Even voorstellen… Dit is Lieke!

Lieke Meinema werkt sinds februari 2017 bij ICM. Sinds februari 2021 is ze Commercieel Projectmanager bij Business Development. Even voorstellen!

Welke functie heb jij nu en wat houdt deze in?

“Na drie jaar gewerkt te hebben als Process Owner op afdeling Klantsupport (de operationele afdeling van ICM), heb ik de overstap gemaakt naar een andere afdeling: Business Development. Hier vervul ik de functie van Commercieel Projectmanager. Het is aan mij de taak om de mooie kansen die er liggen in de markt te grijpen. Ik zet nieuwe projecten op en leid deze vervolgens in goede banen. De inhoud van de projecten kan enorm variëren. Momenteel houd ik mij vooral bezig met subsidieregelingen, zoals ontwikkeladviestrajecten. Inmiddels zijn al meer dan 600 mensen via ons aan de slag gegaan met een loopbaanadviseur, met als doel zicht te krijgen op de mogelijkheden die er voor hen zijn op de huidige arbeidsmarkt.”

Wat vind jij het leukst aan je nieuwe rol?

“Ik krijg energie van uitpluiswerk, overzicht creëren en behouden, iets van begin af aan opbouwen (en groots maken) en samen met anderen werken aan mooie resultaten die een positieve impact maken op anderen. Dit komt allemaal terug in mijn nieuwe functie. Ook ben ik blij met mijn nieuwe functie omdat deze voldoende uitdagingen biedt. Zo wil ik leren om meer strategisch te denken en echt leiding te nemen in projecten om mij over een tijdje een zeer bekwame projectmanager te kunnen noemen.”

Vertel eens over een bijzondere herinnering aan werken bij ICM?

“Dat zijn er zo veel! Maar de meest bijzondere is wel de reis naar Ibiza. Daar vierden we het 15-jarig bestaan van ICM. Een lang weekend vol zon, feestjes, gezelligheid en ontspanning! Daar kijk ik nog regelmatig met plezier op terug.”