10 succesfactoren voor echte impact op de werkvloer na een opleiding of training

Ook benieuwd hoe leren echt kan werken op de werkvloer? Wij toonden 10 bewezen succesfactoren tijdens het congres “‘Het Beste Ziekenhuispersoneel van de Toekomst’.

dit congres vond op 9 juni plaats in Den Dolder
Het congres was georganiseerd door De Nederlandse Vereniging van ZiekenhuizenIn onze workshop, genaamd ‘Performancemanagement: van leerinterventie naar resultaat op de werkvloer’, lieten we 10 succesfactoren zien die zorgen voor de transfer van het leslokaal naar gewenst gedrag van de werknemer op de werkvloer. Deze delen we nu ook graag met jou!

3 onderzoeken over impact van het leren op de werkvloer

Den DolderSoestdijkerweg 10bErnst Sillem HoeveNVZ KiPZ CongresDe 10 succesfactoren zijn gebaseerd op 3 recente onderzoeken van het CBS

Centraal Bureau voor de Statistiek
, Open Universiteit en Nidap.

ICM houdt van fris en verrassend leren, ook in workshops. Dus speelden we op het congres een online quiz op de eigen mobiele telefoon met de deelnemers over hoe leren echt impact kan hebben op de werkvloer. Deelnemers bestonden uit managers Opleidingen, Hoofd P&O, leerhuismanagers en opleidingsadviseurs. Konden zij de 10 succesfactoren op basis van de onderzoeken zelf inschatten?

De winnaars van de quiz ontvingen een gratis ICM e-learning ‘L&D voor HRM-ers’ die bestaat uit ongeveer 20 korte kennisvideo’s over onderwerpen als opbouw van een opleidingsplan, transfer, meten van leereffecten.

10 succesfactoren voor impact van het leren op de werkvloer

Uit de 3 onderzoeken kwam naar voren dat dit bewezen factoren zijn die de kans op een goede transfer van het leren naar het werk vergroten:

1. Hoge betrokkenheid van de manager voor, tijdens en na het leren
2. Mix van klassikaal en e-learning is het meest gewenst door medewerkers
3. Tijd voor experimenteren in het werk is cruciaal om leren om te zetten in succes
4. Voor, tijdens en na het leren moeten interventies worden ingebouwd
5. Dit is de sterkste Transfer partnership in het leren: Medewerker-Trainer-Manager
6. Informeel leren heeft de meeste impact bij startende medewerkers in een beroep
7. Relevantie voor het werk is het meest doorslaggevend in het leren
8. Snel wendbare en gedecentraliseerde organisaties zorgen voor de beste transfer
9. Intrinsieke motivatie is de sterkste drijfveer voor medewerker tijdens het leren
10. Na het leren moet de informatie op de werkplek in 10 seconden of 2 clicks te vinden zijn

Hoe is de transfer van het leren in jouw organisatie gewaarborgd?

Na de mobiele quiz kregen deelnemers van de workshops de 10 succesfactoren op 1 A4 uitgereikt en gingen ze in groepen samenzitten om een eigen opleiding of training uit het ziekenhuis te toetsen aan de 10 succesfactoren. Welke van de 10 succesfactoren hadden ze al in jullie opleiding of training ingebouwd en welke ontbraken nog?

Elke deelnemer liep de workshop uit met een concrete verbetertip voor hun eigen opleiding of training, zodat het personeel in hun ziekenhuis nog beter het geleerde kunnen toepassen in hun werk. Op naar het Beste Ziekenhuispersoneel van de toekomst!

Wil jij ook advies over de transfer van jullie opleidingen of trainingen? Neem dan contact op met onze afdeling Incompany door te bellen naar 030 29 19 888 of door te mailen naar info@icm.nl. Of wil je opleiding of training volgen waarmee je jouw deskundigheid in opleiden en trainen kan vergroten? Klik dan hier.

TM-inschrijvingMaak alvast kennis met onze docenten via de interessante artikelen die zij voor je schrijven. Meld je hier aan en ontvang net als 1.769 slimme HRM’ers maandelijks ons laatste artikel op het gebied van Personeelsmanagement.Blauwe-pijl