Receptie- en Baliemedewerker

ICM biedt de training Receptie en baliemedewerker alleen Incompany aan. Voor meer informatie kun je contact opnemen met een van onze consultants op het nummer 030 – 29 19 888 of via info@icm.nl. 

Je bent het eerste aanspreekpunt voor klanten en het visitekaartje van je organisatie. Bij deze representatieve spilfunctie komt veel kijken. Hoe kom je over bij je klanten? Aan wie moet je voorrang geven: de bezoeker of de telefoon? Hoe ga je om met emoties van klanten? Hoe bewaar je het overzicht in piekuren? In deze training leer je op professionele wijze klanten ontvangen en (telefonisch) te woord staan, zodat je je organisatie op representatieve wijze vertegenwoordigt.

Resultaat

  • Je brengt je persoonlijke uitstraling richting de klant naar een hoger niveau
  • Je leert op klantgerichte wijze bezoekers te ontvangen
  • Je leert om te gaan met lastige situaties en klachten
  • Je verbetert je luister- en vraagtechnieken
  • Je beheerst de regels voor telefoonetiquette
  • Je weet de juiste prioriteiten te stellen binnen de verschillende werkzaamheden

Doelgroep

Iedereen die klanten te woord staat aan de receptie, balie en telefoon.

Programma

  • Uitstraling van de balie/receptie
  • Effectief communiceren
  • Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Prioriteiten bepalen: wie krijgt voorrang?
  • Effectief luisteren
  • Techniek van het vragen stellen
  • Telefoonetiquette: do’s en don’ts
  • Overzicht behouden
  • Omgaan met piekperiodes in uw werk
  • Persoonlijke verzorging en uitstraling
  • Omgaan met lastige situaties en klachten
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Onder leiding van een ervaren trainer leer je op boeiende en interactieve wijze om je klanten te woord te staan. De trainingssituaties worden steeds toegespitst op jouw werksituatie door middel van cases en rollenspellen. De trainingsdag wordt afgesloten met het opstellen van een persoonlijk actieplan. Hierin formuleer je voor jezelf actiepunten om de trainingsstof in je praktijk toe te passen.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Plaats & Data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 23 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer:

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 23 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.

Ervaringen

  • Joyce Regensburg

    20-04-2017
    Het was een duidelijke en gerichte training voor alle niveaus. Er word ook naar jou als persoon gekeken en wat voor jou beter zou kunnen werken bij het bedrijf waar je werkt. Veel handige tips geleerd.
  • Arine wassenaar

    14-12-2016
    Toelichting: Samen met mijn collega, hebben wij deze dag als zeer positief ervaren. Programma was helder/ verfrissend,veel tips,enthousiaste trainer die de aandacht van iedere deelnemer goed wist vast te houden,goede locatie, niet te grote groepen.
    Afgerond in: 6/2015
    Naam: Arine Wassenaar
  • Julia van Eijk

    26-11-2015
    Wij hadden een kleine groep: 5 personen. Wij kregen uitgebreid les in vier onderdelen, waaronder een paar rollenspellen. Detrainster was goed, rustig en ontzettend vriendelijk.
    Heb een informatieve dag gehad, waarin ik veel bevestigingen kreeg en veel heb geleerd.
    Een productieve en zeer leerzame cursus gehad. Kwam zeer zelfvertrouwend op mijn werk terug.
    Kortom een goede cursus gehad op een prima bereikbare locatie.
  • Mimouna Ait Rabhe

    10-11-2015
    Een erg leerzame training. Werd op een leuke manier verteld. Zeker een aanrader voor iedereen. In 1 dag toch erg veel meegekregen. Een kleine groep waardoor iedereen rustig aan het woord kon komen.
  • Brenda Berg

    01-04-2014
    Het was een hele leerzame training waarin mij heel duidelijk werd gemaakt wat voor een soorten mensen je aan de telefoon/balie krijgt, wat hun doel is , welke type mens , en hoe je ze het beste kan benaderen.
    De trainster had erg veel humor, dus we hebben veel gelachen en de locatie was ook top: op loopafstand van het station. Echt een aanrader.
  • Anja

    30-10-2013
    Het was een leuke dag maar helaas waren we maar met 3 personen en hebben we geen rollenspellen gedaan.
  • Gonny

    Het was zeer leerzaam, heb er in mijn werk erna ook veel aan gehad. De cursus was niet alleen theorie maar ook veel praktijk oefeningen. Er werd goed geluisterd naar waar je tegenaan liep op het werk en werd daar gericht mee geoefend. Ik heb er veel aan gehad!

  • Peter de Jong

    Ten eerste was de ontvangst prima verzorgd, het viel mij op dat ik de enige heer in het gezelschap was, maar dat vond ik wel leuk. De uitleg was prima, het rollenspel vond ik wel leuk opgezet dan ziet men gelijk wat men in huis heeft, verder was de presentatie goed.

  • Chantal Hagen

    Ik vond het een hele leuke cursus omdat het op een hele leuke manier werd gegeven door de trainer. Normaal ben ik altijd ietwat verlegen in een groep met praten maar door de iets kleinere groep voelde ik mij toch ook erg op mijn gemak. De trainer gaf mij zeker de ruimte en vrijheid om vragen te stellen en eventueel discussies aan te gaan met de anderen.

  • Ingrid

    Ik vond het echt super geregeld! Zeer tevreden dus, locatie en trainer helemaal top. De cursus wordt op een leuke manier gegeven en ik heb er heel wat van opgestoken. Het geleerde kan ik nu goed gebruiken in het uitoefenen van mijn functie.

  • Yvonne Traas

    Heb de training ervaren als zeer positief. Heeft mij veel geleerd voor mijn werk en ook voor mijn privéleven. De trainster heeft mij geleerd dat ook ik van belang ben en geleerd dat je op een nette manier nee kan zeggen. Ik ben er door deze 1-daagse training sterker uitgekomen. Kan een ieder aanbevelen deze training bij ICM te volgen.

  • Charlotte Teunissen

    Met dank aan Chantal van ICM is dit een hele leerzame dag geweest. Door zelf ook ervaringen te delen met groep durfde iedereen zijn eigen problemen op tafel te leggen. Hierdoor gingen wij allemaal zeer tevreden naar huis en heb ik buitenom een leerzame ook een heel gezellige middag gehad.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 23 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden.