commerciële binnendienst

Commerciële Binnendienst

Leer professioneel en klantgericht te handelen om zo de positie tussen klant en organisatie te verstevigen.
Beste Opleider van Nederland

In het kort

ICM biedt de opleiding Commerciële Binnendienst alleen Incompany aan. 

Ambieer je een commerciële functie? Of ben je werkzaam als medewerker commerciële binnendienst en wil je meer uit deze belangrijke schakelfunctie halen? De opleiding Commerciële Binnendienst leert je professioneel en klantgericht handelen, ook als de omstandigheden dat lastig maken. Je komt erachter hoe je je tijd effectief en efficiënt indeelt zodat je meer gedaan krijgt met minder stress. Je verbetert je samenwerking met andere afdelingen. Omdat klanten en collega’s weten dat ze op je kunnen bouwen, verstevig je je positie tussen klant en organisatie.

Resultaat

  • Je brengt je kennis en vaardigheden in je functie naar een hoger niveau
  • Je bent in staat effectief met je klanten en gesprekspartners te communiceren
  • Je verbetert je commerciële kwaliteiten en technieken
  • Je bent in staat om klachten proactief en succesvol af te handelen
  • Je leert om op effectieve wijze met je tijd en planning om te gaan
  • Je kunt een offerte- of ordertraject klantgericht en met succes uitvoeren

Doelgroep

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die werkzaam is in een commerciële binnendienstfunctie of deze in de toekomst gaat vervullen.

Incompany

Deze cursus als maatwerk in jouw organisatie?
Bekijk hier de mogelijkheden van Incompany.

0 / 0

Het programma

Benieuwd wat je per dag gaat doen? Bekijk hier de inhoud.

Programma

  • De functie van de commerciële binnendienst
  • Jouw rol en taken binnen de organisatie
  • Klantgericht werken en handelen
  • Effectieve communicatie en beïnvloeden
  • Persoonlijke effectiviteit: sterktes en valkuilen
  • Planning en organisatie van je werkzaamheden
  • Samenwerking tussen verkoop en marketing
  • Succesvolle verkoopgesprekken en -technieken
  • Telefonische communicatie en acquisitie
  • Klantengedrag en koopmotieven
  • Omgaan met weerstand en tegenwerpingen
  • Klachten ombuigen tot kansen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden

Studiewijze

Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de praktijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.

Hele opleiding afgerond? Ontvang het ICM-diploma!

  • Intake

    Voorafgaand aan de opleiding vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt, gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw ontwikkeldoel helder te omschrijven.

  • Online leeromgeving

    Naast de interactieve klassikale dagen werk je met de rijke online leeromgeving die je ondersteunt in het leerproces. Je vindt hier bijvoorbeeld ICM-videomateriaal waarmee je alvast kennismaakt met de belangrijkste theorie. Hierdoor start je optimaal voorbereid aan de opleiding. Na de opleiding houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.

  • Praktische toepassing

    Vele oefeningen, cases en eigen praktijksituaties zorgen ervoor dat je de kennis en vaardigheden meteen kunt toepassen in je werk.

  • Praktijkopdrachten

    Tussen de bijeenkomsten werk je aan drie praktijkopdrachten en heb je de ICM-leeromgeving tot je beschikking om ervaringen uit te wisselen met je medecursisten. 

  • Ervaren docent

    De opleiding wordt op interactieve wijze verzorgd door een deskundige met ruime ervaring op dit vakgebied.

  • Maximale groepsgrootte

    De maximale groepsgrootte draagt bij aan een veilige sfeer en veel uitwisseling.

Handig om te weten

  • ICM stelt geen specifieke eisen aan de vooropleiding.

  • Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding.

  • Bij ICM werk je met het meest actuele studiemateriaal en krijg je toegang tot de interactieve ICM-leeromgeving. Bij deze opleiding horen uniek ICM-videomateriaal, opdrachten, achtergrondinformatie, praktische cases en literatuur.

  • ICM biedt haar cursisten examenvoordeel. Dit betekent dat indien je onverhoopt niet slaagt voor de ICM-praktijkopdracht, je deze tegen gereduceerd tarief kunt herkansen.

  • De opleiding Commerciële Binnendienst van ICM biedt je de mogelijkheid om het diploma te behalen:

    • ICM Commerciële Binnendienst – diploma

    Na afloop van de opleiding lever je drie praktijkopdrachten in. Indien deze alle drie afzonderlijk met een voldoende worden beoordeeld, ontvang je het officiële ICM Commerciële Binnendienst – diploma.

  • Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

Schrijf je direct in op een plek bij jou in de buurt.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Studieadvies nodig?

Bel voor vrijblijvend advies met onze studieadviseurs.

Bel 030 - 29 19 888

Morgen vanaf 8.30 uur weer bereikbaar

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Reken op ons voor, tijdens en na jouw ontwikkeltraject

Studieadvies

Neem contact op met onze deskundige studieadviseurs van maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.30 uur via 030 29 19 888 of info@icm.nl.

Online Campus

Meer over Sales? Ga voor tips en inspiratie naar de ICM Campus.