Zakelijk en Effectief Inzetten van Social Media

Bent u op zoek naar effectievere manieren om social media zakelijk in te zetten zodat die bijdragen aan de organisatiedoelstellingen? In deze training krijgt u inzicht in de mogelijkheden van diverse social mediaplatformen zoals Facebook, Twitter en LinkedIn en hoe u uw organisatie en uzelf daarop professioneel presenteert. Tijdens de training leert u hoe u uw doelgroep beter met social media en effectieve content bereikt. Daarnaast leert u ook hoe u uw doelgroep met social media activeert, een community faciliteert, webcare kunt opzetten en de reputatie van uw organisatie managet. U brengt het resultaat van al uw social media-activiteiten naar een hoger niveau.

Heeft u advies nodig? Vraag gratis en vrijblijvend studieadvies aan.


Resultaat

  • U leert welke social mediaplatformen het beste passen bij uw doelstellingen
  • U heeft kennis van de begrippen communitymanagement, contentmarketing, reputatiemanagement en webcare
  • U weet uw (potentiële) klanten en doelgroepen met social media beter en effectiever te bereiken
  • U kunt de doelgroep via social media activeren met prikkelende content
  • U haalt meer rendement uit de social mediakanalen die uw organisatie nu inzet
  • U bent in staat een social mediaplan te ontwikkelen en te implementeren
  • U bent in staat om social media zakelijk in te zetten voor uw organisatie en aan te laten sluiten op organisatiedoelstellingen
  • U bent in staat om de social media-activiteiten te monitoren, te evalueren en bij te sturen aan de hand van doelstellingen en KPI’s

Doelgroep

Iedereen die ervaring heeft met het zakelijk inzetten van social media en social media effectiever in wil zetten en zakelijk meer wil laten opleveren.

Zeker weten of dit bij u past? Doe een persoonlijke intake.


Programma

  • Zakelijk inzetten van social media
  • Trends en ontwikkelingen in het social medialandschap
  • De functie en rol van social media in organisaties en draagvlak ervoor creëren
  • Het gedrag van uw doelgroep op social media in kaart brengen
  • Uw doelgroep meer activeren via social media
  • Formuleren van doelstellingen en KPI’s voor social media
  • Profileren van uw organisatie en uzelf als professional via social media
  • Social media-activiteiten monitoren, evalueren en bijsturen
  • Webcare en community- en reputatiemanagement
  • Contentcreatie en contentmarketing
  • Ontwikkelen van een social mediaplan
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Onder leiding van een deskundige trainer gaat u op een interactieve manier aan de slag met de verschillende onderwerpen. Door aansprekende cases, opdrachten en oefeningen bouwt u waardevolle inzichten en inspiratie op voor uw eigen plan. Denk hierbij aan het in kaart brengen van uw doelgroep en uw specifieke social mediadoelstellingen. Ook leert u van andere organisaties.

In deze training gaan we ervan uit dat u uw eigen laptop of tablet meeneemt voor een optimaal leerproces.

Ter afsluiting van de training stelt u een persoonlijk actieplan op, dat u ondersteunt bij het toepassen van het geleerde in de dagelijkse praktijk.

Heeft u de gehele training gevolgd, dan ontvangt u het ICM-certificaat.


Plaats & data

De training wordt verzorgd in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maand / Jaar Bijeenkomsten Inschrijven
Maand / Jaar sep 2017 Bijeenkomsten
  • wo 13-09 / wo 20-09 / wo 27-09
Inschrijven
Maand / Jaar nov 2017 Bijeenkomsten
  • wo 08-11 / wo 15-11 / wo 22-11
Inschrijven
Maand / Jaar jan 2018 Bijeenkomsten
  • wo 31-01 / wo 07-02 / wo 14-02
Inschrijven
Maand / Jaar apr 2018 Bijeenkomsten
  • wo 04-04 / wo 11-04 / wo 18-04
Inschrijven
Maand / Jaar jun 2018 Bijeenkomsten
Inschrijven
Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Investering

De investering bedraagt € 1.495,-.

Dit bedrag is excl. € 37,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. U betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.


Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.


Ervaringen

  • Anoniem

    Een heel praktijkgerichte cursus met toegankelijk maar leerzaam lesmateriaal. Ook de trainer vond ik heel goed vanwege de aandacht voor je eigen praktijksituatie. Al met al een absolute aanrader voor wie een hoger rendement wenst te halen uit zakelijke social media kanalen.

  • Marlinda

    Het lesmateriaal dat is gebruikt in de training was duidelijk. De cursus vond ik heel leerzaam. Wat ik heb geleerd is zeker toepasbaar in de praktijk. De docent bracht het op een heel levendige manier.

  • S. de Heer

    De training zakelijk inzetten van social media gevolgd bij ICM. Prima training. Binnen een paar dagen een paar slimme tools en handvatten geleerd. Fijn dat de docent ook veel tijd maakte voor praktijk voorbeelden van ons, hierdoor kon ik onze huidige problemen meteen voorleggen.

Deel je ervaring