Effectief verkopen van diensten

Voor het verkopen van diensten en adviesopdrachten zijn inhoudelijke kennis en specifieke kwaliteiten nodig. Tegenwoordig moet je je onderscheiden van andere verkopers om je klant te overtuigen van je diensten. In deze training ontwikkel je je commerciële vaardigheden en technieken die essentieel zijn in de zakelijke dienstverlening. Die stellen je in staat om gerichter en flexibeler met je diensten op de vraag van je klanten in te spelen. Daarnaast ligt de nadruk op het ontwikkelen van een positieve relatie met je klanten zodat ze je vertrouwen. Op deze manier verbeter je je verkoopkwaliteiten en bereik je meer resultaat.

Ook online via Virtual Classroom beschikbaar

Goed nieuws: deze cursus bieden we ook volledig online aan.
Lees meer over de virtual classroom en bekijk de uitleg video.

Kies startdatum

Resultaat

  • Je brengt je verkoopkwaliteiten naar een hoger niveau
  • Je leert de behoeften van de klant te analyseren en hierop in te spelen
  • Je leert verschillende verkoopstijlen voor professionele dienstverlening toe te passen
  • Je leert beslissers en beïnvloeders op een natuurlijke wijze te overtuigen
  • Je ontwikkelt een positieve relatie met je gesprekspartners
  • Je gaat effectiever om met weerstand en tegenwerpingen
  • Je leert psychologische processen toe te passen in de verkoop van adviesopdrachten en -diensten

Doelgroep

Deze training is geschikt voor verkopers die actief zijn binnen de verkoop van diensten of adviesopdrachten en die hun verkoopkwaliteiten willen verbeteren.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Visie op verkoop
  • Verkoopproces bij diensten en adviesopdrachten
  • Verschillende verkoopstijlen voor professionele dienstverlening
  • Signaleren van kansen en hierop inspelen
  • Klantbehoeften achterhalen
  • Principes voor effectief klantencontact
  • Gericht luisteren en aansluiten bij de klant
  • Constructief omgaan met tegenwerpingen en weerstand
  • Doelgericht gebruiken van je netwerk
  • Emotionele en rationele overwegingen binnen het verkoopproces
  • Psychologie in verkoop
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin breng je je persoonlijke leerdoelen in kaart. Onder leiding van een ervaren trainer wordt veel geoefend. Ook leer je veel van andere deelnemers. Naast het leggen van een theoretische basis, werk je actief aan het verbeteren van je commerciële vaardigheden door praktijkgerichte oefeningen en rollenspellen. Je krijgt feedback op je gedrag. Als afsluiting stel je een persoonlijk actieplan op, dat je ondersteunt bij het toepassen van het geleerde in de dagelijkse praktijk.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Studiewijze Virtual Classroom

Wanneer je deze cursus volgt in de Virtual Classroom dan geldt deze studiewijze.

Plaats & data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 22 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

De training is van 9.30 tot 17.00 uur en omvat 3 bijeenkomsten. Tevens is deze training volledig online te volgen via de Virtual Classroom.

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Eindhoven, Groningen, Online Virtual Classroom, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 22 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.395,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement of € 10,- per avond voor het avondarrangement. Voor online bijeenkomsten rekenen we geen arrangementskosten.

Btw

De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs.Meer informatie

Financiering en fiscaal voordeel

Voor zowel werkgevers als particulieren zijn er voor het volgen van scholing diverse mogelijkheden voor subsidies en belastingaftrek. Als je de cursus (deels) zelf betaalt kun je bijvoorbeeld (tot 1 januari 2022) gebruikmaken van de regeling ‘Aftrek studiekosten’. Hierdoor kun je voordeliger deelnemen aan de cursus.Meer informatie

Factuur

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 22 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Ervaring van cursisten

Lees hier de ervaringen van cursisten die deze opleiding of training bij ICM hebben afgerond.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 22 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.