Dit kun je van onze studieadviseurs verwachten

Dagelijks bellen honderden klanten en (potentiële) cursisten ons met vragen. Het team dat hen te woord staat bestaat uit zo’n 15 tot 20 studieadviseurs. De plek waar onze studieadviseurs werken noemen wij geen callcenter, maar ons adviescenter. Dit is bewust: we zien telefoontjes niet als iets om ‘af te handelen’, maar als waardevolle contactmomenten met jou als klant. Jouw kernbehoefte begrijpen én beantwoorden staat centraal.

Onze studieadviseurs zijn ervaringsdeskundigen

Onze studieadviseurs helpen je graag met groeien en het maken van goede keuzes om je verdere loopbaan vorm te geven. We hebben passie voor leren en ontwikkelen en hebben vaak zelf diverse opleidingen en trainingen uit ons aanbod gevolgd. Naast dat dit bijdraagt aan onze eigen ontwikkeling, weten we hierdoor precies hoe je als cursist een opleiding of training beleeft. Hierdoor kunnen we nog scherper advies geven. Weet de studieadviseur die je spreekt geen antwoord op je vraag? Dan zorgen we dat je vraag beantwoord wordt door een docent, ervaringsdeskundige of de programmamanager.

Een leven lang leren

Een leven lang leren is een thema dat de Rijksoverheid stimuleert. Maar veel werkenden hebben nog geen duidelijk beeld van de veranderingen in hun werk en de daarvoor benodigde competenties. Daar komen onze studieadviseurs om de hoek kijken.

Sylvia (studieadviseur bij ICM): “Ik sprak iemand die al 25 jaar in het salesvak zit. Hij wilde graag de training Excelleren in Sales volgen. Ik ging met hem in gesprek over de toegevoegde waarde daarvan omdat hij al zo lang in dat werkveld werkzaam is. Na uitgebreid zijn werksituatie besproken te hebben, kwamen er samen achter dat de training Persoonlijke Effectiviteit of Effectief Beïnvloeden veel relevanter zou zijn. Mensen helpen om daadwerkelijk een goede stap in zijn of haar ontwikkeling te zetten: daar doe ik het voor!

Advies op maat

Naast een uitgebreide inwerkcursus krijgen onze studieadviseurs meerdere keren per jaar scholing. Zowel om ons aanbod door en door te leren kennen als om luister- en gespreksvaardigheden te verbeteren. We dagen je uit om na te denken waar je voor staat en wat je wilt. We weten welke vragen we moeten stellen om een beeld te krijgen van je situatie en houden rekening met belangrijke afwegingen. Waar je enthousiast van wordt is belangrijk, maar ook wat je leidinggevende of de markt van je vraagt, de dynamiek met je collega’s en je doorgroeimogelijkheden.

We helpen je ook graag verder als je niet bij ons aan het juiste adres bent. Wie kan je wel helpen? En wat kun je naast opleidingen of trainingen doen om verder te komen in je loopbaan? We bieden individuele begeleidingstrajecten aan om je hierin te verdiepen.

Kristel (studieadviseur bij ICM): “Het bijzonderste gesprek wat ik recent voerde was met een boerin. Ze had wel 300 koeien maar haar persoonlijke ontwikkeling hield haar ook nog steeds volop bezig. Eerder deed ze een coachingsopleiding, nu overweegt ze de ICM Mediationopleiding zodat ze kan leren bemiddelen tussen conflicterende partijen. Dat is het leuke aan mijn werk: ik spreek zoveel verschillende mensen! ”

Persoonlijke aandacht

Je mag van ons persoonlijke aandacht voor je situatie verwachten. We willen dat je bij ons een ‘9+ ervaring’ opdoet, dat je positief verrast wordt en energie krijgt van wat je leert. We gaan namelijk voor topkwaliteit en ons ultieme doel is meer werkplezier en inspiratie in jouw dagelijks leven. Dat gaat gepaard met een lach, want bij ICM vinden we het belangrijk dat je stappen zet én dat je daaraan plezier beleeft.

Wil je dit zelf meemaken? We nodigen je van harte uit om kennis te maken. Bel 030 – 29 19 888 of mail info@icm.nl om in contact te komen. Ook op ICM seminars zijn onze studieadviseurs van de partij!


Meer in ICM in beeld