentatie van je marketingplan.

  • Duur: 9 maanden (9 lesdagen)
  • Niveau: Strategisch
  • Trainingsvorm: Interactief
  • Resultaat: Diploma
  • Doelgroep: Ervaren (online) marketeers

Ben je er nog niet uit? Neem dan gerust contact op met onze studieadviseurs. Zij voorzien je graag van meer informatie over de cursussen en helpen je bij het maken van de juiste keuze.
Zij zijn iedere dag bereikbaar tussen 8.30 uur en 17.30 uur op het telefoonnummer: 030 – 29 19 888.