Online Communicatie

U werkt als communicatieprofessional en bent zich ervan bewust dat er door de komst van social media, mobiel internet en alle online ontwikkelingen een nieuwe wereld op u afkomt. Hoe verhouden uw communicatieactiviteiten zich tot apps, platforms en de opkomst van steeds geavanceerdere devices? Wat betekent dit voor uw rol als communicatieadviseur en hoe speelt u in op deze ontwikkelingen? Met welke trends evolueert u mee? In deze waardevolle opleiding krijgt u meer grip op de online communicatie binnen uw organisatie en projecten. U bent in staat online optimaal te integreren in uw communicatiestrategie en u brengt uzelf naar een hoger niveau.

Heeft u advies nodig? Vraag gratis en vrijblijvend studieadvies aan.


Resultaat

  • U ontwikkelt uw kwaliteiten als communicatieprofessional op het gebied van online communicatie
  • U krijgt inzicht in hoe uw rol als communicatieprofessional verandert
  • U krijgt inzicht in de verschillende ontwikkelingen en trends in online communicatie
  • U kent de mogelijkheden van het inzetten van online communicatiemiddelen
  • U leert online communicatie optimaal te integreren in uw huidige communicatieplan en communicatiestrategie

Doelgroep

Deze opleiding is bedoeld voor communicatieadviseurs, -managers en -medewerkers die zich willen verder ontwikkelen in alle mogelijkheden van online communicatie.

Zeker weten of dit bij u past? Doe een persoonlijke intake.


Programma

  • Online communicatie
  • Corporate en interne online communicatie
  • De veranderende rol van de communicatieprofessional
  • Maatschappelijke ontwikkelingen en veranderend consumentengedrag
  • Online trends en ontwikkelingen
  • Online communicatiestrategie en implementatie
  • Crossmediaal inzetten van instrumenten
  • Devices en appgebruik in interne en externe communicatie
  • Verhouding tussen online en offline communicatie
  • (Online) communicatieplan: sterktes en valkuilen
  • Social media en webcare
  • Mediastrategie en -middelen
  • Contentstrategie
  • Online public relationsactiviteiten
  • Communicatiemiddelen gericht op online
  • Rol van websites in online strategie
  • Mobiele communicatie en mobile advertising
  • Praktijksituaties en -voorbeelden

Studiewijze

In deze veelzijdige opleiding komen alle mogelijke online communicatieactiviteiten aan bod. Uw leerdoelen en leerwensen zijn hierin erg belangrijk. De vertaling van inhoud naar uw eigen dagelijkse praktijk staat centraal in deze opleiding. Door middel van praktijkcases en voorbeelden uit uw eigen werksituatie wordt u gestimuleerd het geleerde direct toe te passen. De opleiding wordt verzorgd door een zeer ervaren docent online communicatie met brede ervaring bij vele verschillende organisaties. Afsluitend maakt u een praktijkopdracht waarin u uiteenzet hoe u online communicatie binnen de huidige strategie kunt integreren. In deze opleiding gaan we ervan uit dat de deelnemers hun eigen laptop of tablet meenemen voor een optimaal leerproces.


Vooropleiding

ICM stelt geen specifieke eisen aan de vooropleiding.


Studievoorbereiding

Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 4 tot 6 uur studievoorbereiding.


Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt voor deze opleiding.


Examenvoordeel

ICM biedt haar cursisten examengarantie. Dat betekent dat indien u onverhoopt niet slaagt voor de praktijkopdracht u deze tegen gereduceerd tarief kunt herkansen.


Diploma

De opleiding Online Communicatie bij ICM biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:

  • Online Communicatie – diploma

Tijdens de opleiding schrijft u een afsluitende praktijkopdracht. Dit is een plan van aanpak waarin u uiteenzet hoe u online communicatie in uw huidige communicatieplan en organisatie gaat integreren. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Indien u de praktijkopdracht met een voldoende afsluit, ontvangt u het Online Communicatie – diploma.


Plaats & data

ICM verzorgt de opleiding als avond- en als dagopleiding. De avondopleiding is van 19.00 tot 22.00 en omvat 10 bijeenkomsten. De dagopleiding is van 10.00 tot 16.00 en omvat 5 bijeenkomsten.

De opleiding start in oktober 2017 en maart 2018.

De opleiding wordt verzorgd in Amsterdam, Arnhem, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Locatie Dagdeel & dag Inschrijven
Locatie Amsterdam Dagdeel & dag
  • Avond: dinsdag
  • Overdag: vrijdag of zaterdag
Inschrijven
Locatie Arnhem Dagdeel & dag
  • Avond: dinsdag
Inschrijven
Locatie Den Haag Dagdeel & dag
  • Avond: dinsdag
Inschrijven
Locatie Eindhoven Dagdeel & dag
  • Avond: dinsdag
  • Overdag: vrijdag of zaterdag
Inschrijven
Locatie Rotterdam Dagdeel & dag
  • Avond: dinsdag
  • Overdag: vrijdag of zaterdag
Inschrijven
Locatie Utrecht Dagdeel & dag
  • Avond: dinsdag
  • Overdag: vrijdag of zaterdag
Inschrijven
Locatie Zwolle Dagdeel & dag
  • Avond: dinsdag
  • Overdag: vrijdag of zaterdag
Inschrijven
Maximale groepsgrootte: 18 personen.

Investering

De investering bedraagt € 2.495,00.

  • Leskosten: € 2.170 (of 3 termijnen à € 740)
  • Materiaal: € 150
  • ICM-praktijkopdracht: € 175

Indien gewenst kunt u bij de dagopleiding gebruikmaken van het luncharrangement, de kosten hiervoor zijn €17,50 per dag. De totale investering is excl. btw. Vrijstelling van btw is mogelijk. U betaalt in dat geval 10% bovenop de investeringsprijs. Meer informatie.


Meer opleidingen en trainingen

Hier vindt u een overzicht van alle 9 opleidingen en trainingen in de categorie: Communicatie & Media.


Deel je ervaring