DMI Digital Selling

Ben je werkzaam in sales en wil je vaardigheden in huis halen om tot wel vier keer zoveel resultaten te boeken? Of ben je op zoek naar een vliegende start in een salescarrière? Dan is deze opleiding uitstekend geschikt voor jou. Het lesmateriaal van deze opleiding is afkomstig van het internationale Digital Marketing Institute (DMI) en wordt continu doorontwikkeld in samenwerking met toonaangevende internetgiganten Google, Facebook, Twitter, LinkedIn en Microsoft. Na de opleiding heb je je salesvaardigheden uitgebreid met innovatieve digital & social selling tools en zo je waarde voor de organisatie vergroot.

Ontdek de DMI opleidingen! Bekijk hier de video:

Resultaat

  • Je kunt een strategische aanpak formuleren voor het gebruik van online-salesinstrumenten
  • Je bent in staat een integrale aanpak te hanteren met online tools
  • Je vergroot je inzicht in drijfveren van klanten en benut deze optimaal in je vooruitstrevende en competitieve salesplan
  • Je weet hoe je aanvullend online-salesinstrumenten inzet voor nog betere resultaten
  • Je kunt eenvoudiger relaties met bestaande klanten verbeteren

Doelgroep

Deze opleiding is een must-have voor iedereen met ervaring in sales of die zich hier in de toekomst mee bezig wil gaan houden. De opleiding helpt ervaren professionals naar het volgende niveau en geeft de beginner een vliegende start.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Programma

  • Introduction to Digital Selling
  • Social Media Research
  • Advanced Features & Functionality of Social Platforms
  • Digital Sales Messaging
  • Planning for Online Communications
  • Online Engagement: Nurturing Leads, Retaining Customers
  • Social Account Management: Online Dialogues, Metrics
  • CRM: Evaluating Data, Integration of Social CollaborationTools, Shortening Sales Cycles
  • Digital Sales Leadership
  • Strategy and Integration
  • Case studies
  • Plan van aanpak voor je praktijk
Startdata en locaties

Studiewijze

Drie weken voor de eerste bijeenkomst krijg je toegang tot de ICM-leeromgeving. Hier staat het studiemateriaal voor je klaar zodat je direct kunt beginnen. Je bekijkt inspirerende video’s (Engelstalig) van vooraanstaande docenten en maakt diverse opdrachten en oefentoetsen.

Uniek aan deze opleiding is de toevoeging van klassikale bijeenkomsten aan de online zelfstudie. Tijdens de bijeenkomsten wordt een heldere vertaalslag gemaakt van de theorie naar de praktijk. Met studiecases en interessante oefeningen raak je thuis in de materie. Er is volop ruimte om ervaringen uit te wisselen met je medecursisten. Onder inspirerende leiding van een ervaren sales professional vergroot je je kennis en vaardigheden op het gebied van online-salesstrategieën.

Tussen de bijeenkomsten heb je contact met je medecursisten en docent via de leeromgeving.

De studiewijze van ICM garandeert je een uitstekende en zorgvuldige voorbereiding op het officiële DMI examen.

Vooropleiding

ICM volgt de richtlijnen van DMI en stelt geen eisen aan de vooropleiding.

Studievoorbereiding

De opleiding bestaat voor een groot deel uit zelfstudie met exclusief DMI online videomateriaal. Je dient voldoende tijd vrij te maken voor het bestuderen van de theorie en het maken van opdrachten. Dit is een essentieel onderdeel van de opleiding. De benodigde tijd hiervoor varieert per individu. Reken op minimaal 8 uur thuisstudie per dagdeel bijeenkomst.

Studiemateriaal

ICM maakt gebruik van het officiële studiemateriaal van het Digital Marketing Institute. Dit voldoet aan de eisen van Google, Facebook, Twitter, LinkedIn en Microsoft. Het studiemateriaal is Engelstalig.

Diploma

De ICM opleiding DMI Digital Selling biedt je de mogelijkheid om het officiële Digital Marketing Institute diploma te halen.

Het DMI examen leg je af bij een van de vele Pearson Vue testcentra, op een door jou gekozen moment. Je schrijft jezelf in voor het DMI examen. Na start wordt je deelname aan deze ICM opleiding bekendgemaakt bij Pearson Vue. Dit biedt je de mogelijkheid om je in te schrijven voor het examen. Kijk voor meer informatie op www.vue.com.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Plaats & data

ICM verzorgt DMI Digital Selling als avond- en dagopleiding. De avondopleiding is van 19.00 tot 22.00 uur en omvat 4 lessen. De dagopleiding is van 10.00 tot 16.00 uur en omvat 2 lessen. De gehele opleiding duurt 2 maanden.

De opleiding wordt gegeven in oktober 2019, januari 2020, april 2020, oktober 2020 en januari 2021.

De opleiding wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Maximale groepsgrootte: 16 personen.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.

Investering

De investering bedraagt € 2.175,-.

  • Leskosten: € 1.545 (of 2 termijnen à € 800)
  • Lesmateriaal en examen: € 630

Indien gewenst kun je bij de dagopleiding gebruikmaken van het luncharrangement, de kosten hiervoor zijn € 17,50 per dag. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. Je betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.

De factuur van deze cursus wordt na de eerste bijeenkomst verstuurd. Wil je de factuur eerder ontvangen? Je kunt dit aangeven in het opmerkingenveld bij jouw inschrijving.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 29 opleidingen en trainingen in de categorie: Marketing.

Incompany

Deze cursus biedt ICM ook incompany aan, voor maatwerk in jouw organisatie.