Effectief verkopen van diensten

Voor het verkopen van diensten en adviesopdrachten zijn inhoudelijke kennis en specifieke kwaliteiten nodig.Tegenwoordig moet u zich onderscheiden van andere verkopers om uw klant te overtuigen van uw diensten. In deze training ontwikkelt u commerciële vaardigheden en technieken die essentieel zijn in de zakelijke dienstverlening. Die stellen u in staat om gerichter en flexibeler met uw diensten op de vraag van uw klanten in te spelen. Daarnaast ligt de nadruk op het ontwikkelen van een positieve relatie met uw klanten zodat ze u vertrouwen. Op deze manier verbetert u uw verkoopkwaliteiten en bereikt u meer resultaat.

Resultaat

  • U brengt uw verkoopkwaliteiten naar een hoger niveau
  • U leert de behoeften van de klant te analyseren en hierop in te spelen
  • U leert verschillende verkoopstijlen voor professionele dienstverlening toe te passen
  • U leert beslissers en beïnvloeders op een natuurlijke wijze te overtuigen
  • U ontwikkelt een positieve relatie met uw gesprekspartners
  • U gaat effectiever om met weerstand en tegenwerpingen
  • U leert psychologische processen toe te passen in de verkoop van adviesopdrachten en -diensten

Doelgroep

Deze training is geschikt voor verkopers die actief zijn binnen de verkoop van diensten of adviesopdrachten en die hun verkoopkwaliteiten willen verbeteren.

Zeker weten of dit bij u past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Visie op verkoop
  • Verkoopproces bij diensten en adviesopdrachten
  • Verschillende verkoopstijlen voor professionele dienstverlening
  • Signaleren van kansen en hierop inspelen
  • Klantbehoeften achterhalen
  • Principes voor effectief klantencontact
  • Gericht luisteren en aansluiten bij de klant
  • Constructief omgaan met tegenwerpingen en weerstand
  • Doelgericht gebruiken van uw netwerk
  • Emotionele en rationele overwegingen binnen het verkoopproces
  • Psychologie in verkoop
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin brengt u uw persoonlijke leerdoelen in kaart. Onder leiding van een ervaren trainer wordt veel geoefend. Ook leert u veel van andere deelnemers. Naast het leggen van een theoretische basis, werkt u actief aan het verbeteren van uw commerciële vaardigheden door praktijkgerichte oefeningen en rollenspellen. U krijgt feedback op uw gedrag. Als afsluiting stelt u een persoonlijk actieplan op, dat u ondersteunt bij het toepassen van het geleerde in de dagelijkse praktijk.

Heeft u de gehele training gevolgd, dan ontvangt u het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer u deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 16 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht.

Maand / Jaar Bijeenkomsten Inschrijven
Maand / Jaar feb 2018 Bijeenkomsten
  • ma 05-02 di 06-02 di 13-02
Inschrijven
Maand / Jaar apr 2018 Bijeenkomsten
  • ma 09-04 di 10-04 di 17-04
Inschrijven
Maand / Jaar jun 2018 Bijeenkomsten
  • ma 28-05 di 29-05 di 05-06
Inschrijven
Maand / Jaar sep 2018 Bijeenkomsten
  • ma 24-09 di 25-09 di 02-10
Inschrijven
Maand / Jaar nov 2018 Bijeenkomsten
  • vr 09-11 vr 16-11 vr 23-11
  • vr 23-11
Inschrijven
Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 16 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 1.395,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. U betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen u graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij uw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kunt u terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 09:00 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Aanvraag bellen

Wilt u liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier uw gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 16 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.

Ervaringen

  • Anne de Bart

    Door de kleine klassen is er voldoende individuele aandacht. De docent wist d.m.v. leuke voorbeelden en diverse pratijkopdrachten, de lessen leerzaam, boeiend en uitdagend te houden. Ik heb met veel plezier deelgenomen aan deze cursus en zal een eventueel vervolg hierop zeker weer via ICM volgen.

  • Imke Ball

    Onze trainer was enthousiast, motiverend en heel ervaren. Hij gaf goede en duidelijke antwoorden op vragen van deelnemers en veel nuttige tips, inclusief voorbeelden uit de praktijk. Verder waren de feedback en ervaringen van andere deelnemers heel waardevol. Mijn aantekeningen en het cursusmateriaal zijn ook als naslagwerk heel nuttig.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 16 opleidingen en trainingen in de categorie: Sales.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in uw organisatie.