
Receptie- en Baliemedewerker
In het kort
ICM biedt de training Receptie en baliemedewerker alleen Incompany aan. Voor meer informatie kun je contact opnemen met een van onze consultants op het nummer 030 – 29 19 888 of via info@icm.nl.Â
Je bent het eerste aanspreekpunt voor klanten en het visitekaartje van je organisatie. Bij deze representatieve spilfunctie komt veel kijken. Hoe kom je over bij je klanten? Aan wie moet je voorrang geven: de bezoeker of de telefoon? Hoe ga je om met emoties van klanten? Hoe bewaar je het overzicht in piekuren? In deze training leer je op professionele wijze klanten ontvangen en (telefonisch) te woord staan, zodat je je organisatie op representatieve wijze vertegenwoordigt.
Resultaat
- Je brengt je persoonlijke uitstraling richting de klant naar een hoger niveau
- Je leert op klantgerichte wijze bezoekers te ontvangen
- Je leert om te gaan met lastige situaties en klachten
- Je verbetert je luister- en vraagtechnieken
- Je beheerst de regels voor telefoonetiquette
- Je weet de juiste prioriteiten te stellen binnen de verschillende werkzaamheden

Programma
- Uitstraling van de balie/receptie
- Effectief communiceren
- Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
- Prioriteiten bepalen: wie krijgt voorrang?
- Effectief luisteren
- Techniek van het vragen stellen
- Telefoonetiquette: do’s en don’ts
- Overzicht behouden
- Omgaan met piekperiodes in uw werk
- Persoonlijke verzorging en uitstraling
- Omgaan met lastige situaties en klachten
- Praktijksituaties en -voorbeelden
- Persoonlijk actieplan
Studiewijze
Ons doel is je zo goed mogelijk voor te bereiden op de stap die je gaat maken in de pratijk, daarom kiezen wij voor de volgende, gedegen aanpak.
Hele training gevolgd? Ontvang het ICM-certificaat!
-
Intake
Voorafgaand aan de training vul je een schriftelijk intakeformulier in waarin je een aantal vragen beantwoordt gericht op jouw persoonlijke situatie. Deze vragen helpen je om jouw ontwikkeldoel helder te omschrijven.
-
Ervaren trainers
Een ervaren trainer begeleidt de klassikale bijeenkomsten waarbij jouw leerbehoefte centraal staat. Je trainer is een expert, maar bovenal je persoonlijke coach.Â
-
Bijeenkomsten
Onder leiding van een ervaren trainer leer je op boeiende en interactieve wijze om je klanten te woord te staan. De trainingssituaties worden steeds toegespitst op jouw werksituatie door middel van cases en rollenspellen.
-
Online leeromgeving
Naast de interactieve klassikale dagen werk je met de rijke online leeromgeving die je ondersteunt in het leerproces en je helpt om de bijeenkomsten effectief voor te bereiden. Na de training houd je onbeperkt toegang tot al het online materiaal ter verdieping en naslagwerk.
-
Persoonlijk actieplan
De training wordt afgesloten met het opstellen van een persoonlijk actieplan. Hierin formuleer je voor jezelf actiepunten om de trainingsstof in je praktijk toe te passen. Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.
Handig om te weten
Reken op ons voor, tijdens en na jouw ontwikkeltraject
Alle vakgebieden
- Persoonlijke Effectiviteit
- Leiderschap en Management
- Organisatieontwikkeling
- Proces- & Projectmanagement
- HRM
- Communicatievaardigheden
- Communicatie & Media
- Marketing
- NIMA Opleidingen
- Sales
- IT
- Financieel Management
- Zorgmanagement
- Psychologie
- L&D als beroep
- Trainen als beroep
- Coachen als beroep
- Mediation als beroep
- Digitale Vaardigheden
- Courses in English
- Online Virtual Classroom
- Incompany & Maatwerk
- Events - Life Academy