Even voorstellen… Dit is Jorine!

Jorine van der Pas werkt sinds september 2016 bij ICM. Sinds november 2020 heeft ze een duorol bij ICM. Even voorstellen!

Welke functies heb jij nu en wat houden ze in?

“Op dit moment vervul ik bij ICM de functies Teamleider van Klantsupport en Kwaliteitsmanager. Bij Klantsupport regelen we alle praktische zaken rondom een cursus. Denk hierbij aan het rooster, het bezorgen van de cursusmaterialen, het reserveren van onze leslocaties, het verwerken van de inschrijvingen en uiteraard sturen we bij een goede afronding een certificaat of diploma naar de cursist. Deze zaken worden geregeld door coördinatoren. Ik begeleid de coördinatoren en dat houdt onder andere in dat ik met ze spar over projecten, processen soepeler laat verlopen en ze begeleid bij hun persoonlijke ontwikkeling.

De functie van Kwaliteitsmanager doe ik er sinds 1 november 2020 bij. In deze rol ben ik verantwoordelijk voor de optimalisatie van ICM-brede processen, zoals het proces rond de evaluatie van onze cursussen, maar ik onderzoek ook de mogelijkheden voor een MijnICM omgeving. Ook ben ik verantwoordelijk voor al onze overkoepelende kwaliteitscertificeringen, denk hierbij aan een ISO certificaat.”

Wat vind jij momenteel het leukst aan je nieuwe rol?

“De afwisseling van mijn twee rollen vind ik het allerleukst. Bij Klantsupport werken we met piekdruktes en is alles urgent, terwijl mijn taken als Kwaliteitsmanager veel meer gaan over de lange termijn van ICM. Als teamleider ben ik mensgericht bezig, waar ik als kwaliteitsmanager meer procesmatig bezig ben. Deze combinatie maakt mij heel gelukkig omdat het veel flexibiliteit vraagt, ik veel moet schakelen, met heel veel verschillende soorten mensen mag samenwerken én ik me met heel veel dingen mag bemoeien. Hierdoor voel ik me echt onderdeel van het bedrijf.”

Vertel eens over een bijzondere herinnering aan werken bij ICM?

“Er schiet van alles door mijn hoofd, ik heb al zoveel bijzondere herinneringen bij ICM. Vriendschappen die zijn ontstaan, de professionele groei die ik heb doorgemaakt, de leuke borrels bij Kanaalzicht, onze buurtkroeg, maar het hoogtepunt is toch echt de reis naar Ibiza naar aanleiding van het 15-jarig bestaan van ICM. Onvergetelijk was deze reis. Niet alleen vanwege het goede eten, de fantastische sfeer en het mooie weer. Maar voornamelijk dat het zo bijzonder is om bij een bedrijf te werken dat er heilig in gelooft dat zo’n reis voor alle medewerkers zich uiteindelijk terugbetaalt in een positief bedrijfsresultaat.”