DMI Strategy & Planning

Ben je werkzaam als marketeer en wil je de lijnen uitzetten van de online-marketingstrategie en deze managen naar het gewenste resultaat? Of ben je op zoek naar een vliegende start in het managen van een online-marketingstrategie? Dan is deze opleiding uitstekend geschikt voor je. Het lesmateriaal is afkomstig van het internationale Digital Marketing Institute (DMI) en wordt continu doorontwikkeld in samenwerking met toonaangevende internetgiganten Google, Facebook,Twitter, LinkedIn en Microsoft. Na deze opleiding heb je de meest recente kennis en vaardigheden in huis om een online- marketingstrategie van topniveau om te zetten naar resultaten.

Ontdek de DMI opleidingen! Bekijk hier de video:

Resultaat

  • Je kunt gefundeerde keuzes maken om de meest effectieve mix van traditionele en online marketingmiddelen te creëren
  • Je kunt een optimaal rendement behalen uit je online- marketingbudget
  • Je hebt inzicht in de diverse specialismen die nodig zijn bij de implementatie van je online-marketingstrategie
  • Je kent de noodzaak van continue analyseren van campagnes en weet hoe je dit kunt doen
  • Je kunt de reputatie van je organisatie monitoren en kent methoden om deze online te versterken

Doelgroep

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die zich bezighoudt met de marketingstrategie van zijn organisatie of marketeers die willen doorgroeien naar een strategische functie. De opleiding helpt de ervaren marketingmanager naar het volgende niveau en geeft de beginnende manager een vliegende start.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Introduction to Strategy and Planning
  • Traditional Communications: Strengths and Limitations
  • Digital Communications:Tailor-made Approach toYour Customers
  • Digital Channels: Advertising
  • Social Customer Service: Implementing Social Networks
  • Planning & Maintaining Budget
  • Personnel: Roles, Responsibilities and Challenges
  • Risks and Reputations
  • Analytics: Recognize and Use Key Performance Indicators (KPI)
  • Strategy Formulation and Plan
Startdata en locaties

Studiewijze

Drie weken voor de eerste bijeenkomst krijg je toegang tot de ICM-leeromgeving. Hier staat het studiemateriaal voor je klaar zodat je direct kunt beginnen. Je bekijkt inspirerende video’s (Engelstalig) van vooraanstaande docenten en maakt diverse opdrachten en oefentoetsen.

Uniek aan deze opleiding is de toevoeging van klassikale bijeenkomsten aan de online zelfstudie. Tijdens de bijeenkomsten wordt een heldere vertaalslag gemaakt van de theorie naar de praktijk. Met studiecases en interessante oefeningen raak je thuis in de materie. Er is volop ruimte om ervaringen uit te wisselen met je medecursisten. Onder inspirerende leiding van een ervaren online- marketingprofessional vergroot je je kennis en vaardigheden op het gebied van strategische online marketing.

Tussen de bijeenkomsten heb je contact met je medecursisten en docent via de leeromgeving.

De studiewijze van ICM garandeert je een uitstekende en zorgvuldige voorbereiding op het officiële DMI examen.

Vooropleiding

ICM volgt de richtlijnen van het DMI en stelt geen eisen aan de vooropleiding.

Studievoorbereiding

De opleiding bestaat voor een groot deel uit zelfstudie met exclusief DMI online videomateriaal. Je dient voldoende tijd vrij te maken voor het bestuderen van de theorie en het maken van opdrachten. Dit is een essentieel onderdeel van de opleiding. De benodigde tijd hiervoor varieert per individu. Reken op minimaal 5 uur thuisstudie per dagdeel bijeenkomst.

Studiemateriaal

ICM maakt gebruik van het officiële studiemateriaal van Digital Marketing Institute. Dit voldoet aan de eisen van Google, Facebook, Twitter, LinkedIn en Microsoft. Het studiemateriaal is Engelstalig.

Diploma

De ICM opleiding DMI Strategy & Planning biedt je de mogelijkheid om het officiële Digital Marketing Institute diploma te halen.

Het DMI examen leg je af bij een van de vele Pearson Vue testcentra, op een door jou gekozen moment.

Je schrijft je zelf in voor het DMI examen. Na start wordt je deelname aan deze ICM opleiding bekendgemaakt bij Pearson Vue. Dit biedt je de mogelijkheid om je in te schrijven voor het examen. Kijk voor meer informatie op www.vue.com.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

ICM verzorgt DMI Strategy & Planning als avond- en dagopleiding. De avondopleiding is van 19.00 tot 22.00 uur en omvat 6 lessen. De dagopleiding is van 10.00 tot 16.00 uur en omvat 3 lessen. De gehele opleiding duurt 3 maanden.

De opleiding wordt gegeven in januari 2020, april 2020, oktober 2020, januari 2021 en april 2021.

De opleiding wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 16 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 2.475,-.

  • Leskosten: € 1.845 (of 2 termijnen à € 945)
  • Lesmateriaal: € 630

Dit bedrag is excl. € 17,50 per dag voor het dagarrangement. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 27 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.