ECi Software Solutions
Meer verbinding en groei dankzij de ECi Academy
Hoe haal je in klantgesprekken de ware klantvraag naar boven? Hoe ga je om met dominante klanten? En hoe geef je als leidinggevende gestructureerd aandacht aan je team? In ontwikkelgesprekken uitten medewerkers van ECi Software Solutions dezelfde uitdagingen. Bij dit softwarebedrijf ontwikkelen, implementeren en integreren bijna 300 professionals softwareoplossingen bij bedrijven in de maakindustrie. Hieronder lees je hoe Sandra Paasman (Manager Human Resources) de ECi Academy opzette om hen hierbij te helpen.
- Een vaste groep trainers
- Meer organisatiebrede verbinding
- Professionele Learning & Development
Hoe kies je een opleider en trainer die past bij je organisatie?
Sandra: “Door eerdere positieve ervaringen met (trainers van) ICM belandden we bij ICM. Doorslaggevend waren de kennismakingsgesprekken met de trainers. Er moet een klik zijn: we voelden dat de trainers onze organisatie en uitdagingen snapten en ons verder konden helpen. Het is meer dan een training alleen. Het gaat om maatwerk, samenwerking én advisering daaromheen.”
Hoe bepaal je de inhoud van je academy?
Sandra: “Enerzijds kijken we naar de behoefte van de medewerkers, anderzijds naar waar we als organisatie naartoe willen. Evaluaties en beoordelingen van klanten spelen natuurlijk ook een rol. Zo brengen we signalen vanuit verschillende hoeken proactief samen in ons opleidingsprogramma, dat nu bestaat uit consultancy- en leiderschapstrainingen en trainingen in telefonische adviesvaardigheden."
Het introduceren van trainingen binnen de organisatie
Sandra: “We introduceerden de eerste trainingen met een officiële kick-off. Het management legde uit waarom we de trainingen faciliteren en wat we van medewerkers hebben meegekregen. De trainer gaf hierop toelichting en voerde kennismakingsgesprekken met de deelnemers. Zodra we nu een training plannen, nodigen we medewerkers informeel via hun manager uit. Vervolgens sturen we een formele uitnodiging met meer informatie over de inhoud van de training, de trainer en een toelichting op onze samenwerking met ICM.”
Hoe samen opleiden tot verbinding zorgt
ECi Software Solutions is ontstaan vanuit een zestal gelijkgestemde softwarebedrijven. Als één groep bundelen zij hun krachten onder de naam ECi Software Solutions. Hoewel de bedrijven nu nog elk een eigen bedrijfspand hebben, zorgt de Academy voor verbinding. In de bijeenkomsten komen medewerkers uit alle vestigingen samen, leren ze elkaar kennen en vindt er kruisbestuiving plaats.