salestraining voor dienstverlening

Effectief verkopen van diensten

In deze training ontwikkel je jouw commerciële vaardigheden en technieken. Dit zorgt ervoor dat je gerichter en flexibeler op klantvragen inspeelt.
Beste Opleider van Nederland

In het kort

Voor het verkopen van diensten en adviesopdrachten zijn inhoudelijke kennis en specifieke kwaliteiten nodig. Tegenwoordig moet je je onderscheiden van andere verkopers om je klant te overtuigen van je diensten. In deze training ontwikkel je je commerciële vaardigheden en technieken die essentieel zijn in de zakelijke dienstverlening. Die stellen je in staat om gerichter en flexibeler met je diensten op de vraag van je klanten in te spelen. Daarnaast ligt de nadruk op het ontwikkelen van een positieve relatie met je klanten zodat ze je vertrouwen. Op deze manier verbeter je je verkoopkwaliteiten en bereik je meer resultaat.

Resultaat

  • Je brengt je verkoopkwaliteiten naar een hoger niveau
  • Je leert de behoeften van de klant te analyseren en hierop in te spelen
  • Je leert verschillende verkoopstijlen voor professionele dienstverlening toe te passen
  • Je leert beslissers en beïnvloeders op een natuurlijke wijze te overtuigen
  • Je ontwikkelt een positieve relatie met je gesprekspartners
  • Je gaat effectiever om met weerstand en tegenwerpingen
  • Je leert psychologische processen toe te passen in de verkoop van adviesopdrachten en -diensten

Doelgroep

Deze training is geschikt voor verkopers die actief zijn binnen de verkoop van diensten of adviesopdrachten en die hun verkoopkwaliteiten willen verbeteren.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een Persoonlijke intake of neem contact op met een van onze studieadviseurs via 030 - 29 19 888 of info@icm.nl.

Incompany

Deze cursus als maatwerk in jouw organisatie?
Bekijk hier de mogelijkheden van Incompany.

0 / 0

Het programma

Benieuwd wat je per dag gaat doen? Bekijk hier de inhoud.

Programma

  • Visie op verkoop
  • Verkoopproces bij diensten en adviesopdrachten
  • Verschillende verkoopstijlen voor professionele dienstverlening
  • Signaleren van kansen en hierop inspelen
  • Klantbehoeften achterhalen
  • Principes voor effectief klantencontact
  • Gericht luisteren en aansluiten bij de klant
  • Constructief omgaan met tegenwerpingen en weerstand
  • Doelgericht gebruiken van je netwerk
  • Emotionele en rationele overwegingen binnen het verkoopproces
  • Psychologie in verkoop
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de pratijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.

Hele training gevolgd? Ontvang het ICM-certificaat!

  • Intake

     Voorafgaand aan de training vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw ontwikkeldoel helder te omschrijven en maken het voor de trainer helder wat de leerwensen van de groep zijn.

  • Ervaren trainer

    Een ervaren trainer begeleidt de klassikale bijeenkomsten waarbij jouw leerbehoefte centraal staat.

  • Bijeenkomsten

    Naast het leggen van een theoretische basis, werk je actief aan het verbeteren van je commerciële vaardigheden door praktijkgerichte oefeningen en rollenspellen. Je krijgt feedback op je gedrag.

  • Blended learning

    Bij ICM geloven we in blended leren, waarbij online leren het klassikaal leren versterkt. Doordat je vooraf kennis opdoet blijft er tijdens een klassikale bijeenkomst meer tijd over om te leren van elkaar. Na de training houd je onbeperkt toegang tot de rijke online leeromgeving ter verdieping en naslagwerk.

  • Groepsgrootte

    De maximale groepsgrootte van 12 deelnemers draagt bij aan een veilige sfeer en biedt veel ruimte om ervaringen uit te wisselen en waardevolle discussies te voeren.

  • Persoonlijk actieplan

    Als afsluiting stel je een persoonlijk actieplan op, dat je ondersteunt bij het toepassen van het geleerde in de dagelijkse praktijk.

  • ICM-certificaat

    Na afronding van de gehele training ontvangt je het ICM-certificaat.

Handig om te weten

  • Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

  • Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

Schrijf je direct in op een plek bij jou in de buurt.

Plaats & data

De training is van 9.30 tot 17.00 uur en omvat 3 bijeenkomsten. Tevens is deze training volledig online te volgen via de Virtual Classroom.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Investering

De investering bedraagt € 1.495,-.

Dit bedrag is excl. € 47,50 per dag voor het dagarrangement of € 17,50 per avond voor het avondarrangement. Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten.

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.

Meer informatie

Financiering

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse financieringsmogelijkheden en subsidies. Als je de cursus zelf betaalt kun je bijvoorbeeld €1.000,- STAP-budget aanvragen. Hierdoor kun je voordeliger deelnemen aan de cursus.

Meer informatie

Mogelijkheden vanuit je werkgever

Veel werkgevers hebben een opleidingsbudget waarmee medewerkers zich kunnen ontwikkelen en kunnen doorgroeien in hun carrière. Je kunt nagaan wat de mogelijkheden zijn binnen jouw organisatie door je arbeidsvoorwaarden erop na te slaan of door dit na te vragen bij je leidinggevende of HR.

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

STAP-budget

Voor deze cursus kun je het STAP-budget aanvragen: een subsidie van €1.000,- van de overheid. Een voorwaarde is dat de cursus op zijn vroegst over 4 weken start. Alleen de startdata die aan deze voorwaarde voldoen zijn beschikbaar. Lees meer over het STAP-budget of meld je aan via de link hieronder.

Aanmelden met STAP

Studieadvies

Neem contact op met onze deskundige studieadviseurs van maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.30 uur via 030 29 19 888 of info@icm.nl.

Online Campus

Meer over Sales? Ga voor tips en inspiratie naar de ICM Campus.