Administratief & Secretarieel

Administratief & Secretarieel

Op deze pagina vind je de beroepen binnen de beroepsgroep Administratief & Secretarieel met een goede baankans en de mogelijkheden om je om te scholen bij ICM.

Wij hebben met zorg opleidingen en trainingen uitgekozen die je helpen bij de eerste stap naar een toekomstige functie of de verdieping op te zoeken binnen je huidige functie.

Persoonlijk advies

Wil je meer informatie en persoonlijk advies? We zijn te bereiken op 030 – 29 19 888 van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur of laat hier je vraag achter.

Klantenservice medewerker

Als klantenservice medewerker probeer je klanten zo goed mogelijk te helpen bij vragen, problemen of klachten. Meestal sta je klanten per telefoon, per e-mail of via social media te woord. Goede communicatieve vaardigheden zijn hierbij van groot belang.

Competenties
Anticiperen | Conflictbeheersing | Creatief | Klantgericht

Leerpad
Als klantenservice medewerker is het belangrijk dat de wensen van de klant centraal staan. Tijdens de training Klant- en Servicegericht Werken en Klant- en Servicegericht Telefoneren leer de verwachtingen van de klant te overtreffen en krijg je handvatten hoe om te gaan met lastige klanten.

Outbound callcentermedewerker

Als outbound medewerker ben je werkzaam in een callcenter. Je bent verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten. Je benadert nieuwe klanten telefonisch aan de hand van een lijst met potentiële nieuwe klanten.

Competenties
Klantgericht | Luisteren | Sociabiliteit |Overtuigen

Persoonstype

  • Succesvolle werker: Als succesvolle werker ga je doelgericht, efficiënt en motiverend te werk. Een complex probleem maak je simpel en overzichtelijk.
  • Waarnemer: Als waarnemer ben je vaak gespecialiseerd in een bepaald vakgebied. Je bent leergierig, zonder oordeel en in  tijden van crisis blijf je kalm. Je laat je niet zomaar uit het veld slaan.

Baankans: Er is veel vraag naar outbound medewerkers. De kans op een baan is dus groot.

(Nationale Beroepengids, 2021)

Commercieel medewerker binnendienst / Sales support

Als commercieel medewerker binnendienst of sales support medewerker ben je werkzaam op de verkoop- of salesafdeling van een organisatie. Je ondersteunt vaak de accountmanager (de buitendienst) en helpt bij het verkopen van producten of diensten.

Competenties
Assertiviteit | Doorzettingsvermogen | Financieel bewustzijn | Klantgericht | Flexibiliteit

Persoonstype

  • Bemiddelaar: Als bemiddelaar handel je naar het belang van de groep. Je kunt goed luisteren en je bent flexibel.
  • Loyalist: Als loyalist ben je zo trouw als een hond en je gaat altijd op je intuïtie af. Je bent accuraat, concreet en een kei in het opsporen van fouten.
  • Succesvolle werker: Als succesvolle werker ga je doelgericht, efficiënt en motiverend te werk. Een complex probleem maak je simpel en overzichtelijk.

Baankans: De baankans is op dit moment zeer goed. In veel verschillende sectoren is vraag naar commercieel medewerkers binnendienst en sales support medewerkers.

(Nationale Beroepengids, 2021)