Receptie- en Baliemedewerker

ICM biedt de training Receptie en baliemedewerker alleen Incompany aan. Voor meer informatie kun je contact opnemen met een van onze consultants op het nummer 030 – 29 19 888 of via info@icm.nl. 

Je bent het eerste aanspreekpunt voor klanten en het visitekaartje van je organisatie. Bij deze representatieve spilfunctie komt veel kijken. Hoe kom je over bij je klanten? Aan wie moet je voorrang geven: de bezoeker of de telefoon? Hoe ga je om met emoties van klanten? Hoe bewaar je het overzicht in piekuren? In deze training leer je op professionele wijze klanten ontvangen en (telefonisch) te woord staan, zodat je je organisatie op representatieve wijze vertegenwoordigt.

Resultaat

  • Je brengt je persoonlijke uitstraling richting de klant naar een hoger niveau
  • Je leert op klantgerichte wijze bezoekers te ontvangen
  • Je leert om te gaan met lastige situaties en klachten
  • Je verbetert je luister- en vraagtechnieken
  • Je beheerst de regels voor telefoonetiquette
  • Je weet de juiste prioriteiten te stellen binnen de verschillende werkzaamheden

Doelgroep

Iedereen die klanten te woord staat aan de receptie, balie en telefoon.

Programma

  • Uitstraling van de balie/receptie
  • Effectief communiceren
  • Klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Prioriteiten bepalen: wie krijgt voorrang?
  • Effectief luisteren
  • Techniek van het vragen stellen
  • Telefoonetiquette: do’s en don’ts
  • Overzicht behouden
  • Omgaan met piekperiodes in uw werk
  • Persoonlijke verzorging en uitstraling
  • Omgaan met lastige situaties en klachten
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan
Startdata en locaties

Studiewijze

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Onder leiding van een ervaren trainer leer je op boeiende en interactieve wijze om je klanten te woord te staan. De trainingssituaties worden steeds toegespitst op jouw werksituatie door middel van cases en rollenspellen. De trainingsdag wordt afgesloten met het opstellen van een persoonlijk actieplan. Hierin formuleer je voor jezelf actiepunten om de trainingsstof in je praktijk toe te passen.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Plaats & data

Benieuwd wanneer je deze cursus kunt volgen? Bekijk de eerstvolgende startdata en cursuslocaties.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 28 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden

Persoonlijk advies

Onze adviseurs helpen je graag met persoonlijk advies, bijvoorbeeld over welke opleiding of training het beste bij jouw doelstellingen past. Ook voor praktische vragen kun je terecht bij onze afdeling advies.

Onze afdeling advies is te bereiken van 08:30 - 17:30 uur op telefoonnummer

030 - 29 19 888

Bel mij terug

Wil je liever door ons gebeld worden op een geschikter moment, laat dan hier je gegevens achter.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 28 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden

Ervaring van cursisten

Lees hier de ervaringen van cursisten die deze opleiding of training bij ICM hebben afgerond.

Meer opleidingen en trainingen

Hier vind je een overzicht van alle 28 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatievaardigheden