categorie marketing

Marketing

Zowel de marketingmedewerker als de marketingmanager dient zich door het dynamisch vakgebied te blijven ontwikkelen om de concurrentie voor te blijven. Maak je keuze uit het onderstaande aanbod.

Beste Opleider van Nederland

Online Marketing

Contentmarketing

Social media marketing

Marketing - Algemeen

NIMA

Vrijblijvend advies

Onze studieadviseurs staan voor je klaar. Neem gerust contact met ze op.

Persoonlijke intake

Weten welke cursus bij jou past? Doe een Persoonlijke intake.

Brochure

Vraag onze brochure(s) aan en ontvang deze direct in je mail!

Vraag nu aan

of

Wat wij nog meer aanbieden

Pakketten

Volg meerdere cursussen in één pakket.

Incompany

ICM biedt alle cursussen ook Incompany aan.

Online Campus

Voor meer inspiratie en tips voor marketeers.

Veelgestelde vragen

Meer over ICM
  • In de categorie Marketing vind je kwalitatieve opleidingen en trainingen voor een ieder die zich wil ontwikkelen in dit vakgebied, van marketingmedewerker tot marketingmanager.

  • Ben je op zoek naar een NIMA opleiding dan kun je bij ons het gehele aanbod van NIMA opleidingen vinden. De NIMA A Marketing opleiding laat je kennismaken met alle essentiële onderdelen van het gehele marketingproces. Je bent in staat de marketingmixelementen toe te passen en marketingtheorieën –modellen en –concepten te vertalen naar de praktijk.

    De NIMA B Consumentenmarketing opleiding is waardevol voor iedereen die zich meer wil ontwikkelen op het gebied van marketing. Je kijkt in deze opleiding vooral naar het vakgebied Business to Consumer.

    De NIMA Businessmarketing opleiding is eveneens een verdieping, maar richt op de Business to Business market. Wil je je nog meer verdiepen en specialiseren, dan is de NIMA B – Digital Marketing opleiding een mooi vervolg. Je kijkt bij deze opleiding naar het gebied van online marketing. De opleiding The New Marketeer behandelt de nieuwste marketing trends en -inzichten om als marketeer, productmanager of marketingadviseur nog efficiënter te werken in het vakgebied.

  • Naast de NIMA opleidingen bieden we op het gebied van marketing de volgende opleidingen: Certified Digital Marketing Professional, Usability & User Experience en het Digital Marketing Programme.

    In de opleiding Certified Digital Marketing Professional breng je jouw kennis op het gebied van online marketing up-to-date. De belangrijkste specialismen binnen het vakgebied passeren de revue: contentmarketing, Social Media, SEO, SEA, Youtube en Display, E-mailmarketing, het optimaliseren van websites, analytics en het vormen van een digital-marketing-strategie. Wanneer je slaagt voor het examen ben je in het bezit van een van ’s werelds meest erkende digital marketing certificeringen.

    In de opleiding Usability & User Experience leer je websites en apps zo toegankelijk en gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Hiervoor krijg je diverse tools en technieken aangereikt. Je weet hoe je websites kunt beoordelen en wat je kunt doen om ze te verbeteren. Je leert door de ogen van de eindgebruiker te kijken naar platforms en de gebruiker als uitgangspunt te nemen om jouw website of app te ontwerpen en te optimaliseren. Je kunt aan het eind van de opleiding verschillende UX-methoden en -technieken inzetten voor het verbeteren van jouw platform of app.

    Het Digital Marketing Programme is een keuzetraject. Je volgt de training Online Marketing als basis en kiest vervolgens drie verdiepende trainingen. Hierdoor geef je voor jezelf richting in dit brede vakgebied en werk je toe naar een eigen specialisme. Je kunt na dit programma een eigen onlinemarketingstrategie neerzetten en vergroot je waarde als marketingprofessional.

  • In de categorie Marketing vind je kwalitatieve trainingen voor een ieder die zich wil ontwikkelen in dit vakgebied, van marketingmedewerker tot marketingmanager.

    In de Productmanagement training leer je in te spelen op de behoeftes van klanten, marktonderzoek en marketingcommunicatie van producten of diensten. Als productmanager kun je vervolgens effectiever aan de slag.

    In de Online Marketing training leer je effectieve online marketingtechnieken en maak je kennis met social media marketing, zoekmachinemarketing en online advertising.

    In de training Contentmarketing leer je hoe je een doordachte contentstrategie opstelt en hoe je jouw doelgroep bereikt met relevante content. Welke doelgroep wil je met jouw content aanspreken? Welke kanalen passen hier het beste bij? En hoe meet je de effectiviteit? Deze vragen worden beantwoord in deze training. De cursus gaat dus vooral over de strategische aspecten van contentmarketing

    Zoek je meer een training waarin je leert hoe je waardevolle content creëert, kijk dan naar de cursus Webredactie en Contentcreatie. Wil je je focussen op het schrijven van aantrekkelijke content? Kijk dan naar de training Webteksten Schrijven.

    Wil je leren hoe je jouw online succes kunt meten? In de cursus Google Analytics Essentials leer je hoe je erachter komt of je website rendeert. Je leer de bezoekers van je website begrijpen, hun gedrag te interpreteren en kansen te signaleren voor optimalisaties van je website.

    De training Google Ads Essentials legt de focus op Adwords. Wil je de vindbaarheid van je website vergroten, maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan is deze eendaagse training uitermate geschikt voor je. Je leert hier alles wat je in huis moet hebben om meer websiteverkeer te genereren.

    In de training Customer Journey verdiep je je in de klantreis. Hoe ziet die eruit? Waar liggen de kansen voor een betere klantervaring? Je leer in deze training de momenten van de waarheid herkennen en krijgt de vaardigheden aangereikt om de klantreis te optimaliseren en daarmee het rendement van je marketing- en communicatieactiviteiten te vergroten.

    In de training Strategische Marketing kijk je naar de waardepropositie van jouw organisatie. Wat is de klantwaarde die je kunt en wilt realiseren? Hoe kun je de merkbeleving optimaliseren? Je werkt in deze training voor ervaren marketeers toe naar een strategisch marketingplan voor jouw organisatie.

    In de training Productmanagement leer je jouw producten te matchen met de klantbehoefte. Je leert hoe je een proactieve houding aanneemt ten aanzien van marktonderzoek, het doorvoeren van verbeteringen en het maken van marketingplannen.

    De training Brandmanagement focust zich op het sterk maken en houden van merken. Je leert alle aan brandmanagement gekoppelde gebieden als marktonderzoek, onderscheidend vermogen en merkpositionering te beheersen.

Studieadvies

Neem contact op met onze deskundige studieadviseurs van maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.30 uur via 030 29 19 888 of info@icm.nl.

Online Campus

Meer inspiratie voor marketeers vind je op de ICM Campus.